۱۳۹۱ بهمن ۲۹, یکشنبه

علی مطهری: بالاخره بعد ۸سال سکوت رهبری درباره احمدی نژاد شکست


چکیده :پس از آنکه رهبری در سخنانی برای دومین بار مساله استیضاح وزرای احمدی نژاد در مجلس را مورد انتقاد قرار داد، علی مطهری گفت: اینکه استیضاح امری غلط بود را قبول ندارم، اما اگر رهبری قبل از استیضاح نظرشان را می‌فرمودند، ما این کار را انجام نمی‌دادیم. ...

پس از آنکه رهبری در سخنانی برای دومین بار مساله استیضاح وزرای احمدی نژاد در مجلس را مورد انتقاد قرار داد، علی مطهریگفت: اینکه استیضاح امری غلط بود را قبول ندارم، اما اگر رهبری قبل از استیضاح نظرشان را می‌فرمودند، ما این کار را انجام نمی‌دادیم.
وی به سایت نسیم گفته است: باید به قانون احترام بگذاریم تا وحدت میان قوا بیشتر باشد.
علی مطهری، نماینده مردم تهران با بیان اینکه رهبری در سخنان خود بیشتر رئیس‌ دولت را نصیحت کردند و خطابشان بیشتر متوجه احمدی نژاد بود، اظهار داشت: بنابراین نباید روسای دو قوه را به یک چوب برانیم البته ایشان اشاره ای به صحبت های پایانی رئیس مجلس نیز داشتند.
وی افزود: در جایی که دولت قانون شکنی می کند مجلس نمی تواند به بهانه همدلی سکوت کند.
وی در پایان تاکید کرد: التزام به ولایت فقیه به معنای التزام عملی است یعنی ممکن است با بعضی از نظرات ولی فقیه موافق نباشیم اما در عمل تابع باشیم.
در همین حال  علی مطهری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آثار انتقاد رهبر انقلاب از رئیس دولت و سخنان وی گفت: این که بعد از نزدیک به ۸ سال به خاطر ملاحظاتی که وجود داشت اولین نقد جدی رهبر انقلاب به آقای احمدی نژاد صورت گرفته، قابل توجه است.
وی افزود: برخی این سئوال را مطرح می کردندکه چرا رهبری در مقابل هنجار شکنی های رئیس دولت سکوت پیشه کرده و این سکوت تا کی ادامه خواهد یافت، امروز این سکوت شکست و طرفداران آقای احمدی نژاد که به حمایت های مکرر رهبری استناد می کردند باید در قضاوت و رفتار خود تجدید نظر کنند.
مطهری اضافه کرد: این نقد، هشداری به خود آقای احمدی نژاد هم بود که رفتار خود را تا زمان انتخابات با مصالح کشور تنظیم کند و برای پیروزی کاندیدای مورد نظرش پروژه سیاسی اجرا نکند و آبروی رقبا را حفظ کند، در غیر این صورت نهادهای قانونی مثل مجلس و رهبری عکس العمل مناسب نشان خواهند داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر