۱۳۹۲ مرداد ۱۶, چهارشنبه

جانشین نماینده خامنه‌ای در سپاه: رییس‌جمهوری می‌خواهیم که برای رهبر سر بدهد


HajSadeghi-Abdollah
تقاطع: عبدالله حاج‌صادقی، جانشین نماینده‌ی رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران، چهارشنبه شب (۲۲ خرداد-۱۲ جون) گفت که «رییس‌جمهوری می‌خواهیم که نسبت به ولایت فرمان‌بردار باشد» و بدون «ارادت» و «اشارت»، «اراده رهبری را بفهمد و سر دهد».
به گزارش خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، آقای حاج‌صادقی که در جمع گروهی از پاسداران و خانواده‌های آن‌ها در حسینیه ثارالله کرمان سخن می‌گفت، با بیان این‌که «کاندیداها باید بدانند مجری سیاست‌های نظام هستند نه سیاست‌گذار» خاطرنشان کرد: «برخی می‌خواهند به تعامل با رهبری برسند و رهبری را مطابق با کارهای خود راضی کنند، ما این‌گونه رییس‌جمهوری نمی‌خواهیم.»
او افزود: «امروز فرمان ولایت، مقاومت است، تنها چیزی که دشمن را به عقب می‌راند با مقاومت در سنگر‌ها به خصوص سنگر انتخابات است. خروجی انتخابات باید کسی باشد که در تراز دهه چهارم انقلاب یعنی دوران پیشرفت و عدالت که انقلاب باید جهانی شود نه تثبیت، توانمند باشد و معنای مقاومت را بفهمد.»
جانشین نماینده‌ خامنه‌ای در سپاه، هرچند که از کاندیدای اصلح نام نبرد، اما به نظر می‌رسد اشارات او به سعید جلیلی باشد که از یک سو با شعار مقاومت در سیاست خارجی به میدان آمده و از سوی دیگر در یکی از همایش‌های انتخاباتی‌اش سوگند خورده که «جان‌فدا»ی رهبر جمهوری اسلامی باشد.
حاج‌صادقی در ادامه بدون نام بردن از حسن روحانی، به یکی از اظهارات او در مناظرات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: «کسی که ادعا دارد در صف ولایت است به استکبار نباید وعده دهد، چه کسی می‌گوید که کنار آمدن با کدخدا مشکلات را حل می‌کند و جالب است که می‌پذیرند امریکا کدخدا باشد، امریکا غلط کرده که کدخدا باشد.»
آقای روحانی در یکی از مناظره‌های انتخاباتی گفته بود که به نظر او اگر قرار است با اتحادیه اروپا مذاکره‌ای در خصوص پرونده‌ی هسته‌ای صورت بگیرد، بهتر است که مستقیما سراغ خود «کدخدا» یعنی آمریکا برویم. این اظهارات با انتقاد سعید جلیلی و حداد عادل، دو نامزد اصول‌گرا روبه‌رو شده بود.
ساعاتی پیش از این اظهارات، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در آخرین سخنرانی عمومی خود پیش از برگزاری انتخابات، بر ایستادگی در برابر «دشمنان» تاکید کرد و سیاست‌های هسته‌ای دولت خاتمی و دوران مسوولیت حسن روحانی را بدون نام بردن از این دو، مورد انتقاد قرار داد.
در این میان، بسیاری از کارشناسان معتقدند که سعید جلیلی، تمامی مشخصات کاندیدای اصلح مورد نظر خامنه‌ای را دارا است هرچند که نظرسنجی‌های صورت گرفته، بخت او را برای انتخاب شدن، کمتر از قالیباف و روحانی و در حدود آرای محسن رضایی نشان داه‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر