۱۳۹۲ اسفند ۱۰, شنبه

رییس دیوان عدالت اداری: بی قانونی دولت گذشته مشکلات زیادی ایجاد کرد

چکیده : حجت الاسلام والمسلمین ˈمحمدجعفر منتظریˈ : دولت پیشین با نادیده گرفتن بسیاری از لوایح، طرح ها، بخشنامه ها و مصوبه های قانونی، و خودداری از اجرای آنها دردسرهای زیادی برای نظام اداری و قضایی کشور به وجود آورد...

رییس دیوان عدالت اداری کشور گفت: توجیه های نادرست دولت گذشته درباره رعایت نکردن بسیاری از مقررات و موازین قانونی، مشکل ها و چالش فراوانی در کشور ایجاد کرد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈمحمدجعفر منتظریˈ روز شنبه در نشست شورای اداری ایلام اظهار کرد: دولت پیشین با نادیده گرفتن بسیاری از لوایح، طرح ها، بخشنامه ها و مصوبه های قانونی، و خودداری از اجرای آنها دردسرهای زیادی برای نظام اداری و قضایی کشور به وجود آورد.
وی گفت: این در حالی بود که دولت مردان می توانستند با استفاده از راهکارهای قانونی، و کمک گرفتن از اختیارهای رهبری، بدون دهن کجی به مقررات کشور، بخشنامه ها و مصوبه های قانونی را اجرایی کنند.
وی افزود: مدیران دستگاه های دولتی و کارگزاران بلندپایه کشور، در صورت مخالفت با طرح یا بخشنامه ای قانونی،با استفاده از لوایح و طرح های سه فوریتی در مجلس شورای اسلامیف می توانند مشکل ها و چالش ها را برطرف کنند و اگر هدف خدمت باشد نیازی به دور زدن و دهن کجی به قانون نیست.
وی اظهارکرد: هدف اصلی دیوان عدالت اداری، احقاق حق مردم و اشخاص حقیقی و حقوقی با رعایت عدل، انصاف و بر پایه قانون است.
حجت الاسلام منتظری بیان کرد: دیوان عدالت ادرای مرجعی قانونی برای رسیدگی به شکایت مردمی از مدیران و عملکرد دستگاه های دولتی و اداری است.
رییس دیوان عدالت اداری یادآور شد: در بیشتر کشورهای جهان وجود پایگاه قوی و منسجمی برای رسیدگی به شکایت های مردم از دستگاه های ادرای یا وجود ندارد و یا عملکردی بسیار ضعیف دارند.
وی گفت:دیوان عدالت اداری رای پایانی خود را بر پایه معیارهای قانونی صادر می کند، و همه دستگاه های اجرایی و مدیران دولتی باید به این حکم ها، و تلاش برای اجرای احکام صادره توجه جدی داشته باشند.
وی افزود: وقتی احکام صادره از سوی دیوان عدالت کشور بر پایه عدالت، انصاف و قانون باشد به تبع آن، اعتماد و گرایش مردم به دستگاه های اجرایی و قضایی بیشتر می شود.
وی مشکل اصلی دوران پهلوی را بی اعتنایی مسوولان و مدیران دستگاه های اداری و دولتی به قانون و رواج و گسترش بی قانونی در بخش های پایینی مدیریتی دانست.
حجت الاسلام منتظری گفت: مدیران دستگاه های دولتی باید تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی مطلوب و کیفی به مردم داشته ، و آنها را صاحبان اصلی حق بشناسند.
رییس دیوان عدالت اداری خدمت رسانی بی منت و صادقانه واقعی به مردم را وظیفه اصلی مدیران دانست.
وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی مرهون درایت امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب ، خون شهدا و ایثارگران و حضور همیشگی مردم در عرصه های مختلف است و مدیران باید خود را وقف خدمت به مردم و خواسته های قانونی آنان کنند.
حجت الاسلام منتظری اضافه کرد: حضور خودجوش مردم در همه عرصه ها، باعث از میان رفتن توطئه ها و دسیسه های دشمنان داخلی و خارجی نظام شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر