۱۳۹۱ دی ۱۱, دوشنبه

سه هزار میلیارد تومان تخلف مالی در بانک‌های ایران


سرخط

سه هزار میلیارد تومان تخلف مالی در بانک‌های ایرانیک مقام ارشد بانک مرکزی ایران به خبرگزاری فارس گفته است که حدود سه هزار میلیارد تومان تخلف مالی در بانک های کشور در نتیجۀ ماب التفاوت فروش ارز مرجع به قیمت ارز آزاد صورت گرفته است. همین مقام به خبرگزاری فارس گفته است که در نتیجۀ این تخلف بانک مرکزی مبلغ سه هزار میلیارد تومان از حساب بانک ها برداشت کرده است. 


بر اساس برآورد اولیه بانک مرکزی میزان تخلفات صورت گرفته توسط بانک ها ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است. اما، بعد از توضیح بانک ها و بررسی های مجدد بانک مرکزی این نهاد اقدام به برداشت ۲۰۰ میلیارد تومان از حساب بانک ها نکرده و میزان تخلف بانک ها را حدود سه هزار میلیارد تومان برآورد نموده است.

خبرگزاری فارس افزوده است که بانک مرکزی در آغاز میزان تخلفات بانک ها را در نتیجۀ ماب التفاوت فروش ارز مرجع به نرخ آزاد را ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد کرده بود، اما، خود بانک مرکزی در بررسی های بعدی اعلام کرد که میزان تخلفات بیش از سه هزار میلیارد تومان نبوده است. در روزهای گذشت محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایران گفته بود که در نتیجۀ قانون شکنی ارزی دولت رانتی معادل ۱۸ هزارمیلیارد تومان به کسانی اختصاص یافته که دولت هیچ اراده‌ای در بازخواست از آنان ندارد.

دیروز محمدرضا رحیمی، معاون رییس جمهوری ایران، گفت : "یک نفر که معمولاً در جلسات هم چرت می زند، دولت را به فروش ۲۴ میلیارد دلار ارز در بازار آزاد متهم کرده است، تو گویی مملکت بی‌در و پیکر است." محمدرضا رحیمی در ادامه افزود : "یکی دیگر هم در دانشگاه که برای تبلیغات انتخاباتی صحبت کرده، حرف مفت می زند."

در روزهای گذشته علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی ایران، در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز بار دیگر سوءمدیریت دولت را عامل مشکلات اقتصادی کشور دانست و مخالفت خود را با پیشنهاد رییس جمهوری و دولت برای اجرای مرحلۀ دوم قانون هدفمندی یارانه ها اعلام کرد و افزود : اجرای مرحلۀ دوم این قانون تلاطم و بحران اجتماعی در کشور ایجاد می کند و جامعه تحمل یک شوک اقتصادی را ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر