۱۳۹۲ اردیبهشت ۳۰, دوشنبه

اجرای آزمایشی طرح «دستبند و پابند الکترونیک»


چکیده :دادستان عمومی و انقلاب یزد از اجرای برنامه های گوناگون برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌های این استان خبر داد و گفت: استفاده از فن آوری‌های نو در سیاست حبس زدایی مانند طرح «دستبند و پابند الکترونیک» نیاز به اجرای آزمایشی دارد. ...

دادستان عمومی و انقلاب یزد از اجرای برنامه های گوناگون برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌های این استان خبر داد و گفت: استفاده از فن آوری‌های نو در سیاست حبس زدایی مانند طرح «دستبند و پابند الکترونیک» نیاز به اجرای آزمایشی دارد.
پیش از این غلامحسین اسماعیلی، رئیس سازمان زندان‌ها درباره اجرای طرح دستبند و پابند الکترونیکی گفته بود: با توجه به اهمیتی که استفاده از این سیستم‌ها به عنوان فناوری نوین دارد، استفاده از سیستم مراقبیت الکترنیکی در سال ۹۲ جدی است. طرح دسبند الکترونیک در مجلس و دولت برای تطبیق با قانون مجازات اسلامی و تخصیص اعتبارات در حال بررسی بوده که با تایید آن و تخصیص بودجه لازم این طرح عملی خواهد شد.
وی گفته بود که دستبندها و پابندهای الکترونیکی از قابلیت رصد و ردیابی فرد در موقعیت‌های مختلف برخوردار بوده و سازمان زندان‌ها با هدف مراقبت از زندانیان از این وسیله استفاده می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر