۱۳۹۲ خرداد ۱۹, یکشنبه

جای خالی مطالبات جامعه ۳۰ میلیونی کارگری در مناظره‌های انتخاباتی

چکیده :یک فعال کارگری در استان خراسان شمالی معتقد است در هیچکدام از مناظره‌های اخیر نامزدهای ریاست جمهوری به مسائل کارگری توجه نشده است....


یک فعال کارگری در استان خراسان شمالی معتقد است در هیچکدام از مناظره‌های اخیر نامزدهای ریاست جمهوری به مسائل کارگری توجه نشده است.
«داوود امیری»، مسئول کانون همانگی شوراهای اسلامی کار خراسان شمالی با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: در هفته گذشته نامزدهای ریاست جمهوری در سه مناظره متفاوت راجع به مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به بحث و تبادل نظر پرداختند اما در هیچ کدام از این برنامه‌ها به خواسته‌های روز جامعه کارگری از جمله ناعادلانه بودن دستمزد و قراردادهای یک‌طرفه توجه نشد.
وی بابیان اینکه در شرایط کنونی نزدیک به ۳۰ میلیون عضو جامعه کارگری کشور خواهان افزایش قانونی مزد، اجرای کامل و صحیح قوانین کار و تامین اجتماعی، برقراری امنیت شغلی و حفظ و توسعه تامین اجتماعی هستند گفت: در تمامی این مناظره‌ها هیچ کدام از هشت نامزد بطور مشخص راجع به این موضوعات صحبت نکردند.
مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خراسان شمالی افزود: به عنوان مثال در استان خراسان شمالی هنوز دغدغه اصلی کارگران عدم اجرای صحیح قوانین کار و تامین اجتماعی در خصوص عقد قرارداد کار، پرداخت مزد قانونی و برخورداری از خدمات درمانی است.
امیری افزود: در نتیجه عدم اجرای صحیح قانون در حال حاضر در ادارات کار استان دادخواست‌های زیادی در ارتباط با بازگشت به‌کار کارگران، عقد قراردادهای سفید امضا و اعتراض به قانون شکنی کارفرمایان کارگاه‌های کوچک مطرح است.
این مقام کارگری گفت: عدم ورود نامزدهای ریاست جمهوری به مطالبات صنفی کارگری در حالی بود که در جریان مناظره های اخیر این افراد بارها به مشکلات صنفی جامعه سینمایی کشور اشاره کردند حال آنکه اعضای این اصناف در مقابل جامعه کارگری یک گروه کم شمار تلقی می‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر