۱۳۹۲ اردیبهشت ۴, چهارشنبه

فرمانده پلیس: مکان‌های امن و بازداشتگاه های جدید، ربطی به انتخابات ندارد


چکیده :فرمانده نیروی انتظامی همچنین به نامزدها توصیه کرد در حفظ آرامش جامعه و کاهش تنش ها تلاش کنند و بی توجه به سخنان صریح مسئولان حکومت، مدعی شد: برخی ها سخنان شبهه افکنی را مطرح می کند که دیگران برای مردم تصمیم می گیرند این همان خطی است که دشمن دنبال می کند و این سخنان را می گوید اگر نامزدی وارد کارزار انتخابات شد باید تلاش کند سیاه نمایی و تخریب انجام ندهد....

اسماعیل احمدی‌مقدم با بیان اینکه نیروی انتظامی ناگزیر است از مکان‌های امن و حفاظت شده برای تاسیس بازداشتگاه استفاده کند،‌ مدعی شد: این مسئله ربطی به انتخابات ندارد.
در حالی که طی روزهای اخیر انتقادات فراوانی در مورد گرداندن اراذل و اوباش در مریوان با لباس زنانه مطرح شد، احمدی‌مقدم با بیان اینکه از کلیه مسئولان در نیروی انتظامی خواسته شده که از روش‌های تهدیدآمیز همچون انداختن آفتابه یا سوارکردن اراذل بر حیوان خودداری کنند، گفت: منع رفتارهای تحقیر‌آمیز بخشنامه شده و به کل کشور ابلاغ می‌شود.
وی البته با اشاره به ایام انتخابات تاکید می کند این مسائل باید رعایت شود به ویژه در آستانه انتخابات که رسانه‌های بیگانه تلاش دارند کشور را به حاشیه برانند، ما نیز نباید بهانه به دست افراد بدهیم.
فرمانده نیروی انتظامی همچنین به نامزدها توصیه کرد در حفظ آرامش جامعه و کاهش تنش ها تلاش کنند و بی توجه به سخنان صریح مسئولان حکومت، مدعی شد: برخی ها سخنان شبهه افکنی را مطرح می کند که دیگران برای مردم تصمیم می گیرند این همان خطی است که دشمن دنبال می کند و این سخنان را می گوید اگر نامزدی وارد کارزار انتخابات شد باید تلاش کند سیاه نمایی و تخریب انجام ندهد.
احمدی مقدم با بیان این که امروز جامعه ما در درک مسایل سیاسی بالغ شده است ابراز عقیده کرد: نامزدها وعده هایی که شدنی نیست را ندهند چرا که مردم با درک بالای سیاسی می فهمند که کدام وعده ها شدنی نیست و آیا این فرد می تواند این وعده ها را اجرایی کند نامزدها باید با رفتار صادقانه در جهت حضور پرشورتر مردم تلاش کنند. البته پلیس نیز قبل، در حین و بعد از انتخابات تلاشش را برای برقراری نظم انجام داده و وظیفه تامین امنیت را بر عهده دارد.
این ادعا ها در حالی مطرح می شود که اخبار بازداشتگاه های کهریزک و شاپور هنوز در گزارش ها موجود است بازداشتگاه های مربوط به قاچاقچیان مواد مخدر و دیگر جرایم که در حوادث انتخابات، بازداشت شدگان را به آنجا منتقل کردند.
همان ایام نیز فرمانده نیروی انتظامی بارها با تأکید بر اینکه موضوع حقوق شهروندی از اولویت‌های برنامه های پلیس به‌شمار می‌رود، از تشکیل کمیسیون رعایت حقوق شهروندی در نیروی انتظامی خبر داده بود. اما تکرار ماجراهایی از جنس قتل ستار بهشتی  در بازداشتگاه پلیس فتا نشان از برنامه هایی دیگر در نیروی انتظامی و پلیس همگام با دیگر نهادهای امنیتی دارد و به نظر می رسد چنین اظهار نظرهایی بیش از آنکه نگرانی از امنیت مردم و کشور را در خود داشته باشد، تهدیدهایی ست نهفته در آستانه ی انتخابات و نگرانی هایی که تجربه ی چهار سال اخیر برای مسئولان امنیتی به وجود آورده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر