۱۳۹۲ فروردین ۴, یکشنبه

دولت ۹۰ درصد پروژه های سال ۹۱ را نیمه تمام گذاشته است


چکیده :مرکز پژوهشهای مجلس طی گزارشی اعلام کرده است که دولت در به اتمام رساندن پروژه های پیش بینی شده در قانون بودجه 91 تنها 10 درصد پیشرفت داشته است و بالغ بر 90 درصد از پروژه ها به دلیل عدم اتمام در سال 91 در ردیف های بودجه ای سال 92 قرار گرفته اند....

در بودجه سال ۹۱ پیش بینی پایان ۶۱۰ طرح در ابعاد ملی و استانی به عمل آمده بود که تنها ۵۹ طرح از این تعداد به پایان رسیده است.
به گزارش خبرآنلاین، مرکز پژوهشهای مجلس طی گزارشی اعلام کرده است که دولت در به اتمام رساندن پروژه های پیش بینی شده در قانون بودجه ۹۱ تنها ۱۰ درصد پیشرفت داشته است و بالغ بر ۹۰ درصد از پروژه ها به دلیل عدم اتمام در سال ۹۱ در ردیف های بودجه ای سال ۹۲ قرار گرفته اند.
حجم اعتبار لازم برای به اتمام رساندن این پروژه ها که در لایحه ۹۲ گنجانیده شده اند، بالغ بر ۳۶۰۰ میلیارد تومان است. البته با توجه به تغییر دولت در ۹۲ به اتمام رساندن این ۵۵۱ طرح ناتمام عملا بر عهده دولت یازدهم خواهد بود مگر آنکه دولت در قالب برنامه مهر ماندگار بتواند تعداد از این پروژه ها را به تمام برساند.‌
پروژه های به اتمام نرسیده سال ۹۱ در بودجه ۹۲
عنوانتعدادبرآورد سال ۱۳۹۲سالهای بعد
 امور عمومی۷۰۲۳۹٫۶۰
 امور دفاعی۱۷۳۵۳٫۹۰
 امور اجتماعی۱۱۴۴۶۲٫۹۲۸٫۵
 امور اقتصادی۳۵۰۲۵۶۸٫۳۱۹۹۹
جمع:۵۵۱۳۶۲۴٫۷۲۰۲۷٫۵
منبع: مرکز پژوهشهای مجلس   
یکی از معضلات دولت در دهه اخیر عدم اتمام به موقع پروژه ها و طرح ها به خصوص در بخش عمرانی است که ضمن افزایش هزینه دولتها در عمل بخش زیادی از این طرح ها را تبدیل به مجموعه های غیر اقتصادی می کند.
نگاهی به گزارش مرکز پژوهشهای مجلس نشان می دهد بالغ در جمع طرح های به سرانجام نرسیده سال ۹۱ بالغ بر ۳۵۰ طرح با کارکرد اقتصادی، ۱۱۴ طرح کارکرد اجتماعی،۱۷ طرح دفاعی و ۷۰ طرح در بخش عمومی بوده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر