۱۳۹۱ اسفند ۵, شنبه

دولت احمدی نژاد رکورد بی قانونی را شکست/ دست دولت برای استفاده انتخاباتی از بودجه باز است!


چکیده :دولت احمدی نژاد با تاخیر بی سابقه در ارائه بودجه ۹۲، رکورد بی قانونی را شکسته است. دولت اگر بخواهد از بودجه کشور استفاده انتخاباتی کند از تنخواه و یا لایحه چنددوازدهم این کار را انجام می دهد!...

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم می گوید دولت احمدی نژاد با تاخیر بی سابقه در ارائه بودجه ۹۲، رکورد بی قانونی را شکسته است.
محمد حسن نژاد با اشاره به اینکه دولت در تاخیر در ارائه بودجه هر سال رکورد می زد، دولت را دهم رکوردشکن بی قانونی دانسته و تاکید کرده که دولت باید لایحه بودجه سه دوازدهم ارائه کند.
وی در گفت و گو با خانه ملت گفته است: انتظار می رفت حداقل دولت در سال پایانی کار خود ،بودجه را به موقع به مجلس ارائه می کرد که متاسفانه این مهم محقق نشد. با توجه به تاخیری که دولت در ارائه لایحه بودجه داشته است، باید همراه لایحه بودجه سال ۹۲،لایحه بودجه چنددوازدهم نیز به مجلس ارائه شود.
نماینده مرند و جلفا با اشاره به مشکلات ناشی از تاخیر در ارائه لایحه بودجه تاکید دارد: تاخیر دولت در سال جاری به اندازه ای زیاد بوده است که دیگر دو دوازدهم نیز کافی و مناسب به نظر نمی رسد و دولت باید لایحه بودجه سه دوازدهم ارائه کند چرا که برای بررسی بودجه حداقل ۴۵ روز کاری زمان لازم است.
حسن نژاد در خصوص نگرانی ها پیرامون استفاده انتخاباتی دولت از لایحه چند دوازدهم و یا تنخواه تاکید می کند: در هر صورت دولت اگر بخواهد از بودجه کشور استفاده انتخاباتی کند از تنخواه و یا لایحه چنددوازدهم این کار را انجام می دهد و تفاوتی بین دو مقوله برای امکان استفاده بیشتر توسط دولت نیست.
این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم دقت نهادهای نظارتی تصریح کرده است: رسیدگی به بودجه سال ۹۲ نباید مانع از این شود که مجلس به نحوه هزینه کرد دولت در ابتدای سال آتی نظارت جدی نداشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر