۱۳۹۱ دی ۲, شنبه

ماموران زندان، نسرین ستوده را به مراسم تدفین مادرش بردند


چکیده :در رفتاری شایسته و انسانی، مقام های قضایی اجازه دادند نسرین ستوده با همراهی نیروهای امنیتی در بهشت زهرا(س) حضور یابد و در مراسم تدفین مادرش شرکت کند. هنگامی که خانواده، دوستان و یاران نسرین ستوده برای خاکسپاری حاضر بودند، حضور ناگهانی نسرین مجلس عزای مادر گرامی اش را با اشک توام با غم و شادی آمیخت. وی به مدت سه ساعت اجازه یافت که در حضور ماموران در مراسم خاکسپاری مادرش شرکت کند. آنها پس از خاکسپاری و صرف غذا و دیدار نسرین با دوستان و شرکت کنندگان در مراسم خاکسپاری مادرش، او را مجددا به زندان اوین بازگرداندند....

 گروه خبر: نسرین ستوده اجازه یافت در بهشت زهرا(س) حضور یابد تا در مراسم تشییع مادرش شرکت کند.
صفورا فخریان، مادر نسرین ستوده، وکیل زندانی در بند زنان اوین، روز پنجشنبه در بستر بیماری درگذشت و امروز، آنگونه که سحام گزارش داده، این زندانی سیاسی اجازه یافت با همراهی نیروهای امنیتی، در مراسم تشییع و تدفین مادرش شرکت کند.
سایت «تغییر برای برابری» هم در این باره نوشته است: هنگامی که خانواده، دوستان و یاران نسرین ستوده برای خاکسپاری مادر نسرین ستوده، در قطعه ۳۱۲ ردیف ۹۱ شماره ۷۲ حاضر بودند، حضور ناگهانی نسرین مجلس عزای مادر گرامی اش را با اشک توام با غم و شادی آمیخت. نسرین ستوده به مدت سه ساعت اجازه داشت که در حضور ماموران در مراسم خاکسپاری مادرش شرکت کند. پس از خاکسپاری و صرف غذا و دیدار با دوستان و شرکت کنندگان در مراسم خاکسپاری او او را مجددا به زندان اوین بازگرداندند.
این سایت همچنین از قول نسرین ستوده نوشته است: «امروز مادرم با فقدانش مسبب حضور من در کنار فرزندان و دوستان و یارانم شد». او ضمن تشکر از تلاش های فعالان جنبش زنان در ایران و خارج گفت: همه ما برای یک آرمان کار می کنیم فقط به پایداری و صبر و متانت نیاز داریم تا به آرمان هایمان برسیم. امیدوارم روزی در کنار هم پیروزی آرمان هایمان را جشن بگیریم.»
به گزارش کلمه، رفتار قابل تقدیر دادستانی در فراهم کردن امکان حضور نسرین ستوده در هنگام تدفین مادرش نشان می دهد که قوه قضاییه به سادگی می تواند برخوردهای انسانی تر و اخلاقی تری از آنچه بازگو می شود، با زندانیان داشته باشد. در ادامه همین اقدام، انتظار می رود این زندانی سیاسی اجازه یابد در مراسم ختم مادرش نیز شرکت کند تا دست کم عدم حضورش در مراسم پدر، جبران شود.
هفته قبل که حال مادر نسرین ستوده به وخامت گرایید و به بیمارستان منتقل شد، رضا خندان همسر این زندانی سیاسی در صفحه فیس بوک خود نوشت: وقتی که نسرین بازداشت شد، پدرش در بدترین شرایط ممکن در آی سی یو بود. به بازجوی‌اش گفتم اجازه بدهید بیاید و در آخرین لحظات پدرش را ببیند اما هیچوقت اجازه ندادند. پدر فوت کرد باز اجازه ندادند در مراسم تشییع شرکت کند.
اکنون انتظار می رود که مقام های قضایی و امنیتی، برخورد شایسته و قانونی خود را تکمیل کنند و نه تنها اجازه دهند خانم ستوده در مراسم مادرش شرکت کند، بلکه همین رفتار را در خصوص مسائل انسانی همچون درگذشت نزدیکان و نیز حقوق اساسی از جمله درمان و تماس و ملاقات و … با دیگر زندانیان سیاسی نیز به کار گیرد تا گام های بیشتری در مسیر بازیابی اعتماد ِ از دست رفته بین حاکمیت و منتقدان برداشته شود.
نسرین ستوده از ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ در بازداشت است و در دادگاه به جرم “اقدام علیه امنیت ملی، تبانی و تبلیغ علیه نظام و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر” به تحمل شش سال حبس تعزیری، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور و به جرم تظاهر به بی حجابی به ۵۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر