۱۳۹۱ دی ۵, سه‌شنبه

۹ دی، خودجوش یا دیرجوش


اگر بنا باشد که ۹ ‌دی از ایام اللّه باشد، ۱۱ سپتامبر را از ایام اللّه بنویسید، دقت کنید! این همه اموال بیت المال را خرج فراهم کردن میتینگ در تهران و شهرستانها می کنید، این ها اشکال شرعی دارد. عده بسیاری از مردم این مملکت خواستار آزادی بی قید و شرط دو محصور عزیزشان میر حسین موسوی و کروبی هستند، خواستار آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی که مردمان فهمیده ، درس خوانده و غالبا مؤمن می باشند، این کارها را انجام دهید تا دلگرمی برای آنها باشد، مردم خواهان انتخابات آزاد بلکه برگشت حقّ به جناب میر حسین موسوی هستند، طالب آزادی بیان و قلم و آزادی تحصیل علم و محاکمه آنها که بیت المال را در جهات مختلف شخصی خود خرج کردند....

سایت حدیث سرو، که اخبار آیت الله العظمی دستغیب را پوشش می دهد، با انتشار یادداشتی درباره تجمع حکومتی ۹ دی و مجموعه روندهای منتهی به آن، یادآور شد: اگر حامیان ولایت همان مردم خودجوش هستند لازم بود فردایش بین دوشنبه یا روز سه شنبه بجوشند. اما متأسفانه در روز چهار شنبه با تعطیلی بالاجبار مدارس، دانشگاهها، و مراکز دولتی و سرازیر شدن اتوبوسهای حامل افرادی با عنوان بسیجی در در روز چهارشنبه نهم دیماه ۱۳۸۸ در تهران جوشاندند… اگر بنا باشد که  ۹ ‌دی از ایام اللّه باشد، خوب ۱۱ سپتامبر را از ایام اللّه بنویسید، دقت کنید! این همه اموال بیت المال را خرج فراهم کردن میتینگ در تهران و شهرستانها می کنید، این ها اشکال شرعی دارد.
در این یادداشت تحلیلی که با امضای «عده ای از ارادتمندان مرجع عالیقدر حضرت آیت اللّه العظمی سید علی محمد دستغیب» منتشر شده، تصریح شده است: عده بسیاری از مردم این مملکت خواستار آزادی بی قید و شرط دو محصور عزیزشان میر حسین موسوی و کروبی هستند، خواستار آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی که مردمان فهمیده ، درس خوانده و غالبا مؤمن می باشند، این کارها را انجام دهید تا دلگرمی برای آنها باشد، مردم خواهان انتخابات آزاد بلکه برگشت حقّ به جناب میر حسین موسوی هستند،طالب آزادی بیان و قلم و آزادی تحصیل علم و محاکمه آنها که بیت المال را در جهات مختلف شخصی خود خرج کردند.
متن کامل این یادداشت را در زیر می خوانید:
بسم اللّه الرحمن الرحیم
تحلیلی بر نهم دی ۱۳۸۸
وَ لَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسىَ‏ بَایَتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلىَ النُّورِ وَ ذَکِّرْهُم بِأَیَّامِ اللَّهِ إِنَّ فىِ ذَالِکَ لاَیَاتٍ لکلّ صَبَّارٍ شَکُور.(ابراهیم؛۵)
(خداوند تبارک و تعالی در قرآن مجید می فرماید: ما موسی را با آیات خود فرستادیم و دستور دادیم اقوام خود را از ظلمات به نور بیرون آورد و ایام اللّه را به آنان متذکر شود، در این نشانه هایی است برای هر صبر کننده شکر گذار.)
این برنامه همه پیامبران الهی بلکه همه رهبران معنوی همه انسانها است که انسانها را از بدیها، زشتی ها، گمراهی ها، انحرافها، ظلم وستم ها، استثمارها، ذلت ها و زبونی ها، فساد وآلودگی ها، رعب و وحشت، فقر و تنگدستی، چپاول اموال ملت، قضاوتهای ظالمانه، شکنجه ها در سیاهچالها، عدم آزادی در گفتار و نوشتار، حکومت فردی، که همه ظلمت و تاریکی است، بسوی ایمان و توحید، پاکی و تقوا، آزادی و استقلال، سربلندی و عزت، رحمت و آسایش، غنا و توانگری، امانت داری در حفظ اموال ملت، قضاوتهای عادلانه، احترام به شخصیت شهروندان، آزادی در گفتار و نوشتار، حکومت مردم بر مردم، که همه نور و روشنایی می باشد هدایت کنند.
آری از ایام اللّه همان روزهایی است که پیامبران الهی و رهبران خدایی، ملت را از آن ظلمت ها و آن نورها سوق دادند. پیامبر اسلام ص مردم مسلمان را از شرک و بت پرستی به توحید و پرستش خدای یکتا دعوت کرد، و مسلمانان را از ائمه کفر و شرک با جنگهای دفاعی خندق، خیبر و احد و غیره نجات داد، و برای آینده اسلام با معرفی مولا امیر ‌المومنین علی ع در غدیر خم، مردم را به نور علی بن ابیطالب و یازده فرزند گرامیش فرا خواند. ودر عصر حاضر حضرت امام خمینی (ره) مردم را که خواسته آنها نجات از ظلمتها و تاریکیهای مذکور به اذن پروردگار و با کمک خود آنها نجات داد که فرمود ‌:(انقلاب ما انفجار نور بود). آری ۲۲ بهمن ۵۷ و قبل از آن پانزدهم خرداد ۴۲ و بعد از آن سیزده آبان از ایام اللّه است که خداوند به مردم ایران عنایت کرد و شخصی را فرستاد تا آنها را از ظلمت به سوی نور سوق دهد. آری در آن ایام مردم ایران و از جمله علمای اسلام سربلند شدند و فهمیدند که مملکت از مال خودشان است و خودشان برای خود تصمیم می گیرند.
اما مسئله نهم دی ۱۳۸۸. نهم دی برخاسته از اتفاقاتی بود از این قرار: سرکوب کردن مردمی که در یک راهپیمایی آرام قریب سه و نیم تا چهار میلیون نفری گفتند رأی ما کجاست؟
زندانی کردن عده بسیاری از مبارزین پیش از انقلاب و آنها که صاحبان منصب در زمان امام خمینی (ره) بودند و اساتید دانشگاه و مهندسین و دکترها، و بسیاری از دانشجویان و جوانان غیور این سرزمین و محصور کردن دوبزرگوار آقای مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر هشت سال دفاع مقدس زمان امام خمینی(ره) و همسر ایشان دکتر رهنورد، و محصور کردن بزرگوار حجة الاسلام والمسلمین آقای شیخ مهدی کروبی رئیس مجلس شورای اسلامی در چند دوره و از افراد مورد احترام خاصّ امام امت، ایجاد رعب و وحشت به وسیله کشتار عده ای و راه اندازی قضیه مشهور کهریزک، و تشکیل دادگاههای خلاف عدل و اعتراف گیری با شکنجه از زندانیان سیاسی و دستکاری آشکارا به رأی ملت و به روی کار آوردن شخصی که امروز حلقوم گیر آقایان گردیده و حمله به علما و مجتهدین و مدارس علمیه و مساجد. آنچه گفته شد همه بر خلاف نور بود، بلکه از مصادیق ظلمت و تاریکیهایی بود که شمردیم، در این صورت نهم دی که زاییده این اتفاقات است چگونه می توان گفت که از ایام اللّه است؟ خوب آنها که کهریزک و امثال آن را راه انداختند و آبروی اسلام بخصوص شیعه را در دنیا زیر سؤال بردند، محاکمه نشدند که ترفی درجه گرفتند! آنها که با اسلحه به مردم بی سلاح حمله کردند و کشتند و زخمی کردند محاکمه نشدند و به عکس مردم بی سلاح که از خود بدون اسلحه دفاع می نمودند زندان رفتند و به دستور نیروهای امنیتی محکوم شدند و نزدیک دو سال است که دو بزرگوار میر حسین موسوی و جناب حجة الاسلام مهدی کروبی فریاد می زنند ما را در دادگاه صالح در دید مردم محاکمه کنید که آیا گناه ما چیست، صدایی و جوابی از کسی در نمی آید!
اما خود جوشی مردم در نهم دی: یکشنبه ششم دیماه ۱۳۸۸، روز عاشورا بود مردم بسیار گسترده عزاداری می کردند، سینه می زدند، یا حسین یا حسین می گفتند، که ناگهان عده ‌ای به آنها حمله کردند و زدند و کشتند، و در میان حمله کنندگان اراذل و اوباش توهین به مقام مقدس حسین بن علی ع نمودند، همانگونه که در کهریزک رفتار کردند، این اتفاق در روز یکشنبه بود و فریادها زدند که همان راهپیمایان به اصطلاح فتنه گر بودند اما تابحال هیچ کدام از آنها (با وجودی که عکسها گرفته بودند) را نیاوردند که به مردم معلوم کنند با اختیار کامل که بگوید بله من از همان به اصطلاح فتنه گران هستم و من این کار را کردم!
خوب اگر حامیان ولایت همان مردم خودجوش هستند لازم بود فردایش بین دوشنبه یا روز سه شنبه بجوشند. اما متأسفانه در روز چهار شنبه با تعطیلی بالاجبار مدارس، دانشگاهها، و مراکز دولتی و سرازیر شدن اتوبوسهای حامل افرادی با عنوان بسیجی در در روز چهارشنبه نهم دیماه ۱۳۸۸ در تهران جوشاندند.
یک خاطره از خودجوشی:
در شب ۲۱ بهمن ۱۳۵۷ شایعه شد که حکوت دست نشانده قصد دارد به مقرّ امام امت حمله کند، همان شب بیش از نیم میلیون نفر بدون تبلیغات و خرج کردن اموال عمومی اطراف مقرّ امام امت حلقه زدند و تا صبح دفاع کردند این را می گویند خود جوش.
اگر ترس از اخراج نبود و ترس از نحوه های دیگر نبود مردم در روز چهارشنبه به زندگی خودشان مشغول بودند اما چه باید کرد که مسأله به نحو دیگری است، اگر بنا باشد که ۹ ‌دی از ایام اللّه باشد، خوب ۱۱ سپتامبر را از ایام اللّه بنویسید، دقت کنید! این همه اموال بیت المال را خرج فراهم کردن میتینگ در تهران و شهرستانها می کنید، این ها اشکال شرعی دارد. عده بسیاری از مردم این مملکت خواستار آزادی بی قید و شرط دو محصور عزیزشان میر حسین موسوی و کروبی هستند، خواستار آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی که مردمان فهمیده ، درس خوانده و غالبا مؤمن می باشند، این کارها را انجام دهید تا دلگرمی برای آنها باشد، مردم خواهان انتخابات آزاد بلکه برگشت حقّ به جناب میر حسین موسوی هستند،طالب آزادی بیان و قلم و آزادی تحصیل علم و محاکمه آنها که بیت المال را در جهات مختلف شخصی خود خرج کردند می باشند، خواهان آزادی بیان علمای وارسته می باشند، این کارها را بکنید تا مملکت استقرار یابد.
و متأسفانه این گونه برگزاری میتینگ ها موجب می شود که مملکت بناخواسته به دست کسانی بیفتد که هیچ اعتقادی به انقلاب حضرت امام خمینی نداشته و ندارند، اعتقادی به جبهه و شهدا نداشتند و آنرا انحراف می دانستند. از همه مهمتر این ها کسانی هستند که قائل هستند باید جامعه را خراب کرد تا امام زمان ع ظهور کند لذا می بینیم که گفته می ‌شود ما هیچ اعتقادی به اصلاح طلبان نداریم چون این ها به علمشان عمل می کنند، اصلاح طلب امر بمعروف ونهی از منکر می کند، پیاده شدن قوانین اسلام و قانون اساسی را می خواهد. اتفاقا امام زمان ع اینگونه افراد را می خواهد، او منبع رحمت است او به دنبال پر شدن ظلم وستم نیست و امام زمان احتیاج به افرادی که فسفات مغزشان تمام شده ندارد. او به دنبال عدالت است.
شما بعد از ۲۲/۳/۸۸ تا۶/۱۰/۸۸، تمام سعی را جهت سرکوب و کشتن و زندانی کردن طرفداران آقای میر حسین موسوی و کروبی بکار گرفتید و به گفته خودتان نتوانستید این به اصطلاح فتنه را خاموش کنید. توجه کنید، اشتباه می کنید، اگر این ها می خواستند اهانت به اصل ۱۱۰ و امام حسین ع بکنند، همان روز اول و دوم که بیش از سه میلیون نفر بودند انجام می دادند، پس آنها را از لابلای خودتان بیابید، این همه سرکوب ها و زندانها به کجا رسید و چه نفعی بردید. راه نجات برگشت به قرآن و سنت و عمل کردن به تمام بندهای قانون اساسی و بازگشت به ملت با صفا و صمیمیّت است. در غیر این صورت مجبورید همیشه در حال سرکوب و ارعاب و وحشت باشید. و بالاخره این روز۹ ‌دی ۸۸، چه تناسبی با ایام اللّه دارد؟! خداوند عاقب همه را ختم به خیر کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر