۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۶, دوشنبه

رهبری: نظام با برخورد قانونی به مزاحمت های سال ۸۸ فائق آمد


چکیده :با گذشت چهار سال از اعتراضات مردمی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم، هنوز رهبری در سخنانش به آن اعتراضات اشاره دارد و ادعا می کند که اقداماتی در سال ۸۸ برای روشن شدن برخی ابهامات انجام شده است. وی همچنین اظهار نظر کرد: کسانی که آن خسارات و هزینه ها را برای کشور...

با گذشت چهار سال از اعتراضات مردمی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم، هنوز رهبری در سخنانش به آن اعتراضات اشاره دارد و ادعا می کند که اقداماتی در سال ۸۸ برای روشن شدن برخی ابهامات انجام شده است. وی همچنین اظهار نظر کرد: کسانی که آن خسارات و هزینه ها را برای کشور و ملت به بار آوردند از پذیرش قانون و عمل به راههای قانونی سرباز زدند که البته نظام با توجه به ماهیت مردمی خود بر آن مزاحمتها فائق آمد.
آیت الله خامنه ای اشاره ای به رفتار خشونت بار حکومت برای سرکوب اعتراضات مردمی، بازداشت های گسترده، حصر خانگی میرحسین موسوی و کروبی و … نکرد.
وی بدون پرداختن به تخلفات و تقلبات گسترده انتخاباتی، حمله به ستادهای انتخاباتی، بازداشت دست اندرکاران ستادها و ایجاد فضای امنیتی گفته است: اگر افرادی که سال ۸۸ آن خسارت را به کشور وارد کردند تسلیم قانون بودند آن هزینه‌ها ایجاد نمی‌شد. حتی از شورای نگهبان خواستیم زمان رسیدگی را تمدید کند و آراء به هر تعداد معقولی که بخواهند بازشماری شود اما منطقی و معقول نبودند و زیر بار نرفتند.
این در حالی است که قبل از اعلام نظر رسمی شورای نگهبان، آیت الله خامنه ای پیام تبریک خطاب به احمدی نژاد را صادر کرده بود.
وی مدعی شد که در سال ۸۸ دشمن، کسانی را وادار کردند که برخلاف قانون «عمل و توقع» کنند تا شاید مردم تحریک شوند و در مقابل نظام قرار گیرند که به لطف الهی نتوانستند.
این در حالی است که بعد از انتخابات سال ۸۸ و اعلام نتایج، مردم در اعتراض به نتیجه آرای مهندسی شده در کمال آرامش تظاهرات و از رای خود پرسشگری کردند.
رهبری بار دیگر در سخنانی به ویژگی های رییس جمهوری آینده پرداخت و گفت: رئیس‌جمهور باید هم مردمی, هم کاری, هم مقاوم, هم ارزشی, هم با تدبیر, هم پایبند به قوانین و مقررات باشد و هم درد مردم را احساس کند و طبقات مختلف مردم را ببیند؛ هیچ کس نگوید رأی من یک نفر چه تأثیری دارد؛ میلیون‌ها رأی از همین یک رأی‌ها ساخته می‌شود.
آیت الله خامنه ای در خصوص تایید صلاحیت ها گفت: باید صلاحیتها را در کنار هم و بصورت مجموعه ای مورد ملاحظه قرار داد و در انتخاب کسی که
می خواهیم کلید اجرایی کشور را به دست او بسپاریم، ویژگی هایی نظیر «کاری بودن، مردمی و ارزشی بودن» را در نظر گرفت.
وی بار دیگر بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر تاکید کرد و گفت: خیلی ها در این سالها خواستند انتخابات را کمرنگ کنند یا زمان آن را به تعویق بیاندازند یا حضور مردم را در آن بی رونق کنند، اما تا امروز نتوانسته اند و بعد از این هم به توفیق الهی نخواهند توانست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر