۱۳۹۲ مرداد ۲۶, شنبه

اولین حکم زنگنه: فروشنده نفت به بابک زنجانی برکنار شد

چکیده :بعد از جریان معامله بابک زنجانی و سازمان تامین اجتماعی که فیلم آن در اینترنت منتشر شد، وزارت نفت به سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده مبلغ 4 و نیم میلیارد یورو از معامله مذکور را به عنوان بخشی از بدهی بابک زنجانی بابت نفتهای تحویل داده شده به وی، به وزارت نفت بازگرداند....

بیژن زنگنه که با وجود مخالفت شدید مافیای نفتی توانست رای اعتماد نمانیدگان مجلس شورای اسلامی را به دست آورد، در نخستین روز کاری خود، حکم برکناری احمد خالدی، معاون بین الملل وزارت نفت را صادر و منصور معظمی را به عنوان جانشین وی منصوب کرد.
به گزارش خبرنگار “آینده”، خالدی که پیش از انتصاب به معاونت بین الملل وزارت نفت، در شورای عالی امینت ملی مسئولیت معاونت اقتصادی را داشت، مصوبه فروش نفت به بابک زنجانی را ابلاغ کرده و سپس زمانی که خود در معاونت بین الملل وزارت نفت بود، این مصوبه را اجرا کرد.
تاریخ انتصاب آقای خالدی به معاونت بین الملل وزارت نفت، درست به سه سال پیش، یعنی ۲۴ مرداد ۸۹ باز می گردد، اما تلاش خبرنگار ما برای دریافت جانشین خالدی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی به نتیجه ای نرسید.
خالدی در این شورا جانشین نهاوندیان، مسوول دفتر کنونی روحانی شده بود که با عزل لاریجانی از دبیرخانه شورای عالی امنیت، او نیز از آنجا کوچ کرد.
وزارت نفت تاکنون چندین میلیارد دلار نفت به بابک زنجانی تحویل داده است که سرنوشت بخش قابل توجهی از آنها مشخص نیست.
بعد از جریان معامله بابک زنجانی و سازمان تامین اجتماعی که فیلم آن در اینترنت منتشر شد، وزارت نفت به سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده مبلغ ۴ و نیم میلیارد یورو از معامله مذکور را به عنوان بخشی از بدهی بابک زنجانی بابت نفتهای تحویل داده شده به وی، به وزارت نفت بازگرداند.

آغاز تغییرات زنگنه در نفت
بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت صبح امروز با صدور سه حکم جداگانه تغییرات در نفت را کلید زد.
وزیر نفت طی حکمی کریم زمانی را به سمت مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی منصوب کرد. همچنین زنگنه، دکتر منصور معظمی را به عنوان سرپرست معاونت امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت منصوب کرد.
وزیر نفت در سومین حکم صادره نیز مهندس محسن پاک نژاد را به سمت سرپرست اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی منصوب کرد.
وزیر نفت همچنین در نامه های جداگانه ای از زحمات احمد خالدی در طول تصدی سمت معاونت امور بین الملل و بازرگانی و از زحمات علیرضا نیکزاد رهبر در طول مدت خدمت در سمت مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی قدردانی کرد.
بیژن نامدار زنگنه، در نخستین پیام خود خطاب به کارکنان صنعت نفت هم ضمن سپاسگزاری از آنها، اعلام کرد: “امروز با کمال فروتنی دستان قدرتمند و تحول آفرین یکایک کارکنان را برای خلق “حماسه اقتصادی” به گرمی می فشارم. ”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر