۱۳۹۱ بهمن ۲۹, یکشنبه

آقای محسنی اژه ای! به این سوالات هم پاسخ دهید


کلمه- گروه خبر: در حالی که حصر غیرقانونی رهبران جنبش سبز به سومین سال خود وارد شد و طی هفته گذشته بارها دختران میرحسین موسوی برای بازجویی فراخوانده شده اند، محسنی اژه ای چهل وچهارمین نشست خبری خود را برگزار می کند.
نشستی که از پیش اعلام شده برای اعلام حکم اعدام اختلاسگران سه هزار میلیاردی است.
محسنی اژه ای به طور مرتب نشست های خبری برگزار می کند و هر بار با کلی گویی در مورد مسایل روز و پرسش های افکار عمومی، حرف های خود را می زند و می رود.
از آخرین نشست او تاکنون اتفاقات زیادی در حوزه قضایی رخ داده است. یکی از آنها بازداشت روزنامه نگاران به جرم همکاری با رسانه های خارجی است. همان مساله ای که محسنی اژه ای در نشست خبری خود حتی قبل از بازداشت به آن اشاره کرده و مدعی شده بود برخی از روزنامه نگاران داخلی با رسانه های خارجی همکاری دارند.
از سوی دیگر حمله به خانه دختران میرحسین موسوی، نخست وزیر محبوب امام، ایجاد رعب و وحشت برای کودک چهار ساله، برخورد غیرعرفی و غیرشرعی با دختران میرحسین، تهدید و پرخاش و تحقیر دخترانی که به جز اطلاع رسانی در مورد خانواده خود جرم دیگری ندارند، از جمله مسایلی است که سخنگوی قوه قضاییه باید نسبت به آن پاسخگو باشد.
از آنجا که به علت محدودیت‌های اعمال شده، خبرنگاران کلمه امکان حضور در جلسه دادستانی کل کشور با خبرنگاران رسانه‌ها را ندارند، کلمه از همکاران خود در سایر رسانه ها درخواست می‌کند سؤالات زیر را که پرسش‌های بخشی از افکار عمومی کشور است، با آقای محسنی اژه‌ای مطرح کنند و از سخنگوی محترم قوه قضاییه نیز می‌خواهیم برای روشن شدن افکار عمومی در نشست خبری هفتگی پاسخگوی سؤالات زیر باشند:
۱٫ بیش از چهار ماه از مرگ ستار بهشتی در بازداشتگاه فتا می گذرد، برای دلجویی از خانواده این کارگر وبلاگنویس تاکنون چه اقداماتی انجام شده است؟ چرا به دادگاه این قربانی بی کفایتی فتا تاکنون رسیدگی نشده است؟
۲٫ بیست و دو بهمن ماه امسال در حالی سپری شد که وعده عفو و آزادی تعدادی از زندانیان سیاسی داده شد، اما تاکنون هیچیک از آنان آزاد نشده اند. چرا در سالروز پیروزی انقلاب که همزمان بوده با شکستن دیوارهای زندان ها، اقدام به آزادی زندانیان سیاسی نکردید؟
۳٫ برای برخی از زندانیان سیاسی به رغم حبس های طولانی باز هم تشکیل پرونده های جدید شده است، ابوالفضل قدیانی، بهزاد نبوی و سید مصطفی تاجزاده. چگونه ممکن است برای زندانیانی که حکم صادر شده باز تفهمیم اتهامات جدید صورت گیرد؟
۴٫ رهبری بر در نظر گرفتن یک روز انفرادی معادل ده روز تاکید کرده بودند. با گذشت بیش از یک سال از این دستور، مقامات قضایی برای محاسبه ایام زندان انفرادی چه تدبیری اندیشیده اند؟
۵٫ مهدی خزعلی بیش از ۵۰ روز است که بعلت عدم رسیدگی به پرونده اش و برخوردهای نامناسب با او در اعتصاب غذاست است. او بدنبال حمله به جلسه سرای اهل قلم بازداشت شده است، چنین بازداشت هایی چه توجیه قانونی دارد؟ چرا زندانی از اولیه ترین حقوق انسانی محروم است و او به چه جرمی در انفرادی است؟
۶٫ تعدادی از زندانیان سیاسی، برخلاف قانون و آیین نامه های زندان ها، تاکنون حتی یک روز به مرخصی نیامده اند، برای نمونه می توان به عماد بهاور، آرش سقر،ابوالفضل عابدینی و رسول بداغی اشاره کرد. چه عاملی مانع از اعطای مرخصی به این زندانیان شده است؟
۷٫ با توجه به اذعان مقام های رسمی به اشباع بودن زندان ها و نبود تسهیلات و سرویس مناسب به زندانیان، به عنوان سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور، وضعیت بهداشتی و رفاهی زندان های کشور را چگونه ارزیابی می کنید؟
۸٫ چرا سعید مرتضوی به رغم داشتن پرونده های سنگین تنها ۲۴ ساعت در اوین بود، در دیدار سه ساعته شما با این متهم جنایت کهریزک چه گذشت؟
۹٫ هرچند خبرها حاکی از رسیدگی به پرونده فاضل لاریجانی، محمدجواد لاریجانی به جرم زمین خواری و محمدرضا رحیمی به جرم اختلاس و فساد مالی بود، آخرین وضعیت پرونده وی چیست و چرا در رسیدگی به پرونده مقامات و نزدیکان آنان تعلل می شود؟
۱۰٫ روزنامه نگاران بازداشتی در چه وضعیتی هستند؟ چرا نسبت به این حبس طولانی بدون مرخصی آنان هیجگونه اطلاع رسانی نمی شود؟
۱۱ . دو سال از حبس غیرقانونی آقایان موسوی و کروبی گذشته است و تاکنون هیچ یک از مقامات قضایی کشور درباره وجه قانونی این اقدام هیچ اظهار نظری نکرده اند. آخرین وضعیت این دو رجل سیاسی از منظر حقوقی چگونه است؟ شماتاکنون چند بار گفته اید که آقایان موسوی و کروبی در حبس نیستند و تنها در خانه هستند و اجازه بیرون رفتن ندارند. بر اساس کدام ماده قانونی می توان کسی را از آزادی تردد محروم کرد؟ این عدم اجازه با کدام مجوز قانونی انجام شده است؟ ایا حکمی برای این منع طولانی مدت وجود دارد؟
۱۲ . فشار و محدودیت بر خانواده میرحسین موسوی تا آنجا رسیده که ماموران قضایی همچون دزدان به خانه آنان یورش می برند و هتاکی و بی حرمتی می کنند، این رفتارها با کدام مجوز قانونی صورت می گیرد و چه توجیه حقوقی دارد؟ آیا خبررسانی از پدر و مادر زندانی جرم است؟ چرا دختران موسوی را بارها احضار و بازجویی کرده اید؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر