۱۳۹۱ بهمن ۷, شنبه

امام جمعه قم: اختلافات بین سیاسیون مردم را بی اعتماد می کند


چکیده : امام جمعه قم کدورت بین سیاسیون و احزاب را موجب بی‌اعتمادی بین مردم دانست گفت: اگر دشمنی‌ها برطرف شود موجب دلگرمی بیشتر مردم خواهد شد....

امام جمعه قم کدورت بین سیاسیون و احزاب را موجب بی‌اعتمادی بین مردم دانست گفت: اگر دشمنی‌ها برطرف شود موجب دلگرمی بیشتر مردم خواهد شد.
آیت الله رضا استادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم به موضوع گرانی های چند ماه اخیر پرداخت و بیان اینکه به بنده می‌گویند در خصوص گرانی‌ها و تورم در کشور صحبت کنم افزود: باید عنوان کرد که مسئولان به سهم خود در حال تلاش هستند و می‌گویند در حال پیگیری مشکلات هستیم اما از طرفی باید در مورد خودمان صحبت کنیم که وظایف مردم در برابر این گرانی‌ها و مشکلات بوجود آمده چیست و چه کاری باید انجام دهیم.
آیت الله استادی با بیان اینکه باید قدری به خودمان برگردیم افزود: از اینکه بنشینیم و مدام عنوان کنیم مردم مشکلات اقتصادی دارند و بیشتر حقوقشان را برای اجاره خانه می‌دهند و از دیگران انتقاد کنیم مناسب نیست بلکه باید تلاش کنیم به سهم خود مومن و خانواده‌ای را خوشحال و مشکلاتشان را بر طرف کنیم.
عضو شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم گفت: بسیاری از این افرادی که همین خانه‌های محقر را با کمال خوشحالی خریداری کرده‌اند شاید بیشتر حقوقشان را بابت اقساط خرید خانه می‌دهند و جا دارد افراد به یکدیگر در این مسائل کمک کنند که همین اعمال مسلمانی و ایمانمان را نسبت به پیامبر(ص) اثبات می‌کند.
وی با بیان اینکه افرادی که توانایی مالی دارند باید به سایرین نیز کمک کنند، افزود: در این شرایط اقتصادی گاهی خودمان نیز به گرانی‌ها و تورم دامن می‌زنیم و در این شرایط که برخی از مردم گرفتار هستند فروشندگان باید از سود خود صرفه کنند اما مشاهده می‌شود نه تنها اینگونه نیست بلکه برخی‌ها از این شرایط سوء استفاده هم می‌کنند و به دنبال سود بیشتر خود هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر