۱۳۹۲ اردیبهشت ۴, چهارشنبه

بی حرمتی مضاعف بنیاد به ایثارگران؛ ارجاع جانبازان به مراکز ترک اعتیاد!


چکیده :بی حرمتی های بنیاد جانبازان به اسرای 8 سال دفاع مقدس این بار با ارجاع جانبازان به مراکز ترک اعتیاد همراه شده...

کلمه- گروه خبر: بی حرمتی های بنیاد جانبازان به اسرای ۸ سال دفاع مقدس این بار با ارجاع جانبازان به مراکز ترک اعتیاد همراه شده است.
به گزارش کلمه، ظلم آشکار ارگانی که نام جانبازان و شهدای ۸ سال جنگ پسوند آن است، به اسرای جنگ تمامی ندارد و هر روز خبر تازه ای از ظلم مضاعف این نهاد آشکار می شود. معاونت درمان بنیاد شهید استان فارس با توهین به شان جانبازانی که آلام جنگ را با خود به همراه دارند طبق نامه ای جانبازان این استان را به مرکز ترک اعتیاد بخش خصوصی جهت تامین داروی متادون و با عنوان « تعیین روش درمانی و درمان قطعی اعتیاد» معرفی می کند.
هر چند دارو برای جانبازان از این جهت مورد اهمیت است که به دلیل قیمت بالای برخی از این داروها و یا نایاب بودن آنها عملا تامین آن از عهده جانبازان خارج است.یکی از داروهایی که بیشتر جانبازان با آن آشنایی دارند و مورد استفاده قرار می دهند داروی متادون می باشد که تقریبا بیشتر جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان این دارو را استفاده کرده اند.
اما علی رغم اینکه  دفاتر معاونت درمان بنیاد شهید در بیشتر استانها این دارو را در اختیار جانبازان مراجعه کننده قرار می دهند، معاونت درمان بنیاد شهید استان فارس طبق نامه ای جانبازان این استان را به مرکز ترک اعتیاد بخش خصوصی جهت تامین داروی متادون معرفی می کند.
اقدامی که باعث تاثر و تعرض این دسته از جانبازان شده که مجبورند به دلیل تامین داروی مورد نیازشان سر افکنده وارد این مراکز شوند. این در حالی است که مراکز ترک اعتیاد داروی متادون را جهت ترک تدریجی اعتیاد معتادان به صورت روزانه در دهان این افراد قرار می دهند ولی جانبازان صرفا باید در زمان احساس درد از این دارو مصرف نمایند.
و سوالی که مطرح است اینکه به راستی آیا توزیع یک دارو در میان جانبازان آن هم جانبازان اعصاب و روان تا این حد سخت است که کسانی را که سالها برای دفاع از این خاک جنگیده اند همنشین جمعی معتاد نمائیم ؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر