۱۳۹۱ اسفند ۲۱, دوشنبه

آیت‌الله دستغیب: اگر می‌گذاشتند، میرحسین برای مردم ایران امید و عزت می‌آورد


چکیده : الان پیشنهاد این است آقایان عزیز خود را به محاسبه بکشید، و اگر صلاح میدانید از ملت عذز خواهی شود و دست الفت و دوستی و اتحاد همه گروهها و استقلال سه قوا، وعفو زندانیان سیاسی اگر مجرم باشند صادر گردد و برای آینده اگر جناب میر حسین موسوی پذیرفته نمی شود ،جناب سید محمد خاتمی کاندید گردد و با دستور مقامات همه نیروهای امنیتی بدون دخالت حافظ واقعی رأی مردم باشند، آنگاه مردم عزیز لذت و طعم آزادی اسلامی و خوشحالی اوائل انقلاب را خواهندچشید ....

کلمه- گروه خبر: آیت الله دستغیب با انتقاد از شرایط موجود می گوید: الان پیشنهاد این است آقایان عزیز خود را به محاسبه بکشید، و اگر صلاح می دانید از ملت عذز خواهی شود و دست الفت و دوستی و اتحاد همه گروهها و استقلال سه قوا، وعفو زندانیان سیاسی اگر مجرم باشند صادر گردد.
آیت الله دستغیب با اشاره به روند انحراف در جمهوری اسلامی تصریح کرد: انحراف از آنجا شروع شد که به تدریج از قانون اساسی و سفارشات آن عزیز فاصله گرفته شد، پشت پرده همان که امام (رحمه الله ) سفارش کرد :”مواظب باشید که نا اهلان انقلابتان را ضایع نکنند”،سر درآوردند وکمر به کوتاه کردن دست آنها که از دل وجان مرید امام بودند وزندان رفته و زجرها کشیده بودند از کار بر کنار ودر موقع حساس زندانها رااز آنها پرکردند.
به گزارش کلمه، وی با اشاره به مساله انتخابات ریاست جمهوری نیز اظهار داشته است که برای آینده اگر جناب میر حسین موسوی پذیرفته نمی شود، جناب سید محمد خاتمی کاندیدا گردد و با دستور مقامات همه نیروهای امنیتی بدون دخالت حافظ واقعی رأی مردم باشند، آنگاه مردم عزیز لذت و طعم آزادی اسلامی و خوشحالی اوائل انقلاب را خواهند چشید.
این مرجع تقلید همچنین با اشاره به شور مردم در انتخابات دوم خرداد و اقدامات سیدمحمد خاتمی گفته است: اگر گذاشته بودند، جناب میر حسین هم همین راه را می رفت و کارهای مهمی را انجام می داد اما افسوس که سفارش امام (ر ه) در زیر پا افتاد که” سپاه و بسیج در سیاست دخالت نکنند” و شد آنچه نباید می شد.
وی با محکوم کردن حصر غیرقانونی میرحسین موسوی و مهدی کروبی افزوده است: افرادی همانند میر حسین موسوی و حجه الاسلام والمسلمین کروبی که آنهمه جان فشانی برای این انقلاب کردند، امروز که قریب دو سال می گذرد بدون محاکمه در حصری که بد تر از زندان است به سر می برند و از این همه تهمت ها نمی توانند از خود دفاع کنند،این رسم مسلمانی است!؟
آیت الله دستغیب عضو خبرگان رهبری تنها کسی است که بعد از اعتراضات مردمی به نتایج انتخابات انتقادات شدیدی را مطرح کردند که این انتقادات موجب شد،از ایشان برای شرکت در اجلاس سالانه این مجلس دعوت نشود.
در آن زمان آیت الله دستغیب اظهار داشت که اینجانب تصمیم بر عدم شرکت نداشتم، اما با عدم دعوت کتبی از طرف دبیرخانه مجلس خبرگان مواجه شدم؛ چون مرسوم این بود که یک ماه قبل از جلسات خبرگان دعوتنامه ارسال گردد ، پس از انتظار ابلاغ، بالاخره روز شانزدهم اسفند پس از پیگیریهای صورت گرفته توسط دوستان، جواب آمد که دعوتنامه ارسال شده است و شاید اداره پست تعلل کرده است. اما چگونه است که این دعوتنامه برای همه اعضاء در تاریخ ۱٨ بهمن ارسال شده است و تنها تعلل برای اینجانب شده؟! در هر صورت به خاطر ضیق وقت و کار تدریس، از موکّلین خود عذرخواهی می کنم.
وی تاکید کرده بود که خواسته اینجانب ، آزادی بزرگواران مهندس میر حسین موسوی و حجة الاسلام کروبی و همسرانشان و نیز آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی اعم از دانشگاهی و مسئولین سابق و غیر آنها (مردان وزنان) و نیز لغو حکم تبعید چند نفر از طلاب اینجانب که بعضا جانباز جنگ تحمیلی می باشند، خواهد بود.
اینک این مرجع تقلید در پاسخ به سوالی که چرا در جلسات اجلاس خبرگان شرکت نمی کنند، به روند تخریبی سالهای اخیر اشاره کرده و اظهار داشته است: انحراف از آنجا شروع شد که به تدریج از قانون اساسی و سفارشات آن عزیز فاصله گرفته شد، پشت پرده همان که امام (رحمه الله ) سفارش کرد :”مواظب باشید که نا اهلان انقلابتان را ضایع نکنند”،سر درآوردند وکمر به کوتاه کردن دست آنها که از دل وجان مرید امام بودند وزندان رفته و زجرها کشیده بودند از کار بر کنار ودر موقع حساس زندانها را از آنها پرکردند . شورای نگهبان که نگهبان قانون اساسی است و می بایست دفاع نماید ودر انتخابات ، تنها صالح را معرفی کند وانتخاب اصلح را به دست مردم بگذارد واصل را بربرائت بگذارد، با تصویب نظارت استصوابی کسانی را معرفی کرد که خود میخواست، بعضا خود اصلح را معرفی و حتی در این اواخر حالت تحمیلی پیدا کرد که به تدریج معلوم شد آن شخص کاری به افراد عالم و متعهد و متخصص ندارد و مجلس را به چیزی نمی انگارد، و بیت المال باید به تاراج برود و متأسفانه از همان ابتدا برنامه خود را بر تخریب و از بین بردن آنچه پیشینیان آباد کرند قرارداد.
وی در ادامه برای چندمین بار بر رفع حصر میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی تاکید کرده و گفته است: بهترین راه، پیوند با ملت است از راه صلح و دوستی و آزاد کردن بی قیدو شرط زندانیان سیاسی و رفع حصر از این سه بزرگوار و معرفی چهره های مردمی برای انتخابات آینده در صورتی که امنیت انتخابات تامین شود. مگر فراموش کرده اند که در انتخابات جناب سید محمد خاتمی چگونه مردم با شادی وامید هجوم آوردند و الحق چقدر برای مردم ایران و برای رهبری عزت آورد که همه از جانب عنایت خداوند و توفیق او بود. و اگر گذاشته بودند، جناب میر حسین هم همین راه را می رفت و کارهای مهمی را انجام می داد اما افسوس که سفارش امام (ر ه) در زیر پا افتاد که” سپاه و بسیج در سیاست دخالت نکنند” و شد آنچه نباید می شد.
متن کامل پرسش و پاسخ از آیت الله دستغیب به نقل پایگاه اطلاع رسانی مسجد قبا به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
پرسیده می شود شما که نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری هستید، پس چرادر مجلس مذکور شرکت نمی کنید؟
جواب: آری اینجانب نماینده مردم فارس در خبرگان هستم وبر طبق قانون از طرف مردم همانند سایر افراد خبرگان مأمورم که درصورت فقدان بعضی از شرائط رهبری درقانون اساسی (صلاحیت علمی لازم برای افتاء در ابواب مختلف فقه ،عدالت وتقوای لازم برای رهبری امت اسلامی ،بینش صحیح سیاسی واجتماعی ،تدبیر،شجاعت،مدیریت وقدرت کافی برای رهبری) یااحیانا فوت یا عارضه جسمی که موجب ناتوانی گردد همراه دیگر اعضاء،فقیه دیگری انتخاب شود که شرائط رادارا باشد.
به نظر حقیر یکی ازمأموریتهای خبرگان نظارت بر اموری است که زیر نظر رهبر منتخب است.وبراین جهت اینجانب در دوره های قبل واین دوره طی بیانیه ها وسخنرانیها آنچه معلومم بود تذکر دادم اما اغلب با اعتراضات اعضاء مواجه می شدم وبرعکس بعضی افراد که مدح وتمجید می کردند احسنت های متعدد بدرقه راهشان بود .ودراین دوره پس از انتخابات سال هشتاد وهشت حقیر نسبت به مناظره های تلویزیونی ایراد گرفتم و آن را خلاف شرع معرفی کردم ونسبت به تجمع نهم دی اعتراض کردم ودر بعضی موارد دیگر ، که پس ازسخنرانی حقیر حمله وهجوم بعضی افراد شروع شد وحتی امضاءجمع کردند برای اخراج حقیر که پس ازآن حمله به مسجد ومنزل توسط عده ای که خود را حامی رهبر می دانستند شروع شد
ودراجلاسیه بعد از آن با تدارکاتی که دیدند به طور غیر مستقیم از سخنرانی حقیر جلوگیری به عمل آمد ، لذا فکر کردم که شرکت کردن اینجانب درهر اجلاسیه موجب ناراحتی آقایان وبه قول خودشان ایجاد تنش می شود چون تکلیف خود را درانتقاد می دانم ،هرچند به آن عمل نشود.
پس ازاین مقدمه مواردی را تذکر میدهم که امید است بزرگان قوم بیانات حقیر راکه از راه خیر خواهی ونصیحت می باشد هر چند تلخ است تلقی به بی حرمتی و ضدیت و شمشیر از روبستن وبراندازی ننمایند.
۱ .انقلاب مردم مسلمان ایران یک انقلاب اسلامی به رهبری یک فقیه وارسته وعارف و درعین حال سیاستمدار بود ومردم مسلمان برای پیروزی آن جانفشانیها کردند که خود بهتر می دانید .وتمام هم وغم این رهبر اجرای احکام الهی بود از هوشمندی وآگاهی وی همین بس که پس از رفراندوم ورأی گرفتن جهت “جمهوری اسلامی ایران” به دنبال تشکیل خبرگان برای تدوین قانون اساسی از فقهای بنام وبعضی اساتید در رشته های مختلف ،وتدوین آن برطبق قرآن وسنت ، وبه رأی گذاشتن آن را به مردم بود. رمز این معنی این بود که اولا مردم از همه قشر دراصل حکومت دخالت داشته باشند،وثانیا بدانند که آنچه موجب سعادت دنیا وآخرت آنها است اجرای احکام الهی که تجلی آن درقانون اساسی وعمل به آن است وتا در قید حبات بود مردم را متوجه این حقشان می نمود .وخود هم برطبق همین قانون راه می رفت با وجودیکه مردم از جان ودل امرش رامیپذیرفتند،اما بارها همه را مخصوصا قوای سه گانه را به تبعیت از احکام الهی واجرای قانون اساسی می خواند.
واز سر دلسوزی وصیتنامه ای نوشت تاهدایت در نبود خود باشد.وفرمود :”بادلی آرام وقلبی مطمئن از خدمت خواهران وبرادران مرخص می شوم “وبه لقای محبوب رفت .
۲٫انحراف از آنجا شروع شد که به تدریج از قانون اساسی و سفارشات آن عزیز فاصله گرفته شد، پشت پرده همان که امام (رحمه الله ) سفارش کرد :”مواظب باشید که نا اهلان انقلابتان را ضایع نکنند”،سر درآوردند وکمر به کوتاه کردن دست آنها که از دل وجان مرید امام بودند وزندان رفته و زجرها کشیده بودند از کار بر کنار ودر موقع حساس زندانها را از آنها پرکردند . شورای نگهبان که نگهبان قانون اساسی است و می بایست دفاع نماید ودر انتخابات ، تنها صالح را معرفی کند وانتخاب اصلح را به دست مردم بگذارد واصل را بربرائت بگذارد، با تصویب نظارت استصوابی کسانی را معرفی کرد که خود میخواست، بعضا خود اصلح را معرفی و حتی در این اواخر حالت تحمیلی پیدا کرد که به تدریج معلوم شد آن شخص کاری به افراد عالم و متعهد و متخصص ندارد و مجلس را به چیزی نمی انگارد، و بیت المال باید به تاراج برود و متأسفانه از همان ابتدا برنامه خود را بر تخریب و از بین بردن آنچه پیشینیان آباد کرند قرارداد.
واز هوشمندی وی در این راه مدارک بسیاری علیه اشخاص متعرض آینده جمع آوری نمود ، و متأسفانه با وجود عدم صلاحیت در رشته های مختلف امور دینی اظهار نظر کرده و می کند و چه خوب بود که حامیان وی از مردم عذر خواهی می کردند.
۳ .صدا و سیما که باید یک دانشگاه باشد و مظهر اخلاق و نمودار خواست مردم مسلمان و راهگشای درهای بسته و رشد علمی در همه زمینه ها باشد ، بعضا در راه آبرو ریزی چهره های اسلامی انقلابی قدم بر داشته و با ساختن فیلمهای تمسخر آمیز محصورین در بند را که هنوز در دادگاه صالحه جرم آنها ثابت نشده به خیال خام خود آنها را ضایع میکنند و مثل اینکه ملتفت نیست با این کار و کارهای قبل از این به جنگ این آیه قرآن رفته “ان الذین یحبون …”(کسانی که دوست میدارند اشخاص پاک و مومن را بین مردم زشت قلمداد کرده و آبروی آنان را ببرند عذاب الیم منتظر آنها است در دنیا و آخرت)
آری افرادی همانند میر حسین موسوی و حجه الاسلام والمسلمین کروبی که آنهمه جان فشانی برای این انقلاب کردند، امروز که قریب دو سال میگذرد بدون محاکمه در حصری که بد تر از زندان است به سر میبرند و از این همه تهمت ها نمیتوانند از خود دفاع کنند،این رسم مسلمانی است!؟
و کشوری که ادعا دارد به قوانین اسلامی عمل میکند و در رأس فقها که خود را نماینده حوزه معرفی میکنند، نباید اینگونه باشد.
آقایان خوب میدانند که بهترین راه، پیوند با ملت است از راه صلح و دوستی و آزاد کردن بی قیدو شرط زندانیان سیاسی و رفع حصر از این سه بزرگوار و معرفی چهره های مردمی برای انتخابات آینده در صورتی که امنیت انتخابات تامین شود. مگر فراموش کرده اند که در انتخابات جناب سید محمد خاتمی چگونه مردم با شادی وامید هجوم آوردند و الحق چقدر برای مردم ایران و برای رهبری عزت آورد که همه از جانب عنایت خداوند و توفیق او بود. و اگر گذاشته بودند، جناب میر حسین هم همین راه را می رفت و کارهای مهمی را انجام می داد اما افسوس که سفارش امام (ر ه) در زیر پا افتاد که” سپاه و بسیج در سیاست دخالت نکنند” و شد آنچه نباید می شد .
و الان پیشنهاد این است آقایان عزیز خود را به محاسبه بکشید، و اگر صلاح می دانید از ملت عذز خواهی شود و دست الفت و دوستی و اتحاد همه گروهها و استقلال سه قوا، وعفو زندانیان سیاسی اگر مجرم باشند صادر گردد و برای آینده اگر جناب میر حسین موسوی پذیرفته نمی شود ،جناب سید محمد خاتمی کاندید گردد و با دستور مقامات همه نیروهای امنیتی بدون دخالت حافظ واقعی رأی مردم باشند، آنگاه مردم عزیز لذت و طعم آزادی اسلامی و خوشحالی اوائل انقلاب را خواهندچشید .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر