۱۳۹۲ اسفند ۳, شنبه

چشم رهبری و جنتی روشن که بهانه به دست آمریکا می دهند

چکیده :آقای جنتی! ما میدانیم که دیگران دلسوز ما نیستند چشم شما روشن که با ستم به مردم خود و زورگویی و بی قانونی بهانه به دست آمریکا می دهید.این چه استدلال زشت و غیر اخلاقی است که هر رفتار خلاف قاعده و ضد دین و اصول انسانی خود را با تایید و تکذیب بیگانگان می...


کلمه- زهرا امیری: احمد جنتی در خطبه های نماز جمعه ۲ اسفند ماه، بار دیگر توهم خود ساخته محافظه کاران ایرانی را تکرار کرداست. خطیب موقت نماز جمعه تهران طی سخنانی گفت: بنا به فرموده حضرت امام(ره) آمریکا شیطان بزرگ است و این شیطان در کار ما دخالت می‌کند و بی‌جا پیام می‌دهد که زندانی‌ها و در حصرهای را آزاد کنید چشم آنها که در حصر و قصرند روشن که آمریکا از آنها حمایت می‌کند.
جناب جنتی خوب می دانند که حصر و قصر تنها دو کلمه هم وزن هستند و هیچ ارتباطی مفهومی با هم ندارند. البته زندگی اشرافی بسیاری از همفکران آقای جنتی و البته حضرت ایشان بر کسی پوشیده نیست، شاید اگر روزی احمد جنتی و همفکرانشان در حصر خانگی قرار بگیرند، بتوان گفت که دوستان در قصر، خود حصر شده اند. اما منزل مسکونی و قدیمی میرحسین و خانم رهنورد در بن بست اختر این روزها چیزی جز زندان و البته با محدودیتهای بیشتر از زندان نیست.
چند روز پیش رهبری نیز در سخنرانی خود با اشاره به اقدامات پیشین دولت امریکا بر ضد ملت ایران گفت: ملت ایران از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ تا سال ۱۳۵۷ و از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره با خباثت ها، آزارها، توطئه ها و تحریم های امریکا مواجه بوده است که آخرین مورد آن حمایت وقاحت آمیز رئیس جمهور امریکا از فتنه گرانِ سال ۸۸ بود و اخیراً هم بار دیگر اعلام حمایت کردند.
از لحاظ تاریخی بر همه روشن است که قدرت‌های بزرگ در دوره‌های مختلف، مستقیم یا غیرمستقیم در مسائل داخلی دیگر کشور‌ها مداخله کرده‌اند. کما اینکه دولت هایی مختلفی بر سر کار آمده اند و به این کار اعتراف کرده اند.
در سال ۲۰۰۹، باراک اوباما نقش امریکا در کودتای ۲۸ مرداد را تأیـید کرد و قبل از آن در سال ۲۰۰۰، مادلین آلبرایت به تأیـید نقش‌آفرینی امریکا در کودتای ۲۸ مرداد ایران پرداخت. جک استراو، وزیر اسبق امور خارجه بریتانیا نیز در طول این سال‌ها به نقش این کشور در کودتای ۲۸ مرداد اشاره کرده و آن را از موارد بارز مداخله بریتانیا در امور داخلی ایران خوانده است.
اما سال هاست که در ایران مساله دخالت خارجی و اختلافات داخلی به وسیله ای برای بهانه تراشی های دو جانبه تبدیل شده است. از یک سو دخالت خارجی بهانه ای برای سرکوب داخلی شده و از سوی دیگر اتفاقا سرکوب نیروهای مردمی و ملی بهانه ای برای دخالت خارجی فراهم می کند.
کشور ایران دارای جامعه ای موزائیکی و رنگارنگ است چه از لحاظ تنوع قومیتی و چه از نظر تنوع فرهنگ ها و عقاید سیاسی و ناگفته پیداست که همین امر مراعات احترام به تعدد فرهنگی و سیاسی و تدارک ساختارهای اجتماعی متناسب با بافت متنوع جامعه ایران را الزامی می کند.
اما متاسفانه چشمان برخی از سیاستمداران ایرانی فقط دو رنگ می بیند، سیاه و سفید. متاسفانه مخالفان را سیاه دیدن، در توهم اینکه همه کس و حتی نزدیکان به دنبال دسیسه و توطئه هستند بیماری رایج محافظه کاران ایرانی است.
گذشته از توهم و بیماری، این نگاه در میان محافظه کاران به روشی برای رویارویی با غیر خودی ها، رقبای سیاسی و یا اجرای قوانین غیر دمکراتیک و ارتجاعی و وابسته جلوه دادن رقیبان به دشمنان تبدیل شده است. سرنوشت بسیاری از سازمان های سیاسی غیر دولتی، غیر دینی و حتی غیر خودی پس از انقلاب به همین ترتیب رقم خورد.
این روش به محافظه کاران این امکان را داده که کجروی های سیاسی، نقض حقوق بشر، سرکوب آزادی ها، ناکارآمدی در اداره کشور، بی عدالتی گسترده، فقر و فساد و در حصر کردن بهترین مردان و زنان این کشور را توجیه کنند. اما توسل به روش های متوهمانه تنها به معنای فرار از مسئولیت، دوری از عقل و منطق و عدم پذیرش مسئولیت ناکامی های عمیق داخلی و انزوای گسترده خارجی است.
این همان روشی است که از پنج سال پیش و پس از انتخابات سال ۸۸ در مقابل میر حسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی در پیش گرفته شد کسانی که نه منتقد، بلکه دلسوزان مردم ایران و انقلاب هستند.
بد نیست که به آقایان یاد آوری کنیم که حصر رهبران جنبش سبز و مردانی که روزی در مهمترین و کلیدی ترین پست های جمهوری اسلامی بودند و اصرار بر ادامه آن؛ به معنای توسل به روش های دور از عقلانیت سیاسی است. خود کرده ای که اکنون آقایان تدبیری برای حل آن ندارند.
این چه استدلال زشت و غیر اخلاقی است که هر رفتار خلاف قاعده و ضد دین و اصول انسانی خود را با تایید و تکذیب بیگانگان می سنجند.
لازم است که ما به احمد جنتی و دوستان محافظه کارش تبریک بگویم که با حصر و حبس و رفتارهای غیر انسانی و خلاف روح انقلاب و گرفتن تایید آنها از رهبری بهانه دخالت آمریکا در سیاست های داخلی ایران را فراهم کردند.
آقای جنتی! ما میدانیم که دیگران دلسوز ما نیستند چشم شما روشن که با ستم به مردم خود و زورگویی و بی قانونی بهانه به دست آمریکا می دهید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر