۱۳۹۱ دی ۶, چهارشنبه

واکنش مشاور میرحسین به اظهارات فرمانده ناجا امیرارجمند: چه جمل باشد چه نهروان، آقای احمدی مقدم جزو یاران علی(ع) نیست


اگر پرونده قضایی وجود داشته چرا تاکنون مطرح نشده است. چرا اجازه داده نشده که آقایان موسوی و کروبی با مردم صحبت کنند تا مردم خودشان مقایسه کنند؟ احمدی مقدم در فضایی فکر می‌کند که حکومت حق هر کاری دارد و شهروندان اصلاً حقی ندارند. در واقع همین که حکومت شهروندان را نمی‌کشد و زندان نمی‌کند یعنی دارد عطوفت می‌کند! ...

مشاورارشد میرحسین موسوی در واکنش به اظهارات فرماند نیروی انتظامی که گفته بود آقایان موسوی و کروبی  کاری نکنند که جمل به نهروان تبدیل شود با بیان اینکه هنوز هیچ کسی مسئولیت حصر غیرقانونی میرحسین موسوی و کروبی را به عهده نگرفته با اشاره به سخنان فرمانده ناجا می گوید و چه نهروان باشد چه جمل آقای احمدی مقدم در صف امام علی نیست و آنها هستند که بر ظلم خود اصرار می کنند.
احمدی مقدم همچنین عملکرد حاکمیت و رهبری در قبال اعتراضات سال ۸۸ را با رفتار امیرالمومنین با مخالفانش مقایسه کرد. وی البته توضیح نداد که کجا امام علی(ع) کسانی را که با او بیعت نکردند، برای بیعت تحت فشار قرار داده و یا با کسانی که انتقاد داشتند اما مقابله نظامی نکرده بودند، با خشونت برخورد کرده است. وی همچنین توضیح نداد که بر اساس چه شاخصهایی به خود اجازه میدهد وضعیت اسفبار کنونی کشور و حاکمان را با سیستم حکومتی امام علی مقایسه کند و با سیستم و رویه ی خاندان اموی مقایسه نکند.
اردشیر امیرارجمند، حقوقدان، از مشاوران ارشد میرحسین موسوی  در گفت وگو با بخش فارسی رادیو بین المللی فرانسه در واکنش به این سخنان آقای احمدی مقدم اظهار داشت: همانطور که بارها گفته شده، تصمیم‌گیری درباره آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همچنین خانم زهرا رهنورد قطعاً و یقیناً با عالی‌ترین مقام جمهوری اسلامی است.
وی اضافه می‌کند: مسئولیت آنچه که اکنون در مورد آنها اتفاق می‌افتد نیز قطعناً با رهبر جمهوری اسلامی است و برای مردم نیز این امر واضح و آشکار شده است.
امیرارجمند، با اشاره به «عطوفت رهبری» در سخنان احمدی مقدم، گفت: ما با یک دایره المعارف جدید رو به رو هستیم. احمدی مقدم در فضایی فکر می‌کند که حکومت حق هر کاری دارد و شهروندان اصلاً حقی ندارند. در واقع همین که حکومت شهروندان را نمی‌کشد و زندان نمی‌کند یعنی دارد عطوفت می‌کند!
امیرارجمند  در ادامه افزود: اگر پرونده قضایی وجود داشته چرا تاکنون مطرح نشده است. چرا اجازه داده نشده که آقایان موسوی و کروبی با مردم صحبت کنند تا مردم خودشان مقایسه کنند.
احمدی مقدم- فرمانده نیروی انتظامی، در مصاحبه‌ای با روزنامه کیهان گفت: «در یک جلسه‌ای بعد از فتنه روز عاشورا، ما به ایشان [آیت الله خامنه‌ای] عرض کردیم که یک تعداد از کسانی که در این فتنه دخیل هستند باید دستگیر شوند. آیت الله خامنه‌ای فرمودند، بروید ابتدا احراز کنید بعد بیاورید پیش من از من مجوز بگیرید. بعد از احراز یک لیست ۴۰ نفره بردیم فرمودند؛ این چند نفر با من.»
احمدی مقدم همچنین از موسوی و کروبی خواست قدر «عطوفت رهبری» را بدانند و آنان را تهدید کرد که کاری نکنند که جمل به نهروان تبدیل شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر