۱۳۹۱ بهمن ۲۶, پنجشنبه

صف های برنج هندی بس نبود، باید منتظر تحقیر مردم در صف های گوشت و مرغ هم باشیم


چکیده :با اعلام خبر آغاز عرضه دولتی گوشت و مرغ و برنج از هفته جاری در مصلای تهران، باز می توان انتظار داشت که نه تنها تصویر صف های طویل توزیع برنج های هندی و وارداتی در چند هفته اخیر تکرار خواهد شد، بلکه باید از حالا منتظر صف های طولانی تر و تحقیر و لگدمال شدن کرامت مردم در هفته های آینده برای دریافت اقلام اساسی و مایحتاج اولیه خود باشیم....

کلمه – گروه اقتصادی: با اعلام خبر آغاز عرضه دولتی گوشت و مرغ و برنج از هفته جاری در مصلای تهران، باز می توان انتظار داشت که نه تنها تصویر صف های طویل توزیع برنج های هندی و وارداتی در چند هفته اخیر تکرار خواهد شد، بلکه باید از حالا منتظر صف های طولانی تر و تحقیر و لگدمال شدن کرامت مردم در هفته های آینده برای دریافت اقلام اساسی و مایحتاج اولیه خود باشیم.
به گزارش کلمه، صف های برنج که با اقدام عامدانه دولت در دستکاری بازار تنظیم و توزیع با هدف توجیه واردات بیشتر همین چند هفته پیش در سراسر کشور تشکیل شد، به نظر می رسد حالا قرار است در کنار این محصول برای کالاهایی چون گوشت و مرغ منجمد هم ایجاد شود.
خبرگزاری فارس روز گذشته به نقل از یدالله صادقی معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گزارش داده که  برای تنظیم مطمئن بازار مواد پروتئینی از امروز گوشت گرم و مرغ گرم در کنار گوشت منجمد و مرغ منجمد در نمایشگاه مصلی تهران عرضه می‌شود.
او در حالی از تنظیم بازار سخن گفته که توضیحی نداده که دولت چرا به دنبال زحمت و ایجاد دردسر برای مردم با تشکیل صف هایی است که قطعا در شان شهروندان نیست؟ و اساسا چرا تنظیم بازار را در تشکیل این دست صف ها و جیره بندی کالاهای مختلف دنبال می کند؟
صادقی گفته است: به هر میزانی که مردم نیاز داشته باشند مرغ منجمد به قیمت ۵۱۰۰ تومان عرضه می‌شود.
تجربه توزیع مرغ پیش از این با ثبت نام و دریافت کارت ملی دنبال شده بود که مردم برای خرید مرغ و تحمل صف هایی که شاید سهمی از این مرغ ها نصیبشان کند،  بسیاری مواقع دست خالی روانه منزل می شدند.
در این میان اگرچه صف های مرغ از سوی رسانه های حکومتی تعبیر به «استقبال پرشور و باشکوه» مردم شده بود ، اما بی برنامه گی، گرانی و سوء مدیریت دولتی باعث گلایه شهروندان شده بود. چنانچه در نیشابور با راهپیمایی اعتراضی مردم و سر دادن شعارهایی علیه دولت همراه بود.
وی همچنین از عرضه برنج ایرانی پرمحصول با قیمت ۳۸۰۰ تومان و همچنین برنج هندی به قیمت ۳۸۰۰ تومان در نمایشگاه‌های بهاره خبر داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر