۱۳۹۱ بهمن ۹, دوشنبه

دولت و مجلس بر سر میزان کمک نوروزی به مردم اختلاف دارند

دولت و مجلس بر سر میزان کمک نوروزی به مردم اختلاف دارند

در حالی که طی روزهای گذشته برخی نمایندگان حاضر در نشست های مشترک مجلس و دولت تأئید کردند که به دستور آیت الله خامنه ای بین صد تا دویست هزار تومان به مناسبت نوروز به دو دهک پایین درآمدی پرداخت خواهد شد، امروز شمس الدین حسینی اعلام کرد که هنوز رقم این کمک معین نشده و دولت در اینباره بعداً اطلاع رسانی خواهد کرد. 

عوض حیدرپور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که در خصوص نحوۀ کمک شب عید به مردم دولت و مجلس با یکدیگر اختلاف نظر دارند. عوض حیدرپور گفته است : دولت خواستار اعطای این کمک مالی به صورت نقدی به همۀ مردم از محل منابع صندوق توسعه ملی است. اما، مجلس معتقد است که این کمک باید از محل مابه التفاوت قیمت ارز تهیه و تنها به دو دهک پایین درآمدی پرداخت شود.

عوض حیدرپور دیگر مورد اختلاف نظر دولت و مجلس را نحوۀ اجرای مرحلۀ دوم قانون هدفمندی یارانه ها اعلام کرد و گفت : دولت معتقد است که مرحلۀ دوم قانون هدفمندی یارانه ها باید یک ساله انجام شود، در حالی که مجلس معتقد است که این مرحلۀ از قانون باید در دوره ای سه ساله به اجرا گذاشته شود. 

به گفتۀ عوض حیدرپور مجلس همچنین برای جبران کسری بودجۀ سال جاری که منجر به عدم پرداخت بدهی های دولت به شرکت های پیمانکار و حقوق آخر سال مزدبگیران شده و همچنین برای پرداخت کمک های نقدی به مردم از رییس جمهوری خواسته است که متمم بودجه به مجلس ارایه کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر