۱۳۹۲ آبان ۳, جمعه

گرم کردن مجلس توسط مداحان زن با دف و چنگ و تمپو و تمبک

نرخ این. مداحان زن از 90 هزار تومان تا 500 هزار تومان متغیر است و بعضن مشاهده شده که آنها برای گرم کردن مجلس از دف و چنگ و تمپو و تمبک و انواع موسیقی هم استفاده می کنند.
جمعه, 03 آبان 1392
« محبت نیوز» - رسانه‌های جمهوری اسلامی از تحرک جدید مداحان زن در کشور خبر داده داده‌اند، از جمله برگزاری همایشی با هدف روشنگری و ارائه راهبردهای عملی به مداحان خواهر با حضور 1000 نفر از زنان مداح از سراسر کشور.
به گزارش شهرزاد به نقل از قانون، ساماندهی مداحان زن را سازمان تبلیغات اسلامی برعهده دارد و یعقوب دیلمانی، مدیرکل اداره تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی، پیشتر با اشاره سازماندهی زنان مداح و شناسایی 11 هزار زن فعال در این عرصه، گفته بود: حوزه فعالیتی بانوان مداح نیازمند بازنگری ها و فعالیت های بیشتر است.
طبق این گزارش، نرخ این مداحان زن از 90 هزار تومان تا 500 هزار تومان متغیر است و بعضن مشاهده شده که آنها برای گرم کردن مجلس از دف و چنگ و تمپو و تمبک و انواع موسیقی هم استفاده می کنند.
البته فعالیت مداحان زن واکنش‌هایی را نیز بر انگیخته است. از جمله حسینی بوشهری، مدیر حوزه علمیه قم، گفته بود که حقیقتن چند سالی است که در این خصوص با یک فاجعه ی جدی روبرو هستیم. گفتن ذکرهایی مثل لااله الا زهرا و... چیزی جز کفرگویی نیست. اسفناک تر این که وقتی مراجع معظم تقلید ما هم به این روند اعتراض می کنند، کسی گوشش هم بدهکار نیست.
وی همچنین گفت که بلند کردن صدای بانوان مداح کاملن با شرع در تضاد است و اصلن چرا باید صدای بلندگو آن قدر بلند باشد که صدای زن را افراد نامحرم در کوچه و خیابان بشنوند؟
به گفته وی، یکی دیگر از آفات این مداحان "خواب سازی" است. گاهی مشاهده می شود که یک مداح یا حتی منبری در مجموع نیم ساعت برنامه اجرا می کند و کل این نیم ساعت را هم خواب تعریف می کند! متأسفانه گرایش به خواب سازی در مداحی ها تا حدود زیادی رایج شده و این مسئله برای مداحی ویرانگر است. وی افزود: عده ای در دستگاه امام حسین به دنبال شیادی و دکان باز کردن هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر