۱۳۹۲ اسفند ۱۰, شنبه

عبدالله مومنی: حصر نشانگر استیصال مدعیان قدرت مطلقه است

چکیده :حصر رهبران جنبش سبز، نماد بی قانونی و حکومت امیال شخصی و گروهی به جای حکومت اراده ملی است. حذف و حصر البته در تاریخ ما نشانگر استیصال مدعیان قدرت مطلقه است که همواره قانون را همچون سرپوشی برای اعمال قدرت خویش می خواهند، اما در مواجهه با رهبران و سیاستمداران آزادی خواه ملی-مردمی چون دکتر محمد مصدق، آیت الله العظمی منتظری و آقایان موسوی، کروبی و خانم رهنورد، ناچار نقاب از چهره کریه بی قانونی بر می دارند....


عبدالله مومنی، سخنگوى دربند سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم) با امضای نامه مردمی به رئیس جمهور مطالبه رفع حصر از داخل بند ۳۵۰ زندان اوین به جمع هزاران امضاکننده ای پیوست که از رئیس جمهور، وفای به عهد در رفع حصر را خواستار شده اند.
به گزارش کلمه، عبدالله مومنی، فعال سیاسی در پیام اعلام حمایت خود از این نامه ی مردمی نوشته است:
“حصر رهبران جنبش سبز، نماد بی قانونی و حکومت امیال شخصی و گروهی به جای حکومت اراده ملی است. حذف و حصر البته در تاریخ ما نشانگر استیصال مدعیان قدرت مطلقه است که همواره قانون را همچون سرپوشی برای اعمال قدرت خویش می خواهند، اما در مواجهه با رهبران و سیاستمداران آزادی خواه ملی-مردمی چون دکتر محمد مصدق، آیت الله العظمی منتظری و آقایان موسوی، کروبی و خانم رهنورد، ناچار نقاب از چهره کریه بی قانونی بر می دارند.
امروز همگان متفق القولند که توسعه کشور و ارتقای جایگاه ایران در عرصه بین المللی جز در سایه “ثبات سیاسی” و “حاکمیت قانون” محقق نخواهد شد و صد البته کیست که به این واقعیت معترف نباشد که اثبات تحقق این دو مؤلفه نزد افکار عمومی داخلی و جهانی بدون رفع حصر ظالمانه میسر نیست”.
عبدالله مومنی، سخنگوى دربند سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم) که پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ بازداشت شد به اتهامات اجماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ایران و تبلیغ علیه نظام به ۴ سال و ۱۱ ماه حبس محکوم شد. او همچنین نامه ای انتقاد آمیز خطاب به رهبری نوشت و در آن شرح شکنجه هایش را در دوران بازجویی توضیح داد و از رهبر انقلاب تقاضای رسیدگی به عملکرد مسوولان زندان و دستگاه های امنیتی را مطرح کرد. او در تمام دوران حبسش تا کنون فقط یکبار از حق مرخصی چند روزه برخوردار بوده است.
بیش از سه سال از حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد می گذرد و این در حالی است که در طول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، بر رفع حصر به عنوان یکی از مطالبات ملی در جهت آشتی و وحدت ملی تاکید شد. خواسته ای که بارها از سوی حسن روحانی با پاسخ مثبت مواجه شد.
در همین راستا کمپین جمع آوری امضا برای نامه ی مردمی به رییس جمهور با هدف ایجاد فضایی برای بیان توقع و خواست مردمی از رییس جمهور و با سقف امضای ده هزار عدد راه اندازی شده بود که تا یازده اسفند سالروز تولد میرحسین موسوی ادامه پیدا خواهد کرد.
برای امضای این نامه می توانید به اینجا مراجعه کنید. همچنین شخصیت ها و نخبگان کشورمان می توانند با تماس با نشانی info@kaleme.com حمایت و امضای خود از نامه درخواست از رییس جمهور را عمومی کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر