۱۳۹۱ اسفند ۲۳, چهارشنبه

انتقاد شدید آیت الله صافی گلپایگانی از اسرافکاری و فساد دولت: جای توجیه نیست، مجلس و قوه قضاییه به وظیفه خود عمل کنند


چکیده :این مرجع تقلید با انتقاد شدید از اسراف و اعمال خلاف شرع دولت اظهار داشت: ما از مجلس و قوه‌ی قضائیه توقع داریم که به وظیفه‌ شرعی خود عمل نمایند و جلوی این فسادها را بگیرند....

پس از آنکه آیت الله مکارم شیرازی از جشن نوروزی احمدی نژاد انتقاد کرد، آیت الله صافی گلپایگانی بیان داشت: نباید وضعیت طوری شود که معروف، منکر و منکر، معروف جلوه داده شود. اشخاصی که عمداً احترام احکام اسلام را از بین می‌برند و فسق و فجور را در مملکت ترویج می‌کنند، در پیشگاه خداوند متعال و ارواح طیبه‌ی شهیدان مسئول هستند.
این مرجع تقلید با انتقاد شدید از اسراف و اعمال خلاف شرع دولت اظهار داشت: ما از مجلس و قوه‌ی قضائیه توقع داریم که به وظیفه‌ شرعی خود عمل نمایند و جلوی این فسادها را بگیرند.
به گزارش شفقنا، آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار تعدادی از فضلا و طلاب حوزه‌ی علمیه قم مطالب مهمی را در واکنش به حوادث پیش آمده در چند روز گذشته گفت: چرا باید در مقابل این همه خلاف شرع سکوت کرد؟ آیا هنوز هم جای توجیه باقی مانده است؟
وی ادامه دا: مگر می‌شود کسی بگوید که من منتظر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستم و یا قرآن را قبول دارم ولی در مقابل این همه فساد و بی‌بندوباری ساکت باشد؟
این مرجع تقلید گفته است: وظیفه‌ی همه‌ی دوستداران اهل بیت علیهم السلام این است که از اَعمال خلاف شرع که اخیراً اتفاق افتاده است ابراز انزجار و تنفر نمایند.
آیت الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: نباید وضعیت طوری شود که معروف، منکر و منکر، معروف جلوه داده شود. اشخاصی که عمداً احترام احکام اسلام را از بین می‌برند و فسق و فجور را در مملکت ترویج می‌کنند، در پیشگاه خداوند متعال و ارواح طیبه‌ شهیدان مسئول هستند.
وی افزود: مگر می‌شود جشن استقبال از نوروز را اسلامی خواند؟ آیا موسیقی‌ها و رقص‌ها و بی‌بند و باری‌هایی که در این جشن اتفاق افتاده، خلاف شرع مقدّس اسلام نیست؟
این مرجع تقلید اظهار داشت: خدا شاهد است من غصه‌دار و ناراحت هستم. احکام اسلام را مسخره می‌کنند و هتک حرمت می‌نمایند. این همه مخارج و هزینه‌های زیاد و ولخرجی از بیت المال جواب دارد.
وی گفت: در مملکتی که این همه بیکار و فقیر وجود دارد و بسیاری از مردم در تأمین معاش اولیه خود مشکل دارند و گرانی و تورّم بیداد می‌کند، چرا باید باز هم این همه اسراف ما از مجلس و قوه‌ی قضائیه توقع داریم که به وظیفه‌ شرعی خود عمل نمایند و جلوی این فسادها را بگیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر