۱۳۹۱ دی ۳, یکشنبه

وضعیت نامساعد یک جانباز دفاع مقدس در زندان اوین


:بر اثر عدم رسیدگی پزشکی وضعیت نادر بابایی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین رو به وخامت گذاشته است....

بر اثر عدم رسیدگی پزشکی وضعیت نادر بابایی از زندانیان سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین رو به وخامت گذاشته است.
به گزارش خبرنگار کلمه، نادر بابایی، زندانی سیاسی طی هفته گذشته بار‌ها دچار حمله‌های عصبی شدیدی شده که چند نوبت هم بندیانش او را با برانکارد به بهداری زندان اوین منتقل کردند. به همین علت پس از پیگیرهای فراوان با توجه به شرایط نامناسب دکتر بابایی، دادستان تهران با اعزام وی به بیمارستان مدرس موافقت کرد و روزهای ۲۸ و ۲۹ آذر به این بیمارستان اعزام شد.
پس از اسکن و آزمایش، پزشک بیمارستان مدرس اعلام کرد که به دلیل وجود استند در رگ های قلبی‌اش باید به پزشک معالج‌اش مراجعه کنند و ادامه درمان تحت نظر او انجام پذیرد. ولی باتوجه به حضور پزشک معالج بابایی در بیمارستان ساسان و عدم پذیرش بیمار به همراه مامورین در این بیمارستان فرصت درمان جدی و موثر از این فعال فرهنگی زندانی گرفته شده است.
ابراهیم بابایی جانباز ۴۵ درصدی دوران دفاع مقدس و از فعالان فرهنگی بازداشت شده در حوادث پس از انخابات ریاست جمهوری در عاشورای ۸۸می باشد.
در همین راستا هفته گذشته به این زندانی سیاسی گفته شد با نظریه پزشکی قانونی مبنی بر صدور گواهی عدم تحمل کیفر موافقت شده و در صورت مثبت بودن نظر وزارت اطلاعات با سپردن وثیقه جهت انجام درمان در خارج از زندان آزاد می‌شود.
برخی دیگر از زندانیان سیاسی مانند ابوالفضل قدیانی علی رغم صدور گواهی عدم تحمل کیفر از سوی پزشکی قانونی همچنان در زندان بسر می‌برند و بیم وخیم‌تر شدن وضعیت آن‌ها می‌رود. مقامات دادستانی بار‌ها اعلام کردند حتی در صورت تایید پزشکی قانونی تا زمانی که نهاد امنیتی و بازجو‌ها اجازه ندهند اجازه آزادی فرد را نداریم.
ابراهیم (نادر) بابایی زیدی که از سوی شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به تحمل ۶سال و ٩ ماه حبس محکوم شده بود، دانش آموخته دامپزشکی است و آسیب های ستون فقرات مانع تحرک آزادانه وی شده و در وضعیت بدی بسر می برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر