۱۳۹۱ دی ۱۰, یکشنبه

آیت الله دستغیب: از علما و مراجع در شگفتم که چرا درباره این حصر غیر شرعی به حاکمیت تذکر نمی دهند


اگر بهانه این است، چنانچه بزرگواران آزاد شوند بسیجی ها و بعضی دیگر آنها را می کشند! جواب این است که شما محکمه عادلانه ترتیب دهید تا آنها از حق خود دفاع کنند و بی گناهی آنها معلوم شود و به حقوق از دست رفته خویش برسند. یقینا کسی با آنها کاری ندارد جز خرابکاران....

آیت الله العظمی علی محمد دستغیب با ابراز امیدواری از اینکه خداوند مسئولین را از خواب غفلت بیدار نموده، می گوید: شگفتی اینجانب از این جهت است که در مملکتی که ادّعای پیاده شدن احکام اسلام و رهبری عالم اسلام را دارد و می خواهد به مردم دنیا که از ظلم ظالمین فریادشان بلند است، الگوی عدالت اسلامی را بدهد، و نمونه حکومت صاحب الزمان(ع) را به مردم دنیا ارائه دهد، چگونه این دو بزرگوار را به همراه خانم دکتر رهنورد نزدیک دو سال در حصر قرار داده و انواع تهمت ها از نواحی مختلف و تریبون ها و حتی مجلس شورای اسلامی و از صداو سیما که باید یک دانشگاه اسلامی باشد، بر آنها وارد می کنند.
به گزارش کلمه، این مرجع تقلید مقیم شیراز در پاسخ به سوالی با این مضمون “نظر حضرتعالی راجع به حصر آقایان مهندس میر حسین موسوی و حجة الاسلام والمسلمین مهدی کروبی و سرکار خانم دکتر زهرا رهنورد که در محافل بعنوان متّهم (مرتدّ یا محارب) ذکر شده اند چیست؟ و در ضمن از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شبکه یک، فیلمی تحت عنوان أبابیل و همچنین مسائل مختلف جهت محکوم کردن این دو بزرگوار که در حصر می باشند از چند کانال پخش شده، آیا وجه شرعی و اخلاقی دارد؟” تاکید می کند: اگر بهانه این است، چنانچه بزرگواران آزاد شوند بسیجی ها و بعضی دیگر آنها را می کشند! جواب این است که شما محکمه عادلانه ترتیب دهید تا آنها از حق خود دفاع کنند و بی گناهی آنها معلوم شود و به حقوق از دست رفته خویش برسند. یقینا کسی با آنها کاری ندارد جز خرابکاران.
متن پاسخ پاسخ آیت الله العظمی دستغیب به گزارش حدیث سرو به شرح زیر است:
مرتد کسی است که پس از اسلام دین دیگری را بپذیرد، اعم از اهل کتاب یا غیر آن. و بر همه واضح است که آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد از مسلمانان و شیعه اثنی عشری و از افراد متدیّن و ملتزم به احکام اسلام می باشند، و کسی که چنین تهمتی به ایشان بزند سزاوار تعزیر می ‌باشد.
و امّا محارب کسی است که با اسلحه به مردم حمله کند؛ و برای عموم مردم ایران روشن است که آقایان به همراه بقیه افراد سرشناس متدیّن که در زندان بسر می برند با مردمی که خواستار رسیدگی به رأی خود بودند در یک راهپیمایی آرام شرکت کردند، و چنین امری تحت عنوان محارب (نعوذ بالله) قرار نمی گیرد. و متّهم کردن این بزرگواران به این عنوان بدون ارائه دلیل شرعی همانند تفسیق و نسبت فسق دادن به اشخاص مبرّا، می باشد.
شگفتی اینجانب از این جهت است که در مملکتی که ادّعای پیاده شدن احکام اسلام و رهبری عالم اسلام را دارد و می خواهد به مردم دنیا که از ظلم ظالمین فریادشان بلند است، الگوی عدالت اسلامی را بدهد، و نمونه حکومت صاحب الزمان(ع) را به مردم دنیا ارائه دهد، چگونه این دو بزرگوار را به همراه خانم دکتر رهنورد نزدیک دو سال در حصر قرار داده و انواع تهمت ها از نواحی مختلف و تریبون ها و حتی مجلس شورای اسلامی و از صداو سیما که باید یک دانشگاه اسلامی باشد، بر آنها وارد می کنند به اضافه آن زندانی های مظلوم. و عجیب تر که آنها و اینها فریادشان بلند است که بیایید ما را در یک دادگاه که قضات آن مجتهد و عادل باشند بدون ارعاب و وحشت در دید همه مردم ایران محاکمه کنید، امّا در جلو چشم مردم دنیا این نحو رفتار را یک حکم اسلامی قلمداد می کنند.
و شگفتی دیگر اینجانب از سکوت علماء اعلام و آیات عظام و مراجع تقلید (ادام اللّه بقائهم)، و نگفتن حکم شرعی و تذکر ندادن به حاکمیت در این مورد است؟ آیا این گونه تهمت ها به کسانی که متدیّن به دین اسلام و مذهب تشیّع می باشند در محافل صحیح است؟
اگر بهانه این است، چنانچه بزرگواران آزاد شوند بسیجی ها و بعضی دیگر آنها را می کشند! جواب این است که شما محکمه عادلانه ترتیب دهید تا آنها از حق خود دفاع کنند و بی گناهی آنها معلوم شود و به حقوق از دست رفته خویش برسند. یقینا کسی با آنها کاری ندارد جز خرابکاران.
باعث تأسف است که ادامه این روند خدای ناکرده موجب سقوط جمهوری اسلامی بوده و نظر قرآن و سنت نیست. بنظر این حقیر هیچ کدام از فقهای شیعه اثبات جرم بدون محاکمه در دادگاه صالحه بدون ارعاب و تهدید را امضاء نمی کنند و شرعی نمی دانند و حتی علمای مذاهب اربعه نیز این کار را نمی کنند.
امیدوارم به خداوند که مسئولین را از خواب غفلت بیدار نموده و به فکر اسلام واقعی و حفظ نظامی که مورد نظر حضرت رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار (علیهم السلام) می باشد، باشند.
والسلام
سیدعلی محمد دستغیب
۱۰/۱۰ ۹۱

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر