۱۳۹۲ مرداد ۳۱, پنجشنبه

نرخ تورم به ۴۴ درصد رسید

چکیده :در حالیکه نرخ تورم با شتاب 1.6 درصدی نسبت به خرداد ماه به 37.5 درصد رسیده است، نرخ تورم نقطه به نقطه نیزازنرخ تورم ماهانه پیشی گرفت و به 44 درصد رسید....

نرخ تورم در انتهای تیر ماه سال جاری به ۳۷٫۵ درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه به ۴۴ درصد افزایش یافت.
به گزارش ایلنا، در حالیکه نرخ تورم با شتاب ۱٫۶ درصدی نسبت به خرداد ماه به ۳۷٫۵ درصد رسیده است، نرخ تورم نقطه به نقطه نیزازنرخ تورم ماهانه پیشی گرفت و به ۴۴ درصد رسید.
طبق گزارش بانک مرکزی از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران، نرخ تورم در تیرماه امسال، با ۱٫۶ درصد رشد نسبت به خرداد به ۳۷٫۵ درصد و تورم نقطه به نقطه با رشد ۰٫۲ درصدی به ۴۴ درصد رسید.
بانک مرکزی شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در تیر ماه را منتشر کرد.
طبق این گزارش، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران (شاخص تورم) در تیرماه ١٣٩٢ به ۱۷۱٫۷ رسید که نسبت به ماه قبل ۱٫۴ درصد افزایش داشت. این تغییر از ۳٫۴ درصد افزایش مربوط به خردادماه کمتر بوده است. شاخص مذکور نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۴ درصد افزایش یافت.
در چهارماه اول سال جاری شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۳٫۳ درصد افزایش داشته است.
میزان تورم در ۱۲ ماه منتهی به تیرماه ۱۳۹۲ نسبت به ۱۲ ماه منتهی به تیرماه ۱۳۹۱ معادل ۳۷٫۵ درصد است.
 شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی در تیرماه ۱۳۹۲ پس از حذف نوسانات فصلی نسبت به ماه قبل ۲٫۰ درصد افزایش یافت.
شاخص کل بهای کالاها و خدمات مصرفی در تیرماه ۱۳۹۲ در تمام استان‌های کشور با افزایش همراه بود. بیشترین میزان افزایش متعلق به استان البرز معادل ۲٫۹ درصد و کمترین آن مربوط به استان‌های اصفهان و قزوین هر یک معادل ۰٫۴ درصد بود. شاخص مذکور در استان تهران معادل ۲٫۱ درصد افزایش داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر