۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۴, شنبه

پورمحمدی: «سوپرمن‌» هم نمی تواند با فساد موجود مبارزه کند


چکیده :اقرار به فساد فرا گیر دولت و کشور که اخیرا در سخنان مسئولان دیده می شود، هشدارهایی است که پیش از این میرحسین موسوی بارها نسبت به آن تذکر داده و خواستار رسیدگی به آن شده بود. میر حسین موسوی در زمان تبلیغات انتخابات بارها در باره فساد دولت احمدی نژاد هشدار داد. او گفته بود که کشور ما از این همه ریخت و پاش بی‌برنامه از بیت‌المال خسته شده است و ما برای نجات کشور آمده‌ایم. به گفته او آلودگی در بدنه دولت رسوخ کرده است. ...

کلمه- گروه خبر: رئیس سازمان بازرسی کشور با اشاره به روش‌های سنتی و دیوان سالاری قدیمی سیستم اداری گفت: اگر سالم‌ترین مدیران و به اصطلاح «سوپرمن‌ها» نیز وارد این سیستم شوند باز هم در مبارزه با فساد ناکام خواهیم بود.
اقرار به فساد فرا گیر دولت و کشور که اخیرا در سخنان مسئولان دیده می شود، هشدارهایی است که پیش از این میرحسین موسوی بارها نسبت به آن تذکر داده و خواستار رسیدگی به آن شده بود.
میر حسین موسوی در زمان تبلیغات انتخابات بارها در باره فساد دولت احمدی نژاد هشدار داد. او گفته بود که کشور ما از این همه ریخت و پاش بی‌برنامه از بیت‌المال خسته شده است و ما برای نجات کشور آمده‌ایم. به گفته او آلودگی در بدنه دولت رسوخ کرده است.
میرحسین موسوی با اشاره به تخلفات دولت در قرارداد های نفتی تصریح کرده بود: در چهار سال گذشته ردیف کشور بین کشورهای جهان از نظر فساد اداری و دولتی۵۰ رتبه تنزل پیدا کرده است. چرا یک معامله‌ چند میلیارد دلاری نفتی توسط وزیر کشوری که با مدرک قلابی رای آورده و با معاون پارلمانی رئیس دولت پشت درهای بسته مورد مذاکره قرار گیرد؟ چگونه می‌شود قراردادهای نفتی خارج از وزارت نفت صورت گیرد؟
این نخست وزیر محبوب امام هدف از کاندیداتوریش را اینچنین بیان کرده بود: ما آمده‌ایم تا حساب‌های میلیاردها تومان پول گمشده را روشن کنیم و بگوییم این پول‌ها کجا رفته و مصرف شده است و ما از عوام فریبی بیزاریم. کسانی که به دیگران می‌گویند شما پول‌های تبلیغات را از کجا آورده‌اید بنده می‌خواهم بگویم که شما پول بیلبردهایی که سراسر کشور را پرکرده و تمام صحنه‌ها را شما پر کرده‌اید از صداوسیما استفاده می‌کنید، از وزارتخانه‌ها استفاده می‌کنید از پول‌هایی که نمی‌دانم از کجا آمده استفاده کردید ما می‌خواهیم بگوییم که اینها را برای مردم روشن کنید. آنکه می‌گوید عدالت و بعد وزیر چند ۱۰۰ میلیاردی تومانی می‌گذارد پس او درست نمی‌گوید. اگر مردم و جوانان را دوست دارید اینجا هستند، اگر کشورتان را دوست دارید، این مردم کشور شما هستند، شما کسانی را به دولت راه می‌دهید که آنها مشکوک هستند. ما می‌گوییم که این تراول چک‌ها را از کجا آورده‌اید و بین بعضی‌ها پخش می‌کنید. اگر اینها مال مردم است بگذارید که برای همه پخش شود، اگر مال خود شما است بیایید و ریشه‌اش را روشن کنید که میلیاردها تومان را شما از کجا کسب کرده‌اید.
هشدارهای آخرین نخست وزیر کشورمان نه تنها شنیده نشد بلکه او را بی هیچ دلیلی و بدون حکم و خلاف شرع و اخلاق ابتدا همه ارتباطاتش را محدود کردند و بعدها او را محصور کردند تا مانع از انتقال پیامش شوند.
اما امروز در آستانه انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری هر یک از کاندیداهای اصولگرایان برای نشان دادن فساد دولت احمدی نژاد از یکدیگر پیشی می گیرند.
هفته پیش علیرضا زاکانی نیز با اشاره به فساد فراگیر در کشور تصریح کرد که فساد همه نظام را فرا گرفته است.
به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، مصطفی پورمحمدی شب گذشته طی سخنانی در مسجد دوطفلان مسلم قم ضمن انتقاد از وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور بیان داشت: متاسفانه دولت به ‌جای اینکه تورم و گرانی را کنترل کند، به سفرهایی می‌رود که هدف از آن گویا بیشتر تبلیغات سیاسی برای یک چهره خاص است.
پورمحمدی با بیان اینکه نمی‌توان اقتصاد عظیم ایرانی را با روش‌های سنتی و دیوان سالاری قدیمی اداره کرد، تصریح کرد: اگر سالم‌ترین مدیران و به اصطلاح سوپرمن‌ها نیز وارد این سیستم شوند حتما باز هم ما در مبارزه با فساد ناکام خواهیم بود.
وی بیان داشت: کارشناسان اقتصادی عقیده دارند فرمول‌های اقتصادی دولت جوابگو نیست، هرچند دولت هم این مسئله را قبول نمی‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر