۱۳۹۱ بهمن ۹, دوشنبه

واکنش رییس دیوان عدالت اداری به انتصاب دوباره مرتضوی: رای قاضی را با دور زدن قانون به سخره گرفته اند


چکیده :این چه معنا دارد که یک قاضی معزول را در راس سازمانی بسیار گسترده، هم از لحاظ فراگیری و هم از این حیث که بنگاه‌ها و شرکت‌های اقتصادی متعددی در ذیل آن قرار دارد و از اهمیت بسزایی برخوردار است، قرار می‌دهید و به این ترتیب مجلس و قوه قضائیه را نسبت به موضوع حساس می‌کنید....

- گروه خبر: رئیس دیوان عدالت اداری در واکنش به  انتصاب دوباره مرتضوی به عنوان سرپرست تامین اجتماعی گفت: اگر در جامعه‌ عالی‌ترین مسوول اجرایی کشور، رای قضائی را که در چارچوب قانون صادر و ابلاغ شده است، به سخره گرفته، مورد بی اعتنایی قرار دهد و قانون را دور بزند، دیگر از بدنه آن مجموعه و عموم مردم چگونه می‌توان انتظار داشت که در برابر رای قاضی تمکین کنند.
به گزارش کلمه، در حالی که برای دومین بار دیوان عدالت اداری حکم انفصال متهم جنایت کهریزک از سازمان تامین اجتماعی را صادر کرد که در یک اقدام تلافی جویانه و تنش آمیز، سعید مرتضوی به سرپرستی سازمان تامین اجتماعی رسید و برای ماه های باقی مانده دولت دهم در این سمت ابقا شد.
خبرگزاری مهر به نقل از منتظری از  جلسه هیات عمومی دیوان عدالت گزارش داد: رای قاضی را با دور زدن قانون به سخره گرفته اند.
رئیس دیوان عدالت اداری با انتقاد از این اقدام گفته است: این چه معنا دارد که یک قاضی معزول را در راس سازمانی بسیار گسترده، هم از لحاظ فراگیری و هم از این حیث که بنگاه‌ها و شرکت‌های اقتصادی متعددی در ذیل آن قرار دارد و از اهمیت بسزایی برخوردار است، قرار می‌دهید و به این ترتیب مجلس و قوه قضائیه را نسبت به موضوع حساس می‌کنید. شکایتی را مطرح می‌کنند و در رسیدگی، تصمیمی که گرفته‌اید، مغایر قانون شناخته می‌شود. با تغییراتی بر همان تصمیم اصرار می‌ورزید و در پیگیری بعدی و رسیدگی مجدد این تصمیم نیز خلاف قانون تشخیص و رایی صادر می‌شود. باز قانون را دور می‌زنید و کار خودتان را انجام می‌دهید. این به سخره گرفتن آرای دستگاه قضایی است.
قرار است هشتم اسفند ماه نیز پرونده قاضی معلق جنایت کهریزک در دادگاه رسیدگی شود.
سعید مرتضوی دادستان سابق تهران که در پرونده حادثه کهریزک متهم بود، بیش از این در زمینه های “معاونت در قتل”، “نقض حقوق شهروندی” و “هتک حیثیت ناجا” تفهیم اتهام شده است و پرونده کهریزک هنوز مفتوح است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر