۱۳۹۱ دی ۳۰, شنبه

آیت‌الله موسوی اردبیلی: افسوس به حال روزگاری که در آن به جای منطق و مدارا، بمب و گلوله نقش‌آفرینی می‌کند


چکیده :اندوه برای بازماندگان داغداری که عزیزان خود را از دست داده‌اند، اندوه برای آسیب‌دیدگانی که متحمّل درد و رنج فراوان گشته‌اند، افسوس به حال کوردلانی که به نام مقدّس دین و با اهداف تنگ‌نظرانه و فرقه‌گرایانه، به جماعت مؤمنان تعرض می‌کنند و خشونت و ترور را برهان و حجّت خود می‌پندارند و افسوس به حال روزگاری که در آن به جای منطق و مدارا بمب و گلوله نقش‌آفرینی می‌کند....

آیت‌الله موسوی اردبیلی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن کشتار شیعیان پاکستان آورده است: افسوس به حال کوردلانی که به نام مقدّس دین و با اهداف تنگ‌نظرانه و فرقه‌گرایانه، به جماعت مؤمنان تعرض می‌کنند و خشونت و ترور را برهان و حجّت خود می‌پندارند و افسوس به حال روزگاری که در آن به جای منطق و مدارا بمب و گلوله نقش‌آفرینی می‌کند.
به گزارش جماران، این مرجع تقلید در واکنش به حادثه انفجار تروریستی پاکستان، پیام تسلیتی صادرکرد که در آن آمده است: اندوه برای بازماندگان داغداری که عزیزان خود را از دست داده‌اند، اندوه برای آسیب‌دیدگانی که متحمّل درد و رنج فراوان گشته‌اند… هوشیار باشیم که حقّ‌طلبی و دادخواهی ما به ابزاری برای خشونت بیشتر و تحقّق دور باطلی از درگیری‌های فرقه‌ای تبدیل نشود و مصالح بلند‌مدّت امّت اسلامی در همه فعالیت‌ها ملحوظ باشد.
کرد. متن پیام وی بدین شرح است:
بسم‌ الله الرحمن الرحیم
انّا لله و انّا الیه راجعون
و ما نقموا منهم إلا أن یؤمنوا بالله العزیز الحمید
حادثه اسفبار انفجار تروریستی که منجر به شهادت و جراحت جمع کثیری از مردم مؤمن و بی‌دفاع در بلوچستان پاکستان گردید موجب اندوه و تألم شدید است.
اندوه برای بازماندگان داغداری که عزیزان خود را از دست داده‌اند، اندوه برای آسیب‌دیدگانی که متحمّل درد و رنج فراوان گشته‌اند، افسوس به حال کوردلانی که به نام مقدّس دین و با اهداف تنگ‌نظرانه و فرقه‌گرایانه، به جماعت مؤمنان تعرض می‌کنند و خشونت و ترور را برهان و حجّت خود می‌پندارند و افسوس به حال روزگاری که در آن به جای منطق و مدارا بمب و گلوله نقش‌آفرینی می‌کند.
این‌جانب رحمت و رضوان برای شهیدان آن حادثه خونین و سلامت و شفا برای مجروحان و صبر و اجر برای بازماندگان را از درگاه احدیّت مسألت دارم و ضمن ابراز همدردی با مصیبت‌دیدگان، از دولت پاکستان می‌خواهم که با تعقیب جدّی و قاطع جنایتکاران، زمینۀ وقوع چنین حوادثی را از میان بردارد و حق دادخواهی و تظلّم شیعیان آن دیار را حرمت نهد.
به همه برادران و خواهران ایمانی در پاکستان درود می‌فرستم و ضمن دعوت به ادامه درخواست‌های مسالمت‌آمیز برای احقاق حقّ و تنبیه تررویست‌ها، این نکته را یادآور می‌شوم که در پشت دست‌های جنایتکارِ مشتی جاهلِ به بازی گرفته شده، باید نقشه‌های حساب‌ شده دشمنان اسلام و سلطه‌جویان جهانی را دید که آشوب و تفرقه در جوامع اسلامی ضامن منافع آنان است. هوشیار باشیم که حقّ‌طلبی و دادخواهی ما به ابزاری برای خشونت بیشتر و تحقّق دور باطلی از درگیری‌های فرقه‌ای تبدیل نشود و مصالح بلند‌مدّت امّت اسلامی در همه فعالیت‌ها ملحوظ باشد.
والسلام علیکم و علی جمیع عبادالله الصّالحین
عبدالکریم موسوی اردبیلی
سوم ربیع الاول ۱۴۳۴

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر