۱۳۹۱ بهمن ۲, دوشنبه

اعدام عجولانه دو زورگیر در محل خانه هنرمندان


چکیده :فاصله بسیار اندک بین زمان دستگیری متهمان با اعدام، اگرچه با هدف نشان دادن اقتدار و اراده برخورد پلیس و نهاد قضایی در برابر تخلف های اینچنینی است، اما می تواند نشان دهنده برخورد غیر کارشناسی و سطحی حکومت با اینچنین آسیب های اجتماعی ...

دو مجرم محکوم به اعدام که چندی پیش فیلم زورگیری آنها در رسانه های مختلف بازتاب فراوانی داشت، امروز به عنوان محارب و مفسد فی الارض در محل پارک هنرمندان به دار آویخته شدند.
به گزارش کلمه، این دو زورگیر به نام های ˈعلیرضا مافیهاˈ و ˈمحمد‌علی سروریˈ آذر ماه سال جاری با استفاده از قمه، یک شهروند تهرانی را با همدستی دونفر دیگر مورد ضرب وجرح قرار داده بودند. دو متهم دیگر به دلیل همدستی در زورگیری به ده سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و بعنوان تتمیم مجازات به پنج سال اقامت اجباری در یکی از شهرستان ها محکوم شدند.
فاصله بسیار اندک بین زمان دستگیری متهمان با اعدام، اگرچه با هدف نشان دادن اقتدار و اراده برخورد پلیس و نهاد قضایی در برابر تخلف های اینچنینی است، اما می تواند نشان دهنده برخورد غیر کارشناسی و سطحی حکومت با اینچنین آسیب های اجتماعی  باشد. ۹ دی ماه دادگاه این دو جوان در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد، ۱۳ دی ماه حکم بدوی آنها به رسانه ها اعلام و تا ۲۷ دی مراحل تجدید نظر و اعلام تایید دیوان عالی کشور طی شد و سحرگاه امروز این دو جوان اعدام شدند.
آنچه قطعی است حذف و اعدام با عجله دو معلول و قربانی شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جرم پرور در جامعه به معنای حل مساله و حتی گامی جدی به سوی حل مساله محسوب نمی شود.
همچنین انتخاب محل اعدام در پارک هنرمندان، اگرچه در نزدیکی محل وقوع جرم است اما فارغ از نقدهای جدی کارشناسان آسیب های اجتماعی به اجرای علنی مراسم اعدام، با انتقاد اهالی هنر و کسانی که این محل را از گذشته به عنوان پاتوق فرهنگی انتخاب کرده اند، مواجه شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر