۱۳۹۱ آذر ۳۰, پنجشنبه

یک نماینده مجلس خواستار عذرخواهی احمدی‌نژاد از مردم در تلویزیون شد



محمود احمدی نژاد
آ




حامد قادرمرزی نماینده قروه و دهگلان در نامه‌ای سرگشاده به محمود احمدی‌نژاد، خواستار عذر خواهی او از مردم ایران و خانواده‌های دانش آموزان آسیب دیده در جریان آتش سوزی در یک مدرسه در روستای شین آباد پیرانشهر شد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای قادر مرزی چهارشنبه ۲۹ آذر (۱۹ دسامبر) با اشاره به پیام تسلیت رئیس جمهور به مناسبت تیراندازی در یک مدرسه آمریکایی نوشت: "ای کاش در فاجعه آتش سوزی شین آباد هم به ملت ایران و خانواده‌های داغدیده دانش آموزان پیام تسلیتی می‌فرستادید و همانند آمریکایی‌ها به آن‌ها نیز اهمیت می‌دادید."در پی وقوع این تیراندازی در شهر نیوتاون ایالت کانتیکت، آقای احمدی نژاد با صدور پیامی بروز چنین حوادثی را موجب "نگرانی عمیق" دانسته و از "تاثر فراوان" خود از بابت "قتل ۲۰ کودک و ۷ آموزگار بی‌گناه آمریکایی" سخن گفته بود.
این پیام، ۱۰ روز پس از آن انتشار یافت که ۳۲ دانش آموز دختر در جریان آتش سوزی در دبستانی در پیرانشهر دچار سوختگی شدند که به مرگ یکی از آنان به نام سیران یگانه و آسیب دیدگی شدید تعدادی دیگر از آنها منجر شد.
نماینده قروه و دهگلان در نامه خود به آقای احمدی نژاد نوشته است: "انتظار می‌رفت که شما هم مانند برخی رئیس جمهور‌ها در محل حادثه حاضر شوید و با خانواده‌های داغدیده به قصد تسلی خاطر و تسلیت دیدار می‌کردید، یا هنگام سخنرانی‌های بعد از آن اتفاق ابراز تاسف و تاثری از خود نشان می‌دادید."
وی افزوده است: "دریغ از اینکه حتی به روی خودتان بیاورید که دانش آموزان دختر پیرانشهر چگونه معصومانه و با چه سختی با دردهای ناشی از سوختن می‌سازند و می‌سوزند برای سلامتی از دست رفته‌شان. حتی سوختن و پرپرشدن دختر معصوم پیرانشهری زنده یاد سیران یگانه نیز خم به ابرویتان نیاورد."
حامد قادرمرزی خطاب به رییس جمهور ایران گفته است که حادثه نیوتاون نتیجهٔ عمل "یک شخص بیمار روانی" ولی حادثه شین آباد نتیجهٔ "بی‌تدبیری مدیران ارشد، عاقل و عالم" یک وزارتخانه تحت نظر وی بوده است.
های ایران با اشاره به موارد متعدد مرگ و میر یا جراحت دانش آموزان ایرانی بر اثر آتش سوزی و سایر وقایع، خواستار پاسخگویی حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در این مورد شدند.
در پی این انتقادات، آقای حاجی‌بابایی با حضور در مجلس ایران گفت که "تا قیامت بابت هر اتفاقی که در آموزش و پرورش می‌افتد عذرخواهی می‌کنم". این سخنان توسط بعضی از رسانه‌های ایران "طعنه‌آمیز" تلقی شد.
آقای قادرمرزی در بخشی دیگر از انتقادات خود به رئیس جمهور ایران، از او خواسته است تا ضمن پاسخگویی به این انتقادات در تلویزیون، "برنامه‌ها و نظرات خود را برای پیشگیری از وقوع حوادث تلخ مشابه به اطلاع ملت ایران برساند".
آقای احمدی نژاد پیشتر نیز از سوی منتقدان به بی تفاوتی در مقابل مشکلات شهروندان آسیب دیده متهم شده است.
این منتقدان، از جمله چند ماه پیش او را به خاطر صادر نکردن پیام تسلیت به آسیب دیدگان زلزله آذربایجان شرقی مورد انتقاد قرار دادند که به کشته شدن حدود ۳۰۰ نفر و مصدومیت حدود ۵۰۰۰ نفر انجامید.
این انتقادها، به ویژه پس از آن اوج گرفت که در روزهای پس از زلزله، پیام تسلیتی از محمود احمدی نژاد به مناسبت درگذشت مادر رئیس جمهور سیرالئون انتشار یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر