۱۳۹۱ دی ۲۷, چهارشنبه

احمدی نژاد در مجلس حرفهایش را زد و رفت!


چکیده :احمدی نژاد پس از کش و قوس های فراوان در مجلس حاضر شد و با پیشنهادات کلی و غیرواقعی خواستار قطع درآمدهای دولت از درآمدهای نفتی شد. او باز هم بر افزودن یارانه های نقدی تاکید کرد و از نمایندگان خواستار که وفادار به قانون اساسی باشند و تفکیک قوا را رعایت کنند. هرچند ابوترابی از وی خواست که برای شنیدن سخنان نمایندگان در مجلس بماند، اما او قبول نکرد و آن را به وقت دیگری موکول نموده و به رغم اعتراض نمایندگان صحن علنی مجلس را ترک...

کلمه- گروه خبر: احمدی نژاد پس از کش و قوس های فراوان در مجلس حاضر شد و با پیشنهادات کلی و غیرواقعی خواستار قطع درآمدهای دولت از درآمدهای نفتی شد. او باز هم بر افزودن یارانه های نقدی تاکید کرد و از نمایندگان خواست که وفادار به قانون اساسی باشند و تفکیک قوا را رعایت کنند.
به گزارش کلمه، هرچند ابوترابی از وی خواست که برای شنیدن سخنان نمایندگان در مجلس بماند، اما او قبول نکرد و آن را به وقت دیگری موکول نموده و به رغم اعتراض نمایندگان در حالی که شعار می داد مردمی که قالی می بافند نباید روی حصیر زندگی کنند صحن علنی مجلس را ترک کرد.
او در سخنان خود با اشاره به تفکیک قوا و وظایف قوه مجریه تاکید کرد که باید مدیریت واحد باشد و اقتصاد را نمی توان از چند جا هدایت و مدیریت کرد.
احمدی نژاد بارها تاکید کرد که با کسی دعوا ندارد! و خواستار همکاری مجلس و دولت برای حل مسایل شد. وی گفت که نمی‌شود دائما یک قوه ولو با دلایل درست، تحت فشار باشد.
وی از تغییر انتصاب هایی که در دولت صورت می گیرد دفاع کرد و همزمان به نمایندگان مجلس انتقاد کرد که چرا به انتصابات وی انتقاد می کنند و تغییر پی در پی قوانین را مشکل آفرین دانست.
احمدی نژاد تغییر قوانین و انتقادات نمایندگان را بنوعی دخالت در امور اجرایی کشور دانست و آن را به ضرر کشور خواند.
این رییس هیات دولت در بخشی از سخنان خود به قرائت اصول قانون اساسی در ارتباط با اختیارات خود پرداخت و با استناد به استعلام رهبری در زمان ریاست جمهوری به شرعی بودن تصمیمات و امضاهای رییس دولت اشاره کرد.
وی مدعی شد که طرح هدفمندی یارانه ها باعث شد که دنیا از ایران تقدیر کند! این طرح با موفقیت کامل اجرا شد و تبعاتی در بر نداشت و دشمنان دریافتند که می توان کشور را بدون نفت اداره کرد و در اثر این طرح، اقتصاد کشور فعال و رشد پایدار در حال شکل گیری است.
رییس دولت مدعی شد که تحریم ها بخاطر موفقیت ایران در هدفمندی یارانه هاست! او گفت که اگر طرح هدفمندی یارانه های به طور کامل اجرا شود، همه مشکلات حل می شود و تحریم ها خنثی می شود.
وی که هشت سال است مسند اجرایی را در اختیار دارد و تاکنون در زمینه احیا جنگلها و زمین های بایر اقدامی انجام نداده است، در ماه های اخر حاکمیتش است به مجلس آمده و از توسعه فعالیت های کشاورزی و دامداری سخن می گوید.
احمدی نژاد بدون اشاره به بالاترین نرخ تورم در دولت نهم و دهم مدعی شد که توانسته است نرخ تورم را کنترل کند.
وی با بیان اینکه “ما فکر می‌کنیم می‌شود با همدلی و همکاری هر طراحی را که دشمنان علیه ما دارند و همچنین هر تهدیدی را به فرصت و به یک عنصر سازنده در اقتصاد کشورمان تبدیل کنیم”، افزود: البته برای این کار باید نخست نقاط ضعف خود را بشناسیم.
رییس دولت برای اقتصاد ایران چهار نقطه ضعف اصلی مطرح کرد و اولین نقطه ضعف در اقتصاد را جریان ثروت و سرمایه عنوان کرد و گفت: بیش از پنجاه سال است که این جریان به معنای ثروت و سرمایه اعم از نیروی انسانی کارآمد در جهات خاصی شکل گرفته و به لحاظ جغرافیایی از مناطق دورتر و محروم‌تر به مناطق برخوردارتر و مرکزی‌تر آمده است.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه “این جریان دائما ادامه دارد، چنانچه وقتی حتی یک نیروی متخصص توانمند در یک نقطه دور طلوع می‌کند،‌ نمی‌تواند در آنجا بایستد و باید به مرکز کشور بیاید”، افزود: به لحاظ دهک‌های درآمدی نیز جریان ثروت و درآمد از جیب دهک‌های با درآمد کمتر به جیب دهک‌های با درآمد بیشتر می‌رود. همچنین به لحاظ نوع فعالیت‌های اقتصادی از فعالیت‌های تولیدی،‌ مثبت و ماندگار به سمت سفته‌بازی و فعالیت‌های کاذب سوق پیدا می‌کند.
وی اضافه کرد: این نوع حرکت در یک نظام سرمایه‌داری توجیه‌پذیر است اما در کشور ما که به دنبال عدالت هستیم و همه ملت از نگاه مکتب و حاکمان حقوق مساوی دارند قابل قبول نیست. در واقع منحصر شدن عرصه اصلی اقتصاد به افراد خاص و محدود و خارج شدن توده‌های مردم از فعالیت های ماندگار اقتصادی موجب رشد تولید وابسته به ارز نفتی شده است. در این مسیر کسانی که دستشان می‌رسد و حمایت سیاسی می‌شوند بالاتر می‌روند و توده‌های مردم عملا کنار گذاشته می‌شوند.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: نمی‌شود که اصل اقتصاد کشور دست سه – چهار هزار نفر باشد و بقیه تابع و یا عنصر فرعی قلمداد شوند.
رییس‌دولت ضعف سیستم بانکی کشور را عامل اصلی در تحقق این نقاط ضعف دانست و افزود: سیستم بانکی تنها کارکنان و مدیران نیستند، سیستم بانکی ما به گونه‌ای است که دائما ثروت را از نقاط دور و محروم به نقاط برخوردار منتقل می‌کند و مشکل این است. اگرچه نقطه مقابل این موضوع، کارهایی از سوی دولت انجام شده و اقداماتی مثل سهام عدالت، هدفمندی یارانه‌ها،‌ مسکن مهر،‌ مسکن روستایی، بهسازی روستایی و مواردی از این دست در نقطه مقابل این جهت‌ قرار گرفته است.
وی در خصوص نقاط ضعف کشور در زمینه اقتصادی به جریان ثروت و سرمایه در کشور پرداخت. وی با دفاع از مسئولان بانکها به رغم اختلاس های کلان از ضعف سیستم بانکی در کشور خبر داد و مدعی شد که طرح سهام عدالت و مسکن مهر برای مقابله با تمرکز ثروت در دست عده ای معدود است.
احمدی نژاد به ضعف ها و بد قولی های این برنامه ها اشاره ای نکرد.
احمدی نژاد با تاکید بر مردمی کردن اقتصاد گفت: جرا باید سرمایه ها در بازار سکه و طلا باشد، این پولها می تواند در پروژه های آب به کار گرفته شود.
وی با اشاره به شرایط کشور و تحریم های بین المللی گفت: چاره ای جز تحولات بنیادی نیست. وی مدعی است که با اقدامات سریع دولت تحریم های بین المللی به نتیجه نرسید.
اسامی سخنرانان بعداز نطق احمدی‌نژاد
جمعی از نمایندگان مجلس در تذکرهای آیین‌نامه‌ای نسبت به شیوه انتخاب نمایندگان برای سخنرانی در جلسه امروز مجلس که با حضور رئیس دولت برگزار می شود، انتقاد کردند و خواستار دادن فرصت به تعداد بیشتری از نمایندگان شدند.
محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس، احمد توکلی نماینده تهران و عضو کمیسیون برنامه و بودجه، غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری اصل ۴۴، عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی، مسعود پزشکیان نماینده تبریز و مهدی دواتگری،‌ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جزو لیست سخنرانان هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر