۱۳۹۲ اردیبهشت ۱, یکشنبه

معرفی بازجوی گمنام وزارت اطلاعات که بین زندانیان سیاسی به بدنامی شهره است


چکیده :فردی با نام مستعار مهدوی و نام واقعی سیدحسین اصلانی (حدودا ۵۰ ساله) سال هاست که سربازجوی اعضای نهضت آزادی است. وی که از اعضای وزارت اطلاعات از کینه توز‌ترین بازجویان در زندان اوین است و کتک زدن افراد بازداشتی در حین بازجویی و فحش‌های رکیک روش معمول اوست. ...

سیدحسین اصلانی نام بازجویی است که محمدامین هادوی فرزند اولین دادستان کل انقلاب در شکواییه اخیرش به صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه در مورد تهدیدهای وی در زندان اوین، گفته است. فردی با نام مستعار مهدوی که سال هاست سربازجوی اعضای نهضت آزادی است.
به گزارش خبرنگار کلمه، فردی با نام مستعار مهدوی و نام واقعی سیدحسین اصلانی (حدودا ۵۰ ساله) سال هاست که سربازجوی اعضای نهضت آزادی است. وی که از اعضای وزارت اطلاعات از کینه توز‌ترین بازجویان در زندان اوین است و کتک زدن افراد بازداشتی در حین بازجویی و فحش‌های رکیک و برخوردهای لات منشانه روش معمول اوست.
به گفته ی زندانیان تحت بازجویی وی، در بازجویی‌ها وی اصولا در پی کشف حقیقت نیست بلکه آنچه در مواجه با افراد تحت بازجویی دنبال می‌کند این است که با اعمال هرگونه فشار جسمی و روانی، از جمله نگهداری طولانی افراد در سلول های انفرادی و تهدیدهای فراوان به خود متهم و خانواده‌اش، افراد را مجبور می‌کند به سناریوی از قبل تعیین شدهٔ وی گردن نهند و به مواردی که وی دیکته می‌کند اعتراف کنند.
بر اساس این گزارش در اینگونه اقدامات وی به هیچ قید و بند اخلاقی و دینی و شرعی مقید نیست و اینگونه برخورد‌ها محدود به افراد جوان‌تر نهضت آزادی نمی‌شود، و حتی افراد مسن و سابقه دار را که قبل از انقلاب از فعالان سیاسی و مبارزین بوده‌اند، همچون دکتر یزدی، مهندس توسلی، مهندس صباغیان و امثال آن‌ها که در سنین بالای ۷۰ سال قرار دارند و از فعالین و مسوولین ارشد دوران انقلاب بوده‌اند نیز، همین نوع برخورد‌ها را داشته است..
از آخرین اقدامات وی در چند ماه گذشته ممنوع الخروج کردن مرحوم دکتر حاج سیدجوادی ۹۶ ساله ای بود که به دلیل کهولت سن در داخل منزل خودش نیز براحتی قادر به جابجایی نبود. مرحوم حاج سیدجوادی در دادگاه رژیم سابق وکیل مدافع رهبری و بسیاری از سران جمهوری اسلامی بوده و در این سال های آخر عمر خود با رفتارهای این بازجو از او قدردانی شایسته ای می‌شد!؟
در وضعیت اسف بار فعلی دستگاه قضایی، این شخص که در بازجویی‌ها خود را عضو تیم بازجویان سعیدی سیرجانی و از دوستداران و طرفداران سعید امامی (اسلامی) معرفی می‌کرد در رابطه با اعضای نهضت آزادی، هم دادستان و صادرکننده حکم بازداشت، هم بازجو و شکنجه گر و هم صادر کننده حکم نهایی محکومیت آنهاست. و قضات مطیع شعبه‌های خاص دادگاه های انقلاب احکام دیکته شده وی را بدون هیچ گونه بررسی حقوقی و قضایی صادر می‌کنند.
وی در هنگام بازداشت عماد بهاور، مسول شاخه جوانان نهضت آزادی، به وی و خانواده‌اش گفته بود به او ۱۰ سال حکم می‌دهد و نهایتا نیز قاضی دادگاه که باید مستقل باشد همین حکم را برای وی صادر کرد.
وی بلافاصله پس از انتخابات رسوای ۸۸، پانزده نفر از اعضای شاخه جوانان نهضت را که نوعا فعالیتی در انتخابات و حوادث پس از آن نداشتند بازداشت کرد و مدت‌ها آن‌ها را در سلوله ای انفرادی نگهداشت تا از عضویت در نهضت آزادی استعفا دهند.
بر اساس این گزارش و به گفته ی شاهدان برخوردهای وی محدود به اعضای نهضت و فعالیت‌های سیاسی آن‌ها نمی‌شود. وی به طرق مختلف خانواده‌های افراد بازداشتی را نیز تحت فشار قرار می‌دهد و حتی برای مشاغل آن‌ها نیز ایجاد مشکل و مانع می‌کند.
در دوران پس از انتخابات ۸۸ از اعضای نهضت آزادی، ابراهیم یزدی، محمد توسلی، هاشم صباغیان، محسن محققی، امیر خرم، فرید طاهری، عماد بهاور، مهدی معتمدی مهر و گروهی دیگر از اعضا و هواداران نهضت را که بسیاری از آن‌ها از السابقون السابقون هستند، بوسیله این شخص تحت بازجویی های غیر قانونی و هتاکانه قرار گرفته و با احکام فرمایشی به زندان‌های طویل المدت محکوم شده‌اند. بطوریکه حدود یکصد سال زندان برای آنان صادر شده است.
در مورد رفتارهای خلاف اخلاق، خلاف قانون و خلاف شرع این شخص (سید حسن اصلانی) قبلا دونامه با ذکر برخی جزییات بوسیله محمدامین هادوی فرزند مهدی هادوی اولین و تنها دادستان کل انقلاب ایران و مهدی معتمدی مهر از اعضای نهضت آزادی ایران به مقامات قضایی نوشته شده ولی مشابه دیگر نامه‌هایی از این نوع هیچ ترتیب اثری به آن‌ها داده نشده است.
به تعبیر زیبای حضرت علی امیرالمومنین (ع): وای بر آن جامعه‌ای که در آن اراذل به مسوولیت های حساس گمارده می‌شوند و افاضل و دانشمندان مورد بی‌محلی و بی‌مهری قرار می‌گیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر