۱۳۹۲ اسفند ۲, جمعه

همسر یک جانباز دربند: کاری نکنید که فرزندانمان بگویند بعد از انقلاب و جنگ، قسمت شما زندان است

چکیده :همسر این زندانی سیاسی با اشاره به جانباز بودن وی و شرایط جسمی اش تشریح می کند: دارویی که در مشهد پیدا نمی شود و من در تهران ۷-۸ داروخانه می روم و انسولین برای ایشان پیدا میکنم را به راحتی از من نمیگیرند و در اختیارش نمیگذارند. حال همسر من بد است اگر به کما برود و اگر بمیرد… خوشبختانه و یا متاسفانه او در جبهه و جنگ به شهادت نرسید. حالا شما می خواهید اینجا بکشیدش؟ این خیلی بد است و بیشتر از هرچیز مرا رنج می دهد....


کلمه- پیام رهجو: همسر حسین فرزین، از سرداران سابق سپاه و معاون سابق شهردار مشهد با تایید خبر بازداشت او به کلمه می گوید: بله متاسفانه همسرم یک روز پس از ۳۵ امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یعنی روز ۲۳ بهمن بازداشت شدند. در واقع یک برگه داده بودند که سه روز مهلت دارید خودتان را معرفی کنید که همسرم هم بعد از معرفی به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شدند.
وی با ابراز تاسف از اینکه وضعیت عمومی زندان مناسب نیست گفت: متاسفانه هوای آنجا خیلی آلوده است و روز چهارشنبه که ایشان بازداشت شدند و روز سه شنبه که ملاقات کابینی داشتم وضعشان خیلی خراب بود. رنگ و رویشان زرد شده بود و سرما خورده بودند و نوار قلب گرفته بودند ازش. یعنی از صبح در بهداری نگه داشته بودند که چکاپ بگیرند چون وضعیتشان اصلا خوب نبوده. و به طور کلی هم که از لحاظ امکانات در مضیغه هستند.
به گفته ی همسر این زندانی سیاسی، حسین فرزین به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و اهانت به مقامات و مسئولین به ۱۵ ماه یک روز حبس تعزیری و ۲۰ ضربه شلاق محکوم شده، او معتقد است که یک روز را اضافه کردند که آن سه ماه را نتوانند حذف کنند.
حسین فرزین در آخرین پست فیسبوکی خود که روز ۲۲ بهمن نوشته بود، از احضار خود خبر داده و آورده بود: “با سلام به تمامی دوستان و عزیزان همراه، امروز از مشهد به من اطلاع دادند که اجرای احکام شعبه ی دو دادگاه انقلاب بنده را برای اجرای حکم پانزده ماه زندان و بیست ضربه شلاق فرا خوانده است لذا من جهت تسلیم خود به زندان فردا راهی مشهد خواهم شد و چون فقط سه روز مهلت دارم در روز ۲۳ بهمن خود را معرفی خواهم نمود.”
این سردار بازنشسته سپاه پاسداران و مسئول سابق تبلیغات قرارگاه خاتم الانبیا، در دوران جنگ ٨ ساله، از سرداران آن قرارگاه بوده و جانباز شیمیایی نیز می باشد، که از عوارض تنفسی ناشی از آن رنج می برد.
فرزین در دوران دولت اصلاحات نیز، معاون شهردار و مسئول روابط عمومی شهرداری مشهد بود.
همسر حسین فرزین با تاکید بر اینکه وی یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و جانباز است به کلمه می گوید: مهمتر از همه اینکه او یک پاسدار است. اولین بسیج محله ی ما را ایشان راه اندازی کرد و واقعا از جان مایه گذاشت. ایشان ۲۵ ماه سابقه جبهه دارند و بازنشسته سپاه هستند. پاسدارها صداقت و درستی دارند و ایشان به معنای واقعی یک پاسدار صداقت و درستی دارد.
وی در ادامه می افزاید: این ظلم است. مایی که در جنگ و جبهه بودیم و شهدا در آغوش مان جان می دادند. این وضعیت برای من خیلی سخت است و  نمیتوانم بپذیرم.
همسر این زندانی سیاسی با اشاره به جانباز بودن وی و شرایط جسمی اش تشریح می کند: دارویی که در مشهد پیدا نمی شود و من در تهران ۷-۸ داروخانه می روم و انسولین برای ایشان پیدا میکنم را به راحتی از من نمیگیرند و در اختیارش نمیگذارند. حال همسر من بد است اگر به کما برود و اگر بمیرد… خوشبختانه و یا متاسفانه او در جبهه و جنگ به شهادت نرسید. حالا شما می خواهید اینجا بکشیدش؟ این خیلی بد است و بیشتر از هرچیز مرا رنج می دهد.
وی همچنین می گوید: در ایام جنگ من اصلا نگران حال ایشان نبودم و میگفتم نهایتش به شهادت میرسند. ولی الان خیلی نگرانم. چون ایشان خیلی آسیب دیده با عمل قلب باز و با دیابت بالایی که باید روزی چهار وعده انسولین مصرف کنند اینطور گرفتار شدند. متاسفانه هیچ کس هم جوابگو نیست.
همسر حسین فرزین با تاکید بر اینکه باید به وضعیت همسرم رسیدگی شود، می گوید: این رفتار با رزمندگانی که در راه دفاع از میهن جان خود را در دستان خود گرفته و مبارزه کردند خیلی زشت است. نمیدانم اینها چطور قضاوت میکنند و چگونه می خواهند آن دنیا پاسخگوی خدا باشند.
وی در ادامه می افزاید: روزمه فیلم سازی و کارگردانی همسرم همه برای انقلاب بوده و کشور و اسلام بوده است. مستندات شان هم همینطور همه برای اسلام و این کشور است. چطور می توانند با یک هنرمند به دلیل انتقادی که کرده و گفته این کاری که میکنید راه به جایی نمیرسد، چنین برخورد کنند. جرم همسرم این است که گفته درست عمل کنید و برخوردهایتان باید شایسته باشد.
همسر این جانباز ایام دفاع مقدس در پایان با این امید که خداوند به همه ما و به همه مسئولین کمی عقل و درایت بدهد تا بتوانند درست بیندیشند هشدار می دهد: کاری نکنند که نیروهایی مثل ما که این نظام و  انقلاب را حمایت میکنند و طرفدارش هستند و هنوز هم ما جانمان را برای این انقلاب و این کشور میدیم پایمال شود و بچه های ما به ما بگویند که انقلاب کردید و جنگیدید و حالا این هم قسمت شما شده. این خیلی بد است و متاسفانه این کار را دارند با ما می کنند.
حسین فرزین، از سرداران سابق سپاه، معاون سابق شهردار مشهد و کارگردان تلویزیون، بیستم مهرماه سال ۱۳۸۹با یورش نیروهای اطلاعات سپاه مشهد به منزلش بازداشت شده و بعد از ۳ ماه با قرار وثیقه ای ٣٠۰ میلیون تومانی، موقتا از زندان آزاد شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر