۱۳۹۱ دی ۴, دوشنبه

احتمال بیکاری ۷۰۰ کارگر شرکت معدن‌جو به دلیل بدحسابی دولت




وی بابیان اینکه سال گذشته کارگران معدن‌جو در اعتراض به دریافت نشدن مطالبات خود اعتراض کرده بودند، گفت: باتوجه به اینکه بخش قابل توجهی از ساکنان منطقه کارگر معدن جو هستند درصورت اخراج این کارگران باید شاهد مشکلات جدی اقتصادی و اجتماعی در منطقه باشیم....

دبیر اجرایی خانه کارگر طبس از احتمال اخراج ۱۲۰ کارگر معدن زغال سنگ «معدن‌جو» به دلیل آنچه «بدحسابی دولت در پرداخت پول زغال سنگ» خواند، خبر داد.
غلامرضا محمدی با اعلام این خبر، به ایلنا گفت: این کارگران بصورت قراردادی در بخش‌های خدماتی و غیر استخراجی معدن مشغول به کار هستند و کارفرما در صورت عدم دریافت مطالباتش از دولت، برای کاهش هزینه‌ها قصد اخراج‌شان را دارد.
وی با استناد به گفته کارگرانی که در این رابطه به خانه کاگر طبس مراجعه کرده‌اند، گفت: ظاهرا به کارگران گفته شده که چون معدن با مشکل فروش و عدم نقدینگی مواجه است، کارگران خدماتی پس از اتمام مهلت قرارداد کار می‌توانند در صورت تمایل در بخش استخراج معدن مشغول به کار شوند و یا قطع همکاری کنند.
این فعال کارگری با بیان اینکه فعالیت معدن بدون مشاغل خدماتی با مشکل روبرو خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه هنوز یک هفته از حادثه انفجار معدن مجاور، یال شمالی نگذشته‌ است برای کارگران معدن‌جو از هم کنون انتخاب میان اخراج شدن یا کار کردن در بخش استخراج معضل شده است.
این فعال کارگری افزود: تعداد ۷۰۰ کارگر با قرارداد موقت یک ساله و سه ماه در شرکت معدن‌جو مشغول به کار هستند و سابقه کار این کارگران از ۵ تا ۱۲ سال متفاوت است.
دبیر اجرایی خانه کارگر طبس در خصوص علت اخراج این کارگران گفت: در چند سال اخیر دولت بابت خرید زغال سنگ استخراجی این معدن بدحسابی کرده است و به همین دلیل کارفرمای معدن در تامین هزینه‌ها از جمله مطالبات کارگران دچار مشکل شده‌است.
به گفته محمدی شرکت معدن‌جو در زمان واگذاری معادن به بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز کرده‌است و تا یک سال گذشته در جامعه کارگری منطقه طبس به عنوان یکی از خوش حساب‌ترین کارفرمایان محلی شناخته می‌شد.
وی بابیان اینکه سال گذشته کارگران معدن‌جو در اعتراض به دریافت نشدن مطالبات خود اعتراض کرده بودند، گفت: باتوجه به اینکه بخش قابل توجهی از ساکنان منطقه کارگر معدن جو هستند درصورت اخراج این کارگران باید شاهد مشکلات جدی اقتصادی و اجتماعی در منطقه باشیم.
وی گفت: چنانچه شرکت معدن‌جو به دلیل بدحسابی‌های دولت تعطیل شود حداقل ۷۰۰ کارگر از کار بیکار خواهند شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر