۱۳۹۱ دی ۳, یکشنبه

احمدی نژاد: همه چیز بهتر از قبل است، قدرت خرید کم درآمدها دو برابر شده است


احمدی نژاد ادعا کرد که وضع از همیشه بهتر است و همه چیز تحت کنترل است. هیچ کار نیمه کاره ای رابرای دولت بعدی نخواهد گذاشت و به همه وعده هایش از مسکن مهر گرفته تا سهام عدالت در همین چند ماه باقی مانده عمل خواهد کرد. گرانی را این بار انکار نکرد و نتیجه بخشی از گرانی جهانی خواند اما مدعی شد که فاصله غنی و فقیر کمتر شده است و آن را کاری بزرگ خواند و قابل تقدیر که قدرت خرید مردم نه تنها کم نشده بلکه دو برابر هم شده است. ...

گروه خبر: احمدی نژاد در یک گفت و گوی تلویزیونی باز هم از عدم مدیریت واحد انتقاد کرد و از مجلس و مجمع گلایه نمود و ناگفته هایش را مثل همیشه نگفت و وعده داد که در آینده نزدیک راجع به فشارهای دشمن سخن می گوید. اما گفت که ملت کار را در انتخابات یکسره می کنند.
مثل همیشه مظلوم نمایی کرد و از تعدد مراکز مدیریتی و فشارهای داخلی و خارجی سخن گفت و افزود: عیب ندارد، بگذارید هر بلایی هست سر ما بیاید و دولت بعدی بیاید به کارهای دیگر برسد.
ادعا کرد که وضع از همیشه بهتر است و همه چیز تحت کنترل است. هیچ کار نیمه کاره ای رابرای دولت بعدی نخواهد گذاشت و به همه وعده هایش از مسکن مهر گرفته تا سهام عدالت در همین چند ماه باقی مانده عمل خواهد کرد.
گرانی را این بار انکار نکرد و بخشی از گرانی جهانی خواند اما مدعی شد که فاصله غنی و فقیر کمتر شده است و آن را کاری بزرگ خواند و قابل تقدیر که قدرت خرید مردم نه تنها کم نشده بلکه دو برابر هم شده است.
مثل این چند ماه اخیر باز هم تاکید کرد که مردم فقط باید تصمیم بگیرند و کسی حق ندادر قیم آنان باشد و با بیان اینکه باید بستر را بگونه ای فراهم کنیم تا همه مردم و سلایق در انتخابات سال آینده ˈپرشورˈ شرکت کنند، گفت: احدی نباید تلاش کند بر انتخابات تاثیر بگذارد یا به جای مردم تصمیم بگیرد.
اما نگفت بعنوان رییس هیات دولت که مسئول اجرای قانون اساسی است چرا مانع از تعطیلی و انحلال نهادهای صنفی و سیاسی نشده است و چرا از آزادی های مصرح در قانون اساسی برای مردم دفاع نکرده است.
این بار احمدی نژاد به دفاع مستقیم از مردانش نپرداخت اما گفت که اگر تخلفی محرز صورت گرفته باید با آن برخورد شود، اما نه اینکه یک خطای اداری را در حد یک اختلاس بالا ببریم و با آن برخورد امنیتی کنیم.
احمدی نژاد با رد هر دخالتی در انتخابات گفت: این ملت است که باید کار را یکسره کند. برخی مسائل و اختلافات داخلی هم هست. ملت کجا کار را یکسره می​کند؟ اما ملت باید در انتخابات کار را یکسره کند. انتخابات صحنه عظیم انرژی ملت است که هم نشاط در داخل ایجاد می کند و هم در فضای بین الملل، تغییر ایجاد می کند.
به گفته وی، ۴۹ میلیون نفر از مردم اگر با نشاط بیایند و رئیس جمهوری را با رای بالا انتخاب کنند، تغییرات شگرفی ایجاد می کنند. انتخابات آزاد حق ملت است و کسی حق ندارد در آن منعی ایجاد کند.
وی در این گفت و گوی تلویزیونی بدون اشاره به بحران های اقتصادی، تعطیلی کارخانجات مدعی شد که در ماه های باقی مانده برنامه اول ما این است که کار نیمه تمام برای دولت بعدی نگذاریم و انشاء الله بتوانیم از تحریم ها نیز عبور و قانون هدفمندی یارانه را ساماندهی کنیم تا دولت های بعدی به چالش نیفتند.
احمدی نژاد به افزایش قیمت پولهای خارجی اشاره ای نکرد و گفت: تغییر پول ملی و ارتقای ارزش پول ملی از دیگر طرح های تحول اقتصادی است که برای اجرای آن آماده و منتظر شرایط مناسب اقتصادی و بهره وری هستیم.
وی در ادامه گفت: برخی پیش بینی می‌کردند که بحران اقتصادی می‌شود، صنعت می‌خوابد و کارگران به خیابان‌ها می‌آیند. حالا که این طور نشد…البته برخی تولیدات باید از رده خارج شوند. مثلاً وقتی تولیدی ۱۰ برابر هزینه جهانی، هزینه بر می‌دارد که نمی‌تواند ادامه داشته باشد. باید مشکلات این چنینی را هم حل کرد.
وی به نرخ بالای بیکاری کارگران، تعطیلی کارخانجات و صنایع اشاره نکرد و مدعی شد: ما به صنایع کمک کردیم. به آنها یارانه دادیم. به خانه دار برق را ۱۰۰ -۱۲۰ تومان دهیم ولی به کشاورز ۱۰ تومان می‌پردازیم ؛ این یارانه است. بعضی‌ها فکر می‌کنند یارانه این است که آن را یک جا بگذاریم و بگوییم بیایید دریافت کنید.بدترین شکل یارانه این است که آن را نقدی بپردازیم. حتماً در این روش، سوء استفاده شکل می‌گیرد.خیلی‌ها دارند گله می‌کنند که چرا دولت از تولید حمایت نمی‌کند ولی خود همان ها، وقتی در جایگاه تصمیم گیری نشستند، حمایت را کاهش دادند در حالی که دولت می‌خواست حمایت کند.
درآمد دهک پایین جامعه بهتر شده است
رییس دولت با بیان این که هدف دیگر هدفمندی یارانه ها، اجرای عدالت بوده است، خاطرنشان کرد : درسال گذشته، قدرت خرید هفت دهک جامعه بالا رفته البته نه به این معنی که قدرت آنها دو برابر شده است.
احمدی نژاد بدون اشاره به افزایش خط فقر و تعداد بیشتری از مردم که به زیر خط فقر می روند و با بیان اینکه درآمد دهک پایین بهتر شده است، گفت: البته این موضوع در جامعه شهری و روستایی متفاوت است که نشان می دهد وضع روستایی بهتر شده که طبیعی است .
وی در خصوص افزایش قیمت ارز گفت: ˈاگر عده ای ارزها را در برخی موسسات مالی -اعتباری، برخی نهادها و برخی دلال ها دریافت و بلوکه کرده باشند و به دنبال بالا بردن قیمت ارز باشند، در این صورت کار سخت می شود؛ همه باید کمک کنند تا قیمت ارز را مدیریت کنیم.ˈ
احمدی نژاد با یادآوری اینکه ما در یک جنگ اقتصادی با دشمن هستیم که بر روی ارز تمرکز کرده است، اظهار داشت: ˈمن هیچ دلیل منطقی و اقتصادی بین هدفمندی و افزایش قیمت ارز نمی بینم؛ می تواند هدفمندی ۱۰۰ درصد اجرا شود اما قیمت ارز هم بالا نرود که این به تقاضای ارز در بازار و چگونگی عرضه آن در بازار بازمی گردد.ˈ
احمدی نژاد خطاب به منتقدانش گفت: برخی می خواهند با آمار بازی کنند تا خواسته خود را اثبات کنند اما ما می خواهیم اقتصاد و زندگی مردم را اداره کنیم.
وی با تکرار این ادعا که بخشی از افزایش قیمت ارز مربوط به سوءاستفاده های داخلی و بخشی دیگر مربوط به فشار خارجی است، اضافه کرد: شاید اکنون شرایط آماده نباشد که بگویم دشمن چه فشارهایی را وارد کرده و ما چگونه از آن عبور می کنیم.
تضمین می دهم که همه چیز درست شود
وی که طی هشت سال گذشته نتوانسته به گوشه ای از مشکلات فائق آید با ادعای این که تضمین می دهد کارها درست شود، افزود: البته به شرطی که اجازه داده شود یک مدیریت در کار باشد و این گونه نباشد که چند مدیریت در کار باشد و همه یکددیگر را متهم کنند، البته تاکید می کنم که همه دلسوز هستند.
رییس دولت با تاکید بر اینکه باید بطور واقعی اقتصاد را درست کنیم، گفت: تیم اقتصادی دولت، شعاری کار نمی کند و همیشه در جلسات، این حرف تیم دولت بوده است که ثابت می شود.
ˈمحمود احمدی نژاد ˈ با بیان اینکه شخصا برای هدفمندی یارانه ها یک هزار و ۲۰۰ساعت وقت گذاشتم، افزود: برای اجرای طرح تحول نظام بانکی تاکنون بیش از ۱۵۰ ساعت در جلسات شرکت کرده ام و به زودی مدیران و کارشناسان بانکی کشور را دعوت می کنیم تا در جلسه ای، این طرح را ارائه و سووالات آنها را پاسخ دهم.
وی با تاکید بر اینکه دولت به دنبال این است که زندگی مردم واقعا درست شود، تصریح کرد: این دولت دنبال گلایه کردن و حواله کار به دیگران نیست .
رییس دولت دهم گفت: اگر قرار بر گلایه بود، نصف گلایه های این دولت بیش از ۱۰ برابر دولت های قبل بود.

برخی به دنبال سهم بیشتر و برخی به دنبال نفی دیگران هستند
احمدی نژاد در پاسخ به سووال دیگری در مورد سیاست های وارداتی دولت و اینکه دولت چگونه تخصیص ارز را مدیریت می کند؟ اظهار داشت: تا اول مرداد، واردات همه کالاها با ارز مرجع انجام می شد ولی از حدود نیمه های مرداد تصویب شد که ارز مرجع فقط به اولویت های اول و دوم داده شود که این تصمیم بر اساس پیش بینی های دقیق و تضمین امینت کشور برای یک دوره طولانی تر بود.
رییس دولت با اشاره به تغییر نرخ ارز و ایجاد برخی محدویت های ارزی یادآور شد: وقتی محدودیتی ایجاد می شود، همه دنبال این هستند که سهم بیشتری بگیرند و برخی هم دیگران را نفی می کنند.
وی با بیان اینکه ارز دارو و تجهیزات پزشکی همیشه با نرخ ارز مرجع یک هزار و ۲۲۶ تومان بوده است، گفت: ارز دارو تغییری نکرده که کسی به بهانه تغییرات نرخ ارز، قیمت دارو را بالا ببرد و حتما وزارت بهداشت، کارخانه داران و توزیع کنندگان دارو نظارت کنند و اجازه ندهند چند نفر چهره دارو و بهداشت کشور را مخدوش کنند.
احمدی نژاد تصریح کرد: دولت مسوول کنترل روزانه واردات دو هزار و ۴۰۰ قلم کالا نیست بلکه مسئول این کار شبکه بهداشت ، تولید کنندگان ، وارد کننده ها و توزیع کننده ها هستند.
وی به مشکلات ایجاد شده در نظام دارویی کشور اشاره نکرد و با تاکید بر اینکه دولت ارز دارو را پرداخت کرده است، گفت: سلامت مردم بسیار مهم است و اگر قرار باشد ارز بیشتری به این موضوع اختصاص دهیم، حتما این کار را انجام می دهیم.
رییس دولت دهم تاکید کرد: هر چند کنترل بازار بسیار سخت است اما همکاران من شبانه روزی در حال پیگیری و انجام امور هستند تا کشور با مشکلی مواجه نشود.
تولید خبر دروغ در کشور ما هزینه ندارد
وی با اشاره به این که اقتصاد را نمی توان از نقاط گوناگون مدیریت کرد، گفت: نمی توان قانون را هر روز تغییر داد، چرا که قانونی که هر روز تغییر کند، ثبات نمی آورد.
ˈمحمود احمدی نژادˈ با بیان این که طرح هدفمند کردن یارانه ها مخالفین جدی داشت، افزود: مخالفین اقتصادی و سیاسی در زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها آنقدر اطلاعات نادرست در جامعه انتشار دادند که ما نیز حریف این تبلیغات منفی نشدیم.
احمدی نژاد اضافه کرد:دولت برای مقابله با این دسته از افراد باید کارهای کشور را رها می کرد و هر روز با آن مقابله می کرد که این موضوع توان دولت را برای اجرای این قانون با مشکل مواجه کرد.
وی با تاکیدبر این که تولید خبر دروغ در کشور ما هزینه ندارد، تصریح کرد: این رفتارها باعث شد تا دوستان ما در مجلس فکر کنند که اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها یک رخداد منفی است.
احمدی نژاد اظهار اشت: هیچگاه با این روش نمی توان طرح تحولی را جلو برد و به تعبیری دیگر اقتصاد باید از یک نقطه مدیریت شود.
احمدی نژاد با تاکید بر این که دولت با کسی مشکلی ندارد و همه در مجموعه این نظام دوست و همکار هستیم، گفت: برغم این موضوع باید مرزبندی ها معلوم شود چرا که قانون نمی تواند آنقدر جزیی شود که تمام جزییات اجرا را معلوم کند، در این صورت اجرا دیگر چه معنایی دارد؟
در مدیریت متمرکز اقتصادی سامانه ای نداریم
احمدی نژاد با اشاره به این که در مدیریت متمرکز اقتصادی سامانه ای نداریم، اظهارداشت: بر این اساس هم دولت و هم مجلس در هر زمینه به طور جداگانه تصمیم می گیرند.
وی گفت: امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام یک تصمیم اقتصادی بزرگی را پس از چند سال گرفت، بدین شکل که دولت لایحه ایثارگران را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد و پس از مدتی این لایحه از سوی شورای نگهبان ایراد گرفته شد و امروز پس از چند سال در مجمع تشخیص مورد تایید قرار گرفت که این وقفه حدود ۶ الی ۷ میلیارد برای دولت هزینه دربر داشت.
وی با بیان اینکه اقتصاد باید از یک نقطه مدیریت شود، گفت: در فضای عمومی اقتصاد، امنیت لازم است و دولت تلاش کرده است ثبات و امنیت را ایجاد کند.
وی با انتقاد مداوم از مجلس و مجمع تشخیص مللحت تاکید کرد: این حرف هایی که من می زنم هیچ دعوا و اختلافی نیست و اختلافی به معنای دعوا وجود ندارد، بلکه این حرف ها، بحث های اساسی و مدیریتی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر