۱۳۹۱ دی ۶, چهارشنبه

درآمد میلیاردی مسئولان ستاد حمل و نقل و سوخت از کجا آمده؟


 گروه خبر: در جریان بحث درباره طرح تحقیق و تفحص از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در جلسه امروز مجلس، یک نماینده از درآمد میلیاردی مسئولان ستاد حمل و نقل و سوخت صحبت کرد و گفت: چرا باید یک جوان ۲۷ ساله و برخی مسئولان این ستاد در طول سالهای...

گروه خبر: در جریان بحث درباره طرح تحقیق و تفحص از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در جلسه امروز مجلس، یک نماینده از درآمد میلیاردی مسئولان ستاد حمل و نقل و سوخت صحبت کرد و گفت: چرا باید یک جوان ۲۷ ساله و برخی مسئولان این ستاد در طول سالهای اخیر میلیاردها تومان پول به دست بیاورند؟
به گزارش کلمه، مشخص نیست این نماینده به کدام فرد اشاره می کند، اما سردار رویانیان و برخی نزدیکانش می توانند متهمان اصلی این سوء استفاده مالی بزرگ محسوب شوند. چرا که از زمان سهمیه بندی سوخت، رویانیان با حمایت شخص احمدی نژاد، همه کاره ی این ستاد بوده است.
نادر قاضی پور نماینده ارومیه در جلسه امروز چهارشنبه مجلس به عنوان یکی از موافقان طرح تحقیق و تفحص از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در تبیین دلایل ارائه این طرح، با بیان اینکه هدف ما از تحقیق و تفحص روشن شدن زوایای پنهان و اقداماتی است که این ستاد تا به حال انجام داده، گفت: در چند روز گذشته بحث عدم اختصاص ارز به دارو از سوی وزیر بهداشت مطرح شد که باعث می شود جان هزاران بیمار به خصوص بیماران سرطانی به خطر بیافتد و این در حالی است که برخی اشخاص حقیقی و حقوقی ماشین های لوکس خارجی با ارز مرجع وارد کشور کرده اند. سوال ما این است که آیا ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور نظارتی بر این واردات خودروها داشته یا اینکه فقط بحث درآمد زایی برای آنها مطرح است.
به گزارش مهر، این نماینده ادامه داد: این ستاد باید توضیح دهد که در خصوص کم شدن مصرف سوخت خودروها چه اقداماتی را انجام داده و چرا به برخی از استاهای کشور ۵ هزار تاکسی و وسایل نقلیه عمومی داده می شود اما به برخی استانها حتی یک تاکسی نیز تعلق نمی گیرد. این ستاد باید در خصوص قاچاق سوخت توضیح دهد، بر چه اساس خودروهای عتیقه که باید در موزه ها باشند امروز در خیابانها و در اختیار برخی افراد هستند؟
قاضی پور با اشاره به اینکه نمی توان پذیرفت که آمارهای ارائه شده از سمت این ستاد به نمایندگان غلط نبوده است، اظهار داشت: تعداد خودروهای خارج شده از چرخه حمل و نقل از سال ۸۵ تا ۸۸ تعداد یک میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه بوده که این ستاد این آمار را یک میلیون و ۳۰۰ هزار اعلام کرده است که در این آمار تناقض وجود دارد.
وی همچنین تعداد کارتهای صادر شده را ۲۱ میلیون و ۲۷۱ هزار و ۸۴۲ کارت خواند و گفت: این آمار نیز با اطلاعاتی که این ستاد ارائه داده است دارای تناقض است و سوال ما این است که چرا آمار کذب به مردم می دهید.
قاضی پور گفت: چرا یک فرد جوان ۲۷ ساله باید در این ستاد صاحب میلیاردها پول شود و برخی مسئولان این ستاد نیز سرمایه شان از قبل از عضویت در این ستاد با بعد از عضویتشان فرق داشته و میلیاردها تومان پول به دست بیاورند.
طرح تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، امروز در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.
محورهای این تحقیق و تفحص شامل روشن شدن برخی ابعاد مبهم در اقدامات این ستاد و همچنین نحوه عمل ستاد به قوانین و مقررات و تطبیق مجوزهای صادره و مقررات و میزان سودی که اشخاص حقیقی و حقوقی از واردات خودروهای سبک و سنگین خارجی کسب کرده اند، اعلام شده است.
همچنین آمار خودروهای سبک و سنگین وارد شده به کشور با تعیین نوع، دسته بندی و میزان مصرف، تنوع مقررات و رفتار ستد در موضوع خودروهای اسقاطی و آمار سالانه و کل و نوع خودروهای اسقاط شده، آمار خودروهای سبک و سنگین کل کشور به تصویب استان‌ها و نوع و میزان مصرف و سوء مدیریت ستاد، وسایل نقلیه عمومی اعم از اتوبوس و مینی بوس و تاکسی و اتومبیل کرایه و آژانس و کرایه خطی و تاکسی بار به تصویب استانی، کارت‌های سوخت صادره به تفکیک نوع خودرو و استان و میزان مصرف سرانه و تخلفات انجام یافته در استفاده از کارت‌ها، میزان کل درآمد حاصله ستاد به تفکیک سرفصل درآمدی، مجموع هزینه‌های انجام شده توسط ستاد سوخت از ابتدای تاسیس و همچنین شیوه‌های اداری و مالی و نظارت اعمال شده در مصرف اعتبارات و کارکرد ستاد در اعمال دقیق قوانین از جمله محورهای تحقیق و تفحص از ستاد حمل و نقل کالا و سوخت کشور است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر