۱۳۹۲ مرداد ۱۶, چهارشنبه

هدیه دولت دهم به یازدهم نرخ بیکاری و تورم بالاست

استاد دانشگاه علامه طباطبايی مهم‌ترين چالش‌های پيش روی دولت روحانی را نرخ بيکاری و تورم بالا دانست.
ایلنا: مهدی تقوی استاد دانشگاه علامه طباطبايی در گفت‌و‌گویی گفت ميراث دولت احمدی‌نژاد را نرخ تورم و بيکاری بالا دانست و اظهار داشت: پرداخت يارانه‌ها به معضلات کشور دامن می‌زند و بايد در حال حاضر پرداخت يارانه‌ها را متوقف کنند وبرای يافتن راهکار مناسبی تلاش کنند.
تقوی با اشاره به اينکه روحانی حداقل به دوسال زمان نياز دارد تا بتواند اين معضلات را از بدنه اقتصاد کشور جدا کند و اقتصاد به شرايط قبل از پرداخت يارانه‌ها بازگرداند.
استاد دانشگاه علامه ادامه داد: برطبق قانون بايد ۳۰ درصد يارانه‌ها به بخش توليد پرداخت می‌شد اما متاسفانه عدم پرداخت يارانه‌ها و مديريت غلط يارانه‌ها توليد کشور را با چالش‌های بسياری روبرو ساخته است و واحد‌های توليدی را يا ورشکسته کرده است و يا به مرز ورشکستکی کشانده است.به گفته تقوی، واحد‌های توليدی برای بقا مجبور به تعديل توليد و يا نيروی کار خود شدند.استاد دانشگاه علامه طباطبايی با اشاره به اينکه در گذشته در توليد بسياری از کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی خود کفا بوديم، افزود: در حال حاضر به دليل صنعتی شدن اقتصاد و جذابيت دستمزد‌ها در حوزه صنعت کشاورزان را از اين حوزه خارج کرد و به نيروی کار صنعتی تبديل کرد.
وی با نادرست خواندن بسياری از سياست اعمال شده همچون واردات بی رويه محصولاتی که در داخل توليد می شود، اظهار داشت: واردات بی‌رويه و قيمت‌های خريد پايين از کشاورزان باعث گريز نيروی کار اين بخش به بخش‌های ديگر همچون ساختمان در سال‌های اخير شده است.
تقوی در پايان افزود: تعيين قيمت‌های مناسب برای محصولات کشاورزی، جذابيت کشاورزی را برای اين قشر افزايش خواهد داد و ما را در رسيدن به خودکفايی در بسياری از محصولات کشاورزی ياری خواهد رساند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر