۱۳۹۱ اسفند ۱۹, شنبه

عجیب‌ترین واکنش یک روحانی به درگذشت آقای هوگو چاوز!


.
 فضای سیاسی کشور در روزهای گذشته، تحت تأثیر پیامدهای مرگ هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا بود. پیامی که رئیس جمهور برای درگذشت چاوز فرستاد و او را یکی از قائمین آخر زمان نامید.
« محبت نیوز»- با مرگ چاوز یک روز در ایران برای درگذشت وی، عزای عمومی توسط هیأت دولت اعلام شد، و این موضوع رسانه‌ها و برخی سیاسیون را به خود مشغول کرد.
به گزارش تعامل، حجت‌الاسلام بهمن شریف‌زاده، روحانی نزدیک به مشایی نیز با در گذشت چاوز واکنشی قابل توجه نشان داد.
در صفحه شخصی آخوند بهمن شریف‌زاده در سایت فیس بوک پس از ذکر آیه ای از قرآن این گونه به مرگ هوگو چاوز پرداخته شده است: « ... تسلیت به مناسبت درگذشتبسیجی واقعی عصر،‌ آقای هوگو چاوز»!
پیش از این نیز در خبری حجت‌الاسلام سید مهدی طباطبایی با درست نداستن ادعای رئیس جمهور در مورد رجعت چاوز همراه با مسیح و امام زمان گفت:" اینگونه صحبت کردن نه وجه شرعی دارد و نه وجه قانونی".
به نوشته نامه نیوز این استاد حوزه افزود: « این سخنان نظر شخصی رئیس جمهور است و بهتر بود می‌گفتند که چاوز در مسیر حضرت عیسی گام بر می‌داشت و در راه این پیامبر الهی زندگی کرده است.»
آخوند طباطبایی با اشتباه خواندن اعلام کردن عزای عمومی برای یک فرد خارجی در کشور تصریح کرد: "درست است که چاوز دوست و همراه ایران بوده است و در راه مقابله با استکبار قدم برداشته است، ولی اعلام کردن عزای عمومی برای ایشان یک حرکت اشتباه بود."
وی افزود: این حرکت هم از آن دسته از تندروی‌هایی است که در جامعه ما اتفاق می‌افتد. این حرکت کار خوبی نبود و شاید بازی سیاست باعث شده است در ایران از سوی رئیس جمهور عزای عمومی اعلام شود.

از سوی دیگر، حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در باره اشاره احمدی‌نژاد به «شهید» بودن چاوز و همراهی‌اش با «امام زمان» گفت: «رئیس جمهور هوگو چاوز را به عنوان شهید معرفی کرده و او را یکی از کسانی دانسته که در زمان ظهور حضرت مهدی  رجعت خواهد کرد. منشأ این مطالب در این است که رئیس جمهور کارشناس دینی نیست و از مبانی دینی خیلی آگاهی و آشنایی ندارد. به همین جهت ایشان چنین مطالبی را ذکر کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر