۱۳۹۱ اسفند ۲, چهارشنبه

جاده های کشور در ۳۳ سال بعد از انقلاب ۸۰۰ هزار قربانی گرفته اند


چکیده :مدیرعامل ستاد دیه کشور اعلام کرده که در 33 سال گذشته بالغ بر 800 هزار نفر بر اثر تصادف در جاده های برون شهری و معابر درون شهری کشته شده اند. در این مدت، 9 میلیون نفر تاکنون در تصادفات جاده‌ای به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند و 300 هزار مصدوم و محروم در تصادفات داشته‌ایم....

کلمه – گروه خبر: آمار رسمی قربانیان تصادفات ایران پس از انقلاب، چهار برابر آمار شهدای جنگ با عراق است!
به گزارش کلمه، در حالی که طبق گزارش های رسمی، شهدای دفاع مقدس چیزی در حدود ۲۲۰ هزار نفر بوده اند، مدیرعامل ستاد دیه کشور اعلام کرده که در ۳۳ سال گذشته بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر بر اثر تصادف در جاده های برون شهری و معابر درون شهری کشته شده اند.
اسدالله جولایی با ابراز نگرانی این این آمار، خواستار سختگیری بیشتر برای اجبار بیمه شخص ثالث به رانندگان شده و آمار داده که طی ۳۳ سال گذشته ۴۳۶ هزار راننده خودرو به دلایل مختلف راهی زندان‌ها شده‌اند.
وی همچنین خاطرنشان کرده که در این مدت، ۹ میلیون نفر تاکنون در تصادفات جاده‌ای به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند و ۳۰۰ هزار مصدوم و محروم در تصادفات داشته‌ایم. او افزوده است که حوادث رانندگی تاکنون هزاران میلیارد تومان خسارت به مملکت تحمیل کرده است.
مدیرعامل ستاد دیه با اشاره به تصویب قانون بیمه شخص ثالث در مجلس هشتم، گفته است: تا قبل از اصلاح بیمه اجباری شخص ثالث در روز ۵۷ تا ۶۰ نفر راننده راهی زندان می‌شدند و این در حالی است که این رقم از ۲۰ شهریور سال ۸۷ با بیمه شخص ثالث به روزی ۲ تا ۳ نفر راننده کاهش پیدا کرد.
وی ادامه داده است: سال ۹۲ طبق قانون مصوب زمان اجرای این قانون تمام و احتمال اینکه این قانون تغییر کند وجود دارد که از نمایندگان مجلس درخواست داریم پیشنهاد اجباری شدن بیمه شخص ثالث را در مجلس مطرح و به آن رای دهند.
به گفته مدیرعامل ستاد دیه کشور، ۴٫۵ سال است که بیمه شخص ثالث اجرا می‌شود، اما اجباری شدن آن نمایندگان باید در مجلس رای دهند در غیر این صورت به ضرر مردم می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر