۱۳۹۲ شهریور ۲۹, جمعه

آزادی دوتن از نوکیشان مسیحی از بند زنان زندان اوین

.
در آستانه سفر حسن روحانی به نیویورک به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد وهمزمان با آزادی چند تن از زندانیان سیاسی و عقیدتی از زندان اوین، دو تن از زندانیان زن مسیحی نیز از بند زنان زندان اوین آزاد شدند.
آژانس خبری مسیحیان ایـــــران « محبت نیوز» - بنا بر گزارشات رسیده، خانم ها «میترا رحمتی» و «مریم جلیلی» در ساعت یک بامداد روز چهارشنبه 27 شهریور ماه 1392  ( 17 سپتامبر 2013) بدون اعلام قبلی از زندان اوین آزاد شدند .
 آزادی این نوکیشان مسیحی درحالی صورت گرفت که این افراد بخش زیادی از مدت محکومیت خود را سپری کرده بودند و زمان چندانی تا آزادی آنها باقی نمانده بود.
درهمین ارتباط منابع غیر رسمی نیز اعلام کردند که آزادی این افراد بصورت مشروط بوده است.
این دو نوکیش مسیحی در 14 آذرماه 1390  از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام بشارت آئین مسیحیت در بین مسلمانان و «عضویت در گروه غیرقانونی» هر کدام به دو سال و شش ماه زندان محکوم که این احکام نیز در دادگاه تجدید نظر تأیید گردید. گفتنی است با احتساب زمان بازداشت موقت این افراد،  آزادی این دو تن در حالی صورت گرفت که تنها یک ماه از محکومیت زندان آنها باقی مانده بود.
مریم جلیلی، میترا رحمتی، فرح واضحان، ژیلا مکوندی و کفایت ملک محمدی و ... زندانیان عقیدتی و سیاسی بودند که همگی در بند زنان زندان اوین مدت محکومیت خود را سپری می کردند و بصورت مشروط آزاد شدند.
همچنین نسرين ستوده، فعال حقوق بشر و وکيل دادگستری نيز از جمله آزاد شدگان روز چهارشنبه، ۲۷ شهريور ماه است که رضا خندان، همسرش، خبر آزادی وی را اعلام کرده است.
آزادی غیرمترقبه‌ی زندانیان سیاسی و عقیدتی در آستانه سفر حسن روحانی به نیویورک به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد صورت می‌گیرد. وی قرار است با سران بسیاری از کشورها، از جمله بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.
 بنا به گزارشات از ایران از ابتدای امسال تاکنون تعداد زیادی از نوکیشان مسیحی دستگیر و بازداشت شده‌اند که در میان‌ آنها تعدادی از زنان مسیحی هم حضور داشتند.
 «میترا رحمتی» و «مریم جلیلی" این دو نوکیش آزاده مسیحی نخستین بار در سوم دی ماه 1388 در شهرستان پاکدشت واقع در جنوب شرقی تهران، بهمراه جمعی دیگر از مسیحیان که در یک گردهمایی کلیسای خانگی که به مناسبت ایام کریسمس برگزار شده بود  بازداشت شدند، که پس از آن 12 نفر از این افراد پس از دوهفته بازداشت روز دوشنبه 14 دی ماه 1388 آزاد شدند . پس از آن " مریم جلیلی " ، " میترا رحمتی" و " فرزان متین " از دیگر نوکیش مسیحی بود که در 26  اسفند 1388 بطور موقت آزاد شدند.
روز سه شنبه (20 فروردین 1392) فائزه هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی (رئیس جمهور پیشین ایران) در مصاحبه با روزنامه «بهار» خبر داد که در زمان بازداشت با دو زندانی زن مسیحی هم بند بوده است. در عین حال «سمیه بختیاری»، «روناک سماوات» و «نسیم زنجانی» سه تن از فعالین نوکیش زن مسیحی هستند که در نیمه اول سال 92 به طور جداگانه دستگیر و روانه زندان شدند. این افراد به علت برپایی جلسات دعا و نیایش در کلیسای خانگی دستگیر شدند.
«مریم نقاش» دیگر فعال مسیحی است که همین اواخر در پی احضار دادستان جهت اجرای محکومیت خود به زندان اوین مراجعه کرده و بازداشت شدند. خانم نقاش به اتهام «تبلیغ مسیحیت» به 4 سال زندان محکوم شده است، روز دوشنبه ۲۴ تیر ماه وی وارد بند زنان زندان اوین شد.


سالهاست که دستگاه قضایی حکومت جمهوری اسلامی  مسیحیان ایران بویژه مسیحیان فارسی زبان را بخاطر در میان گذاشتن اعتقادات خود با دیگران راجع به عیسی مسیح یا با برپایی و برگزاری جلسات کلیساهای خانگی در منازلشان اغلب این افراد را به اتهام تهدید علیه "امنیت ملی و یا جاسوسی برای اسرائیل" با احکام سنگین روانه زندانها می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر