۱۳۹۱ بهمن ۹, دوشنبه

نمایندۀ آیت الله خامنه ای : یارانه های افراد مرفه باید قطع شود


نمایندۀ آیت الله خامنه ای : یارانه های افراد مرفه باید قطع شود

حجت الاسلام علی سعیدی، نمایندۀ آیت الله خامنه ای در سپاه پاسداران، در گفتگو با خبرگزاری فارس گفته است که دولت باید یارانه های اقشار مرفه را قطع کند و تنها یارانه های دهک های یک تا هفت درآمدی را بپردازد تا اینان به گفتۀ حجت الاسلام سعیدی از آرمان های جمهوری اسلامی دفاع کنند.

 نمایندۀ آیت الله خامنه ای در سپاه پاسداران سپس تصریح کرده است که از ابتدا هم قرار نبود که به همۀ اقشار و طبقات جامعه از جمله طبقات مرفه یارانۀ نقدی پرداخت شود. حجت الاسلام سعیدی سپس گفته است : "بنده خودم از ابتدا یارانۀ نقدی نگرفتم. نه به این خاطر که مرفه هستم، بلکه به این دلیل که زندگی ام با همین حقوقی که دریافت می کنم اداره می شود و نباید باری بر دوش دولت و جامعه باشم." 

حجت الاسلام سعیدی گفته است : "بخشی از افرادی که اکنون یارانه می گیرند واقعاً نیازی به آن ندارند و نباید باری بر دوش دولت باشند." نمایندۀ آیت الله خامنه ای سپس از دولت خواسته است که یارانه های عده ای را قطع کند و در عوض یارانه های اقشار ضعیف را بپردازد تا آنان بتوانند آرمان های انقلاب اسلامی را همراهی کنند.

 حجت الاسلام سعیدی اجرای قانون هدفمدی یارانه ها و مقاومت در مقابل تحریم های بین المللی را دو مسیر مهم جمهوری اسلامی دانست که باید طی شوند.

در روزهای گذشته برخی نمایندگان حاضر در نشست های مشترک دولت و مجلس اعلام کردند که بر اساس توافقات دو قوه قرار است در سال آینده یارانه های دوازده میلیون نفر که به اعتقاد نظام اسلامی ایران جزو اقشار پردرآمد جامعه محسوب می شوند حذف خواهد شد. محمد نهاوندیان، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، امروز گفت که مرحلۀ دوم قانون هدفمندی یارانه ها بعد از خرداد ماه سال آینده، یعنی بعد از انتخابات آینده ریاست جمهوری اجرا خواهد شد.

امروز همچنین رییس کمیسیون عمران مجلس گفت که کمک اقتصادی دولت به مناسبت عید بالغ بر ۵۶۰۰ میلیارد تومان می شود که میان هفت دهک اول درآمدی تقسیم و به هر نفر بین ۹۰ تا ۱۰۴ هزار تومان پرداخت خواهد شد. 

رییس کمیسیون عمران مجلس سپس گفته است که به این ترتیب، تنها ۶۲ میلیون نفر از این کمک ویژه بهره مند می شوند.

 با توجه به اینکه در حال حاضر، ۷۴ میلیون نفر در ایران یارانه نقدی می گیرند به نظر می رسد که دوازده میلیون نفری که از دریافت کمک اقتصادی نوروزی محروم شده اند، همان هایی هستند که از سوی دولت به عنوان افراد مرفه شناخته شده و از دریافت یارانه های نقدی در سال آینده نیز محروم خواهند شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر