۱۳۹۱ بهمن ۳۰, دوشنبه

ایران رتبه اول خاورمیانه شد؛ بالاترین نرخ تورم در منطقه


چکیده : در مقایسه با میانگین کشورهای منطقه از بعد تورم در سال 2012 تورم در کشور 3.4 برابر میانگین کشورهای آسیای جنوب غربی است‌؛ از این حیث اتخاذ سیاست‌های پولی و مالی مرتبط با هدف‌گذاری کاهش نرخ تورم لازم است به ویژه اینکه رابطه مستقیمی بین تورم و درصد خانوارهای زیر خط فقر وجود دارد....

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با بررسی موقعیت شاخص‌های اقتصادی ایران و جهان در زمینه نرخ تورم، تصریح کرد: ایران رتبه اول منطقه از نظر نرخ تورم در سال ۲۰۱۲ را داراست.
به گزارش تسنیم، در این گزارش فهرستی از کشورهای جهان که بیشترین نرخ تورم را در سال ۲۰۱۲ داشته‌اند، آورده شده است که براین اساس کشورهای بلاروس، اتیوپی، ‌ونزوئلا، اوگاندا، سودان، ایران،‌ تانزانیا، جمهوری یمن، گینه، مغولستان، جمهوری تیمور شرقی و ازبکستان به ترتیب رتبه‌های اول تا دوازدهم را به خود اختصاص داده‌اند و ایران با نرخ تورم ۸/۲۱ درصد (بر اساس این ارزیابی) رتبه ششم جهان در داشتن بالاترین نرخ تورم در سال ۲۰۱۲ را به خود اختصاص داده است.
این گزارش خاطرنشان می‌کند: در مقایسه با میانگین کشورهای منطقه از بعد تورم در سال ۲۰۱۲ تورم در کشور ۳٫۴ برابر میانگین کشورهای آسیای جنوب غربی است‌؛ از این حیث اتخاذ سیاست‌های پولی و مالی مرتبط با هدف‌گذاری کاهش نرخ تورم لازم است به ویژه اینکه رابطه مستقیمی بین تورم و درصد خانوارهای زیر خط فقر وجود دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر