۱۳۹۱ اسفند ۲, چهارشنبه

چکیده :آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اداره کشور را با عقل جمعی موفق دانست و گفت: اگر اداره یک کشور متکی به افراد و جریان‌های خاص شود، نتیجه آن وضع کنونی خواهد بود که هیچ کس مسئولیت مشکلات و معضلات را پذیرا... آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اداره کشور را با عقل جمعی موفق دانست و گفت: اگر اداره یک کشور متکی به افراد و جریان‌های خاص شود، نتیجه آن وضع کنونی خواهد بود که هیچ کس مسئولیت مشکلات و معضلات را پذیرا نیست. به گزارش خبرآنلاین، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای شورای مرکزی و مسئولین استانی حزب اعتدال و توسعه، اعتدال و توسعه را دو ضرورت ارزشمند و مهم برای پیشرفت کشور خواند و با اشاره به جایگاه و اهمیت احزاب برای اداره کشور افزود: اعتدال و توسعه در حال حاضر دو حلقه مفقوده پیشرفت و تعالی ایران اسلامی است و جای این نیازهای اساسی را شعارها و ادعاهای بزرگ گرفته است. عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگرچه انقلاب اسلامی بدون احزاب شکل گرفت و به پیروزی رسید، اما اداره کشور از همان روز اول بدون تشکل و حزب آسان نبود، به همین دلیل بیشتر اعضای کابینه دولت موقت از نهضت آزادی و دولت‌ها و انتخابات بعدی با حضور قدرتمند حزب جمهوری اسلامی شکل گرفت. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را نعمت و حجت خداوند بر مردم و دوستداران اهل بیت(ع) دانست و تأکید کرد: شهدا، ایثارگران و بسیاری از انسان‌های پاک‌باخته، ارزشمندترین دارایی خود را که جانشان بود برای تحقق و حفظ نظام اسلامی هدیه کردند و بر ما واجب است که کفران‌نعمت نکنیم و ضمن پذیرش اشتباهات و خطاها و جبران سوءتدبیر و مدیریت‌ها، خواست‌های به حق مردم و شهدا و خانواده‌هایشان را محقق کنیم. هاشمی رفسنجانی جمهوریت و آزادی را از خواسته‌های اصلی مردم و مبارزان انقلاب اسلامی خواند و افزود: جمهوریت و آزادی بدون تحزب واقعی و قدرتمند، آسان و موافق نخواهد بود و اگر قرار است به مردم تکیه کنیم و آنها در اداره کشور دخیل باشند، این امر جز در قالب انسجام و هماهنگی حزبی محقق نخواهد شد. عضو مجلس خبرگان رهبری، خطاب به احزاب یادآور شد: مسئولان تشکل‌ها وا حزاب باید تقویت انسجام تشکیلاتی، آموزش حزبی، کادرسازی و برنامه‌محوری را وجهه همّت خود قرار دهند و با امید و نشاط و صبر و بردباری بر تحولات کشور تأثیر بگذارند. اداره کشور را نباید به دست حوادث و اتفاقات سپرد. پشتوانه تشکیلاتی و حزبی قوای مجریه و مقننه به شکل‌گیری دولت و مجلس کارشناس، کارآمد و مسئولیت‌پذیر خواهد انجامید. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آینده کشور را در صورت بهره‌گیری و میدان‌داری احزاب مسئول، شناسنامه‌دار و قانونمند، تضمین شده خواند و تأکید کرد: امیدواریم با میدان‌داری احزاب مردمی، فراگیر و قدرتمند کشور به تدریج از شرّ شرارت‌های داخلی و خارجی رها و مسیر توسعه، رفاه و پیشرفت هموار گردد.


چکیده :روز گذشته در کنفرانس خبری سخنگوی قوه قضاییه خبرنگاری در مورد صحبت‌های شیخان معاونت ریاست‌جمهوری که گفته بود ما لیست ۳۰۰ نفره را به دستگاه قضایی داده‌ایم ولی قوه قضاییه به دلیل اینکه افراد خاصی در این لیست هستند آن را اعلام نمی‌کند، از دادستان کل کشور خواستار توضیح شد که وی پاسخ داد: در جلسات قبل در این زمینه صحبت کردم و صحبت‌های آقای شیخان صحیح نیست. ...

مرکز روابط عمومی دفتر احمدی نژاد با انتشار اطلاعیه‌ای ایجاد تردید سخنگوی دستگاه قضا درباره ارسال فهرست اسامی بدهکاران بانکی به رییس قوه قضائیه را تقویت‌کننده شائبه فقدان انگیزه پیگیری جدی این مساله دانست و تاکید کرد: انتظار می‌رود قوه قضائیه با ورود قاطع به این موضوع، عدالت را در عمل درباره همگان بدون تبعیض اجرا کند.
در این اطلاعیه آمده است: «ایجاد تردید و شبهه سخنگوی دستگاه قضا درباره ارسال فهرست اسامی ۳۰۰ نفر از بدهکاران بانکی از سوی رییس دولت به رییس قوه قضائیه، با وجود تصریح وی به دریافت این لیست در نشست خبری ۲۲ فروردین ۱۳۹۱، بار دیگر شائبه فقدان انگیزه برای پیگیری جدی این مساله را که ناشی از دلایل مطرح شده قبلی در این خصوص است، بیش از پیش تقویت می‌نماید.
مرکز روابط عمومی ریاست جمهوری بر این اساس تاکید می‌کند، با استناد به انتشار اصل نامه احمدی نژاد در برخی رسانه‌ها در تاریخ ۱۲ دی ۱۳۹۱ درباره معرفی اسامی این افراد، از قوه قضائیه انتظار می‌رود با ورود قاطع به این موضوع، عدالت را در عمل درباره همگان بدون هیچگونه تبعیضی به اجرا بگذارد.»
روز گذشته در کنفرانس خبری سخنگوی قوه قضاییه خبرنگاری در مورد صحبت‌های شیخان معاونت ریاست‌جمهوری که گفته بود ما لیست ۳۰۰ نفره را به دستگاه قضایی داده‌ایم ولی قوه قضاییه به دلیل اینکه افراد خاصی در این لیست هستند آن را اعلام نمی‌کند، از دادستان کل کشور خواستار توضیح شد که وی پاسخ داد: در جلسات قبل در این زمینه صحبت کردم و صحبت‌های آقای شیخان صحیح نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر