۱۳۹۲ فروردین ۵, دوشنبه

دبیر خانه کارگر ایلام: کارگران دولتی؛ محروم از مزایا و مشمول معایب کارمندی


چکیده :این فعال کارگری با انتقاد از گستردگی معضل بیکاری در استان ایلام، گفت: با وجودی که فعالان کارگری و نمایندگان مردم در مجلس و همچنین بسیاری از کارفرمایان از وضعیت به وجود آمده اعلام نارضایتی و از دولت درخواست رسیدگی کرده‌اند، اما متاسفانه هیچ گوش شنوایی وجود ندارد ...

عیدی بسیاری از کارگران ایلامی مشمول قانون کار که در دستگاهای دولتی مشغول به کارند مانند کارمندان دولت محاسبه و پرداخت شده است.
علی غیاثی، دبیر خانه کارگر ایلام، با تاکید بر اینکه شیوه محاسبه حق عیدی این کارگران غیر قانونی است، به ایلنا گفت: تعداد زیادی از کارگران مشمول قانون کار شاغل در برخی ارگان‌های دولتی همچون اداره آب و فاضلاب، اداره برق، شهرداری ایلام و شرکت گاز در پرداخت عیدی حداقل دوبرابر دستمزد کارگران همانند سالهای گذشته کوتاهی کرده‌اند و عیدی آنان را به شیوه کارمندان محاسبه کرده‌اند، این در حالی است که کارگران دولتی از «مزایای کارمندی» بی‌بهره‌اند.
او افزود: عیدی این کارگران در سال ۹۱ همانند کارمندان دولت به مبلغ ۴۰۲ هزار ۵۰۰ تومان به حسابشان واریز شده است.
غیاثی در بخش دیگری از این گفتگو در خصوص وضعیت واحد‌های تولیدی این استان در سال گذشته اظهار کرد: ۸۰ درصد واحد‌های تولیدی در استان ایلام به سبب بحرانهای مالی و عدم همکاری بانک‌ها عامل تعطیل شده‌اند و تعداد زیادی از نیروی کار شاغل در این واحد‌ها نیز هم اکنون بیکارند.
این فعال کارگری با انتقاد از گستردگی معضل بیکاری در استان ایلام، گفت: با وجودی که فعالان کارگری و نمایندگان مردم در مجلس و همچنین بسیاری از کارفرمایان از وضعیت به وجود آمده اعلام نارضایتی و از دولت درخواست رسیدگی کرده‌اند، اما متاسفانه هیچ گوش شنوایی وجود ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر