۱۳۹۲ فروردین ۲۹, پنجشنبه

عضو خبرگان رهبری: واژه حصر خانگی موسوی و کروبی درست نیست/ اعمال محدودیت ها قانونی است


چکیده :در حالی که هیچ مقام قضایی مسئولیت این حصر غیرقانونی را بعهده نگرفته است، سرتیپ اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده کل ناجا در گفت و گویی با اشاره به تصمیم پلیس برای بازداشت ۴۰ نفر از چهره‌های موثر و رهبران سیاسی کشور، گفته بود که رهبری اجازه بازداشت میرحسین موسوی و مهدی کروبی را نداده و مسئولیت برخورد با آنان را خود به عهده گرفته است. ...

کلمه- گروه خبر: با گذشت پیش از هشتصد روز از حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی و در حالی که هیچیک از مقامات قضایی مسئولیت این حصر غیرقانونی را نپذیرفته اند، یک عضو مجلس خبرگان رهبری مدعی است که تخلفات رهبران جنبش سبز قطعا مجازات سختی دارد و این محدودیت ها در چارچوب قانون است.
ادعای این عضو خبرگان رهبری در حالی صورت می گیرد که مقامات قضایی به رغم درخواست خانواده رهبران جنبش سبز حاضر به اظهار نظر صریح در خصوص حصر خانگی میرحسین موسوی و کروبی نشده اند.
زمستان سال گذشته فرزندان میرحسین و کروبی در نامه ای به مردم با انتقاد از محدودیت های اعمال شده برای ملاقات آنان با والدینشان نوشته بودند: اصرار بر نقض آشکار حقوق اولیه انسانی و قوانین و مقرارت جاری کشوری در مورد نخست وزیر هشت سال دفاع مقدس، رییس دو دوره مجلس شورای اسلامی و هنرمندی قرآن پژوه و فعال حقوق زنان، که تنها گناه آنها دفاع از حق تعیین سرنوشت مردم و مطالبه اجرای عادلانه قانون اساسی و حقوق اولیه انسانی ایرانیان می باشد، نمی تواند بدون تایید یا اطلاع مقامات عالی کشور باشد. اما بعد از گذشت نزدیک به دو سال از زندان خانگی، هنوز هیچ مقام رسمی شجاعت پذیرش مسولیت رسمی برای تعیین وضعیت قضایی عزیزان ما که مورد مهر بخش عظیمی از مردم ایران هستند، نیافته است. پر واضح است که فقدان شجاعت لازم در پذیرش مسئولیت بازداشت و حبس غیر قانونی رافع مسئولیت مقامات ارشد نظام نیست.
اینک کعبی عضو خبرگان رهبری، بدون اشاره به نقض صریح قانون و حقوق شهروندی در خصوص حصر خانگی میرحسین موسوی و کروبی، گفته است: عده ای از من می پرسند آیا حبس خانگی این دو طبق قانون است که من پاسخ می دهم واژه حبس، اصطلاح حقوقی و قانونی نیست و اصطلاح خودساخته رسانه های غربی و بیگانگان است، این آقایان به خاطر ظلمی که به ملت و نظام کرده اند محدودیت هایی در چارچوب قانون برایشان اعمال شده است، تخلفات مسلم قانونی آنها قطعا مجازات سختی در پی خواهد داشت.
این عضو خبرگان رهبری توضیح نمی دهد در حالی که محاکمه ای صورت نگرفته، چه ظلمی انجام شده که مستوجب مجازات سخت است.
در طی بیش از دو سال حصر خانگی رهبران جنبش سبز بارها شخصیت های سیاسی و مذهبی نسبت به این حصر غیرقانونی و غیرشرعی اعتراض کرده و خواستار رفع حصر شده اند. علی مطهری نماینده تهران نیز پیش از این حصر رهبران جنبش سبز را بدون محاکمه غیرقانونی خوانده بود.
در حالی که هیچ مقام قضایی مسئولیت این حصر غیرقانونی را بعهده نگرفته است، سرتیپ اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده کل ناجا در گفت و گویی با اشاره به تصمیم پلیس برای بازداشت ۴۰ نفر از چهره‌های موثر و رهبران سیاسی کشور، گفته بود که رهبری اجازه بازداشت میرحسین موسوی و مهدی کروبی را نداده و مسئولیت برخورد با آنان را خود به عهده گرفته است.
در همین حال، حبیب الله عسکراولادی برخلاف افراطیون اقتدارگرا تاکنون بارها تاکید کرده است میرحسین موسوی و مهدی کروبی فتنه گر نیستند. وی
در خواست کرده بود که حصر رهبران جنبش سبز از راهی که رهبری صلاح می‌داند برداشته شود.
عباس کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری در یازدهمین همایش دفتر پژوهش های فرهنگی که با موضوع جایگاه ولایت و دولت در نظام اسلامی در دانشگاه تهران برگزار شد، با تاکید بر اهمیت نقش ولایت فقیه در حاکمیت قانون، گفت: هنگامی که از ولایت صحبت می کنیم تلاشی مضاعف برای حاکمیت قانون داریم. ما معتقدیم دموکراسی لیبرال از نظر حکومت مبتنی بر جهل، هوای نفس و تداوم قدرت و ثروت در یک چرخه باطل و در نتیجه حاکمیت ظلم و ستم است.
وی مدعی شده است که رهبری عامل انسجام، هویت، نظم و مشروعیت و مقبولیت نظام است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر