۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۴, شنبه

آمار سازمانهای مردم نهاد: وجود ۴ میلیون جوان بیکار در کشور


چکیده :نبود آمار دقیق جوانان بیکار منجر به عدم اتخاذ سیاستگذاری های جدی برای خروج از بحران بیکاری جوانان می...

یک آسیب شناس با اعلام اینکه  براساس آمارهای غیررسمی در حال حاضر در حدود چهار میلیون جوان بیکار در کشور وجود دارد، می گوید: نبود آمار دقیق جوانان بیکار منجر به عدم اتخاذ سیاستگذاری های جدی برای خروج از بحران بیکاری جوانان می شود.
طبق اعلام مجید ابهری به نقل از آمارهای غیررسمی سازمانهای مردم نهاد، در حال حاضر در کشور حدود چهار میلیون جوان بیکار وجود دارد که دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر آنها تحصیلات لیسانس یا بالاتر داشته و مابقی نیز تحصیلات دیپلیم و یا زیر دیپلم دارند.
به گزارش مهر، وی افزود: بسیاری از مسئولان اعلام آمار دقیق بیکاری را نوعی سیاه نمایی فضای جامعه عنوان می کنند، این در حالی است که اعلام آمار دقیق بیکاری جوانان، منجر به اتخاذ سیاست های منطقی برای اشتغال زایی در کشور می شود ومانع از رشد مشاغل کاذب در کشور خواهد شد.
به گفته ابهری، بیکاری این روزها به معضلی اجتماعی نه تنها برای ایران بلکه برای مردم تمام دنیا تبدیل شده است و نباید از ارائه آمار بیکاری از سوی مسوولان و نهادهای رسمی ابا داشت.
این آسیب شناس درباره پیامدهای اجتماعی بیکاری جوانان توضیح داد: سرخوردگی، افسردگی جوانان تحصیل کرده، افزایش آمار اعتیاد، کاهش آمار ازدواج و موالید، بالا رفتن سن ازدواج، ضد ارزش شدن تحصیل برای دانش آموزان و عدم انگیزه برای ادامه تحصیل آنها از جمله پیامدهای بیکاری در میان نسل جوان کشور است.
وی به نهادهای تصمیم گیر پیشنهاد داد: بانک اطلاعاتی کاملی از وضعیت اشتغال و ازدواج و بیکاری جوانان تکمیل و تدوین شود تا مدیران در سطوح پایین تر با اعلام آمارهای ضد و نقیض از جوانان باعث کاهش اعتماد جامعه نسبت به مسوولان نشوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر