۱۳۹۲ آبان ۳, جمعه

مرخصی سه زندانی سیاسی امنیتی از زندان اوین

چکیده : محمود باقری و اسدالله اسدی زندانی امنیتی محبوس در بند 350 زندان اوین عصر امروز به مرخصی آمدند، همچنین روز گذشته نیز مرتضی خسروی راد دیگر زندانی امنیتی این بند به مرخصی آمده بود....

در آستانه عید غدیر محمود باقری، اسدالله اسدی، و مرتضی خسروی راد، سه زندانی سیاسی – امنیتی دیگر نیز از بند ۳۵۰ زندان اوین به مرخصی آمدند.
به گزارش خبرنگار کلمه، محمود باقری و اسدالله اسدی زندانیان سیاسی – امنیتی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین عصر امروز به مرخصی آمدند، همچنین روز گذشته نیز مرتضی خسروی راد دیگر زندانی امنیتی این بند به مرخصی آمده بود.
محمود باقری، معلم فیزیک در تهران که در دو پرونده جداگانه در مجموع به ۹ سال و شش ماه حبس تعزیری و تعلیقی محکوم شده بود، جهت اجرای حکم روز تیرماه سال جاری بازداشت شد.
محمود باقری پیش از این، به خاطر گردهمایی‌های اسفندماه سال ۱۳۸۵ فرهنگیان در برابر مجلس، در روزهای آغازین سال ۱۳۸۶ یک ماه را در بند ۲۰۹ زندان اوین گذراند و پس از آن، حکم سه سال و شش ماه زندان تعلیقی را دریافت کرده بود.  وی هم چنین در هشتم تیرماه سال ۱۳۸۹ نیز به خاطر فعالیت‌هایش در کانون صنفی معلمان ایران، بازداشت شد و نزدیک به سه ماه در بند ۲۰۹ زندان اوین بازداشت بود و پس از دادگاهی به ۶ سال زندان تعزیری محکوم شد که حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز، تأیید شد.
اسدالله اسدی که در تبریز به طبابت مشغول بوده، در ۲۱ تیرماه ۸۹ در این شهر بازداشت شده و ۵ ماه را در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به صورت انفرادی در حبس گذراند.
اسدی پس از انتقال به بند عمومی ۳۵۰ اوین و بعد از ۲ سال و نیم بلاتکلیفی در دادگاه انقلاب شعبه ۱۵ به ریاست قاضی صلواتی محاکمه و طبق ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی به ده سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد که در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال حبس تعزیری کاهش یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر