۱۳۹۱ اسفند ۲۶, شنبه

شش زندانی عرب خوزستانی همچنان در اعتصاب غذا هستند


چکیده :شش زندانی عرب خوزستانی که محکوم به اعدام و ۲۰ سال زندان هستند، از ۱۲ اسفند در اعتصاب غذا به سر می‌برند. به گزارش دویچه وله شش فعال عرب زندانی از روز ۱۲ اسفند، دوم مارس دست به اعتصاب غذا زده‌اند. پنج نفر از این زندانیان محکوم به اعدام شده و حکم اعدام آنها نیز...

شش زندانی عرب خوزستانی که محکوم به اعدام و ۲۰ سال زندان هستند، از ۱۲ اسفند در اعتصاب غذا به سر می‌برند.
به گزارش دویچه وله شش فعال عرب زندانی از روز ۱۲ اسفند، دوم مارس دست به اعتصاب غذا زده‌اند. پنج نفر از این زندانیان محکوم به اعدام شده و حکم اعدام آنها نیز در شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور تایید شده است. یک زندانی دیگر نیز محکوم به ۲۰ سال حبس شده است.
یاسر و مختار آلبوشوکه، هادی راشدی، هاشم شعبانی و محمدعلی عموری پنج زندانی محکوم به اعدامند. رحمان عساکره نیز به ۲۰ سال زندان محکوم شده است.
کریم دَحینی فعال عرب مقیم لندن ضمن تایید این خبر گفت که خانواده‌های این افراد روز چهارشنبه ۲۳ اسفند، ۱۳ مارس با این زندانیان دیدار کرده و اعلام ‌کرده‌اند که آنها همچنان در اعتصاب غذا هستند و حالی یکی از آنها نیز وخیم است.
سه تن از این زندانیان معلم هستند و به دلیل عضویت در موسسه “الحوار” دستگیر شده‌اند. فعالیت‌های این موسسه به گفته کریم دحینی، حول تشکیل کلاس‌های کنکور، تدریس زبان و ادبیات عرب و برگزاری سمینارها و کنفرانس‌هایی با موضوع فرهنگ و ادبیات فولکلور منطقه بوده است.
کریم دحینی می‌گوید در برخی از این برنامه‌ها حتی مسئولان دولتی نیز دعوت می‌شدند و درباره مسائل قومیتی و زیست قوم‌ها در منطقه بحث و گفت و گو می‌شد.
در حال حاضر پنج تن از اعضای این موسسه به اتهام محاربه، اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به اعدام محکوم شده‌اند.
کریم دَحینی می‌گوید: «اخیراً عده‌ای از فرهنگیان و معتمدین منطقه تومارهایی را به تهران فرستادند و فعالیت‌های فرهنگی و مسالمت‌‌آمیز این زندانیان را برای مسئولان حکومت در تهران توضیح دادند و در حقیقت تأیید کردند که اینها تنها فعالیت فرهنگی می‌کرده‌اند».
به گفته کریم دحینی در حال حاضر چهار زندانی دیگر نیز در شهر شادگان (فلاحیه) به اعدام محکوم شده‌اند. همچنین چهار زندانی در شهر حمیدیه به محاربه متهم شده‌اند ولی هنوز حکم‌شان تأیید نشده است.
احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در آخرین گزارش خود به این زندانیان اشاره کرده و گفته بود که این افراد تحت شکنجه مجبور به اعتراف شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر